Szeretnéd növelni az online értékesítésből származó nyereségedet? Bemutatjuk a legismertebb magyar és külföldi hirdetési felületek áttekintését, amelyeket idén mindenképpen ki kell próbálnod.

Szeretnéd növelni az online értékesítésből származó nyereségedet? Akkor hirdesd termékeidet az árösszehasonlító oldalakon és a piactereken. Ezzel láthatóbbá teheted termékeidet valamint webáruházadat is, eredményül pedig a vásárlók előbb érik el az általad kínált árucikkeket, mint a konkurenciáét. Viszont melyik értékesítési csatornát érdemes választani, mik az előnyei és hátrányai, és hogyan kezdj egyáltalán hozzá? Bemutatjuk a legismertebb magyar és külföldi hirdetési felületek áttekintését, amelyeket idén mindenképpen ki kell próbálnod.

Hol érdemes a termékeket online értékesíteni 2024-ben

Ebben a nagy áttekintésben a magyar és az európai értékesítési csatornákat vesszük szemügyre országok szerinti működésük alapján, a feedek kapcsolódási módja alapján, illetve aszerint, hogy mennyibe kerül a rajtuk való megjelenés vagy hirdetés. Ugyanakkor a teljes látogatottságra vagy az eladók számára is kíváncsiak vagyunk. A havi átlagos látogatottságról szóló számadatokat az adott rendszerek hivatalos honlapjairól merítjük, ha pedig ezek nem állnak rendelkezésre, akkor a similarweb-et használjuk. Ha az eladók száma nincs feltüntetve, akkor ezt az információt nem tudtuk az adott árösszehasonlítótól, melyeket megszólítottunk, beszerezni.

Marketplacek

A marketplacek az utóbbi időben Európa-szerte az online kereskedők egyik legújabb trendjének számítanak, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy termékeiket egyetlen weboldalon keresztül kínálják. Ráadásul módot adnak arra, hogy jelen legyenek a hagyományos e‑kereskedelmi környezetben anélkül, hogy saját webáruházra lenne szükségük. Az Amazon, az eBay, az Alibaba vagy az Etsy mind olyan piacterek, amelyeket már minden bizonnyal ismersz. Téged azonban inkább a magyar és az európai alternatívák fognak érdekelni. Hogy melyek ezek? eMAG, Pepita, és újabban az Allegro és a Kaufland is.

A marketplace‑t úgy kell elképzelni, mint egy nagy bevásárlóközpontot. Azért, mert a marketplace területet biztosít számodra termékeid eladásához, te jutalékot fizetsz a piactérnek minden egyes eladott termék után. Nem kell hosszasan keresgélned a vásárlókat, mert a piacteret már rengeteg ügyfél ismeri, és gyakran vásárolnak ott. A Te kezedben van tehát az árképzés, a csomagolás, a szállítás és az esetleges reklamációk. 

A marketplacek előnye:

  • csak akkor fizetsz, ha a termék eladásra került 
  • gyors és egyszerű piacra lépés
  • alacsony belépési költség
  • nincs szükséged saját webáruházra 
  • széles és sokoldalú ügyfélkör

A marketplacek hátránya: 

  • magas konkurencia
  • értékesítési jutalék (5 – 17% körül) 
  • alacsony vásárlói hűség
  • a Te márkád háttérbe szorul (az ingyenes verziókban Te a piactér neve alatt árulsz) 

TIPP: A marketplacek jó megoldást jelentenek abban az esetben is, ha gyorsan szeretnél külföldön terjeszkedni. Nem kell ugyanis aktívan keresned a helyi vásárlókat — maguktól is megtalálnak Téged a helyi marketplacen.

  1. AlzaTrade

15 000 000+ látogatás/​hónap, 1 000 értékesítő  
Hol: Csehország

Az Alzát mindenki ismeri, de a külső értékesítők számára csak 2021-ben nyílt meg AlzaTrade név alatt. Magas látogatottságának köszönhetően, ugyanakkor alacsony számú értékesítői létszámmal, az AlzaTrade érdekes üzleti lehetőség lehet. Az itt történő értékesítés díjmentes, és kizárólag a ténylegesen eladott áruk után fizetsz jutalékot.

Nem árt tudni, hogy az AlzaTrade egy kicsit más modellt kínál, mint a szokásos marketplacek. Az AlzaTrade-en nem az egyes eladók, hanem maga az Alza értékesíti az árut a vásárlónak. A vásárlók tehát közvetlenül az Alzával kötnek szerződést. Így az Alza felelős a teljes értékesítési és értékesítés utáni folyamatért, beleértve a reklamációkat is, valamint felelős az áruk kiszállításáért és az összes szolgáltatás nyújtásáért. Az Alzával való kapcsolatban az egyes eladók így beszállítói pozícióban vannak. Ez az úgynevezett dropshipment modell.

Mi az a feed, és miért van rá szükséged? 

Saját webáruházon kívüli értékesítéshez vagy hirdetéshez szükséged lesz egy úgynevezett feedre. Egy olyan adatfájlról van szó, amely az értékesítési platform számára információkat szolgáltat a termékeidről, mint például név, leírás, ár, súly stb. A legtöbb esetben XML és CSV formátumú feedre vonatkozó kéréssel fogsz találkozni. Hogy hol találod meg és hogyan szerkesztheted a feedet, azt részletesen bemutatjuk a Mi az a feed és miért van rá szükség az e‑kereskedelmi stratégiában című cikkünkben.

  1. Kaufland

DE: 32 000 000 látogatás/​hónap, 11 000 értékesítő
CZ: 5 500 000 látogatás/​hónap, kb. 2 500 értékesítő
Hol: Csehország, Szlovákia, Németország

Kaufland az egyik leggyorsabban növekvő online piactérnek számít Németországban, 2023-tól pedig már Csehországban és Szlovákiában is. Hasonlóan mint az Alzánál, itt is a magas látogatottságból és a viszonylag szűk eladói körből profitálhatsz. Nagy előnyeként szolgál az is, hogy mindhárom piachoz csak egy regisztrációra van szükség.

A standard értékesítési jutalékon kívül kb. 15 000 Ft-os (950 CZK) havi jutalékkal is számolhatsz. Ez tartalmazza a korlátlan számú termékek feltöltésének lehetőségét, a többcsatornás marketinget, a termékek fordítását vagy a saját nyelveden működő ügyfélszolgálatot. Felár ellenében saját webáruházad linkjét is hozzáadhatod a termékeidhez.

  • díj: átszámítva kb. 15 000 Ft/​hó (950 CZK) vagy 19 000 Ft/​hó (1200 CZK) beleértve a webáruházadra vezető linket
  • jutalék: 7 – 16 % az árukategóriától függően, bővebb információ itt 
  • csatlakozás: manuális, API, CSV feed (termékfeed és ajánlati feed)
A MERGADO SEGÍT A PIACTEREKEN TÖRTÉNŐ ÉRTÉKESÍTÉSBEN

A Mergadóval könnyedén személyre szabhatod a feedeket több mint 1000 magyar és külföldi értékesítési platform formátumához. Az első 30 nap ráadásul ingyenes! 

  1. MALL

HU: 900 000 látogatás/​hónap, 
CZ: 8 000 000 látogatás/​hónap, 
Globálisan: kb. 15 000 000 látogatás/​hónap, 4 500+ értékesítő  
Hol: Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Magyarország, Horvátország és Szlovénia 

Bár a MALL az Allegro csoport részévé vált, mégsem úgy tűnik, hogy ez veszélyeztetné őt az elkövetkező napokban. Inkább ellenkezőleg. A MALL továbbra is stabilan növekszik, és az eladók számára érdekes feltételeket kínál az egyik leghíresebb cseh és szlovák piactéren. 

A MALL havidíjat számít fel a csatlakozás típusa alapján (a manuális termékfeltöltés esetében átszámítva kb. 4500 Ft (290 CZK), API/XML feed esetében kb. 15 450 Ft (990 CZK)). Ami a jutalékokat illeti, minden leadott megrendelés után 140 Ft-ot fizetsz + kategória szerinti eladásból származó árrést. A MALL cserébe gondoskodni fog termékeid fizetett promóciójáról (beleértve a Black Friday kampányokat is), vagy segít neked a visszárukkal kapcsolatos ügyintézésben. 

  • díj: átszámítva kb. 4500 Ft (290 CZK) a manuális feltöltésért, és kb. 15 450 Ft (990 CZK) az API/XML feed esetében
  • jutalék: kb. 140 Ft (9 CZK) a megrendelés után + 8 – 20 % az árukategóriától függően, bővebb információ itt 
  • csatlakozás: manuális, API, XML feed (termékfeed és elérhetőségi feed)
  1. Allegro

CZ: 13 000 000 látogatás/​hónap, 20 000+ értékesítő 
Globálisan: 200 000 000+ látogatás/​hónap, 150 000+ értékesítő 
Hol: Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Magyarország*, Horvátország* és Szlovénia*
*Ezekben a megjelölt országokban a MALL foglal szerepet, amely az Allegro csoporthoz tartozik.

Az Allegrót a lengyel Amazonnak becézik. És ezen mi nem is csodálkozunk. Ez a legnagyobb online vásárlási platform, sőt, Lengyelország-szerte a második leglátogatottabb weboldal (látogatottabb, mint a YouTube). Csehországban az Allegro először a Mall.cz megvásárlásával vált ismertté, majd ezt követően a cseh Allegro.cz elindításával. Ez a piactér széles termékkínálattal büszkélkedhet és egyszerű hozzáféréssel a lengyel piachoz, ahol akár 20 millió potenciális vásárlót is elérhetsz. 

Az Allegrónak nincs semmilyen kötelező havi díja. Ahhoz azonban, hogy látható legyél, némi befektetéssel számolnod kell. Az Allegro úgynevezett fizetős előfizetést kínál, átszámítva kb. 4000 Ft, 15 500 Ft és 234 000 Ft-ért, amely révén lehetőséged lesz analitikai elemzéseket végezni vagy hozzáadhatod saját logódat az ajánlatokhoz.

  • díj: 0 Ft; ugyanakkor előfizetés lehetősége a kiterjesztett funkciókhoz való hozzáférés érdekében
  • jutalék: 5 – 20 % a kategóriáktól függően, bővebb információ itt 
  • csatlakozás: manuális, API; jelenleg nem lehetséges az Allegro.cz oldalon közvetlenül az XML feed segítségével történő feltöltés, viszont igénybe veheted pl. a MERGADO Marketplaces alkalmazást
  1. eMAG

HU: 9 800 000 látogatás/​hónap
Globálisan: 80 000 000+ látogatás/​hónap, 56 000 értékesítő 
Hol: Magyarország, Bulgária, Románia 

Szeretnéd termékeidet a magyar piac mellett a román és bolgár piacokon is hirdetni? Az eMAG a legnagyobb piactér ezekben az országokban. Havonta az oldalt közel 84 millió vásárló látogatja meg.

Az eMAG-on történő értékesítés neked csak az értékesítési jutalékba fog kerülni. Ugyanakkor számítanod kell a fizetett hirdetéssel kapcsolatos költségekre is, hogy a vásárlók megtalálhassák a termékeidet az oldalon lévő 12 000 000 termék között. További bónusz az ingyenes termékfordítás. 

  • díj: 0 Ft 
  • jutalék: 7 – 25 % a kategóriáktól függően, bővebb információ itt 
  • csatlakozás: API, XML feed
  1. Pepita

4 000 000+ látogatás/​hónap, HU: 1300+ értékesítő, Globálisan: 200+ 
Hol: Magyarország, Szlovákia, Románia, Németország, Ausztria, Lengyelország

Pepita eredetileg Magyarországról származik, és minél tovább, annál inkább terjeszkedik a szomszédos országokban is, például a szlovák, román, német, osztrák és lengyel piacokon. A közeljövőben várható, hogy más országokban is megjelenik. A weboldal havi látogatottsága már több, mint 4 millió felhasználó. 2023-ban bekerültek a Deloitte Fast 50 Companies to Watch listájára.

Ez a felület a fizetett hirdetések lehetőségét is kínálja (beleértve a Black Friday‑t is). A termékeket feltöltheted manuálisan, API‑n keresztül vagy a klasszikus módon, XML feeden keresztül. Jutalékot csak az értékesítés után fizetsz. A jutalék mértéke a legtöbb kategóriában 15%, de bizonyos esetekben alacsonyabb mértékű, például 5 – 11%-os jutalékkal is hirdethetsz. A Pepitára történő regisztrációról és csatlakozásról további információkat itt olvashatsz.

  • díj: havonta — 1990 Ft 
  • jutalék: 5 – 15 % a kategóriáktól függően
  • csatlakozás: API, XML feed, XLS
A leghíresebb marketplacek összehasonlítása Forrás: MERGADO
Potenciális elérhetőség vásárlói számban. Pl. ha egy piactér egy 50 milliós országban működik, és becslések szerint 60% online vásárol, akkor ennek a csatornának a potenciális elérhetősége 30 millió. Az AlzaTrade Magyarországra is tervezi a terjeszkedést.

Árösszehasonlítók

Az árösszehasonlítók lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy összehasonlíthassákkülönféle eladók különböző termékeinek árait és paramétereit. Az árösszehasonlító oldalak jellemzően nem kínálnak lehetőséget a termékek közvetlen megvásárlására, ami a legfőbb különbséget jelenti a marketplacekhez képest. A termékre történő kattintás után a vásárló átirányításra kerül a Te webáruházadba. Ezért a saját webáruház működtetése elengedhetetlen. Az árösszehasonlító oldalak óriási előnye a vásárlói vélemények gyűjtésének lehetősége, ami hitelessé teszi a webáruházadat.

Az árösszehasonlítók a termékeket úgynevezett termékkártyákba rendezik. Minden termékkártya egy adott terméket (pl. Iphone X 64GB asztroszürke) képvisel, és a termékinformációkon kívül az egyes webáruházak árösszehasonlítását is kínálja. És éppen itt zajlik a legjobb (legmagasabb) helyezésért folytatott harc a webáruházak között. 

Az árösszehasonlító oldalak más típusú költségekkel is különböznek a marketplacektől. Tekintettel arra, hogy az árösszehasonlító oldalakon nem történik meg a tényleges vásárlás, a webáruházak nem a megtörtént eladás után fizetnek jutalékot, hanem az átkattintási arány (CPC) után, azaz az ajánlatukra történő minden egyes kattintás után.

Az árösszehasonlítók előnye:

  • a webáruházad látogatottságának egy lehetséges forrása
  • széles a vásárlói kör
  • vásárlói vélemények gyűjtése és a hitelesség növelése

Az árösszehasonlítók hátránya:

  • saját webáruház működtetésének szükségessége
  • magas konkurencia a termékkártyákon belül, ezért nyomás alakul ki az árakra 
  • nem lehet olyan termékeket összehasonlítani, amelyeket csak Te árulsz a piacon

Az árösszehasonlító oldalakat olyan ügyfelek látogatják, akik már tudják, hogy mit szeretnének, és csak a legkedvezőbb ajánlatot keresik. Ezért az árösszehasonlítók viszonylag magas konverziós csatornának számítanak.

  1. Árukereső.hu 

HU: 14 000 000 látogatás/​hónap, 4 100+ értékesítő
Hol: Magyarország 

Magyarországon az árukereső.hu a látogatottság és a népszerűség tekintetében egyértelmű győztes. A fiók ingyenes és itt is a PPC irányt javasoljuk választani. Továbbá érdemes megfontolni a Megbízható Bolt programhoz való csatlakozást is. A vásárlóktól kapott értékelésekkel részt vehetsz a Megbízható Bolt programban, ami növeli a webáruházad hitelességét. 

További lehetőségek és előnyök az Árukeresőn:

  • CSS program — Shipping hirdetések
  • Árukereső Marketplace
  • Shopping szolgáltatás
  • díj: Több mint 200 kategóriában 0 Ft-ba kerül az átkattintás (CPC), még több információért kattints ide.
  • szezonális felár: 15%. További információért kattints ide.
  • csatlakozás: XML vagy CSV feed, további információt itt találsz.
  1. Árgép

HU: 5 000 000 látogatás/​hónap, 2000+ értékesítő
Hol: Magyarország

Az Árgép Magyarország egyik leglátogatottabb árösszehasonlító oldala. A német Guenstiger magyar változata, amely 2005 óta működik, és ma már havonta több mint 5 millióan látogatják. Az Árgépnek van egy testvéroldala is, az úgynevezett ÁrPortál.hu. Jelenleg minden ügyfélnek díjmentesen biztosítják prémium csomagukat, ami a következőket tartalmazza: 

  • Díjmentes regisztrációt, jutalék és egyéb többletköltség nélkül
  • A feedek naponta legalább min. 7 alkalommal történő aktualizálását.
  • díj: Az átkattintási költség (CPC) 23 Ft és 36 Ft között mozog, további részletekért kattints ide.
  • szezonális felár: nettó 3 Ft. További információért kattints ide.
  • csatlakozás: XML vagy CSV. A feed specifikációját itt találod.
  1. Olcsóbbat 

HU: 500 000 látogatás/​hónap, 1500+ értékesítő
Hol: Magyarország 

Az Olcsóbbat Magyarország legjobb 5 árösszehasonlítója között tartják számon, havi látogatottsága elérheti az 500 000 is. Az Olcsóbbat a Premium Google CSS partnere. Továbbá fontos megemlíteni azt is, hogy saját PPC‑s csapatuk van a Google Shopping kampányokra, akik már több mint 2000 kampányt indítottak el és kezeltek.

  • díj: Az átkattintási költség (CPC) nettó 0 és 43 Ft között van, Shopping esetén napi limit is beállítható. Több információt ide kattintva találsz.
  • szezonális felár: 10%. Még több infó itt.
  • csatlakozás: XML vagy CSV. A feed specifikációját itt találod.
  1. Google Shopping 

Hol: világszerte (Krím, Kuba, Donyeck és Luhanszk régiók, Észak-Korea, Irak és Szíria kivételével)

Google Shopping a világ egyik legnagyobb árösszehasonlító oldala. A Google Shopping kampányok a Google hirdetések egyik típusát képezik. Gyakran a konverziók jelentős forrását jelentik, és jó mutatói annak, hogy érdemes‑e más platformokon is hirdetni

Termékeidet ingyenesen feltöltheted a Google Merchant Centerbe. Csak akkor kell fizetned, ha úgy döntesz, hogy elkezdesz hirdetni.

  • díj: kattintásonkénti ár (CPC) a konkurenciák ajánlatai szerint (az adott pénznemnek legalább 0,01)
  • csatlakozás: API; az XML feed a Google specifikációja alapján.
Ez az ábra az árösszehasonlítók potenciális elérhetőségét mutatja. Ennek kiszámítása azon országok lakossága alapján történt, ahol ezek a szolgáltatások működnek, valamint az online vásárlók aránya alapján. A Google Shopping globálisan a legnagyobb.

Külföldi terjeszkedéshez szükséges csatornák 

Az árösszehasonlítók és a marketplacek jelentik az egyik legegyszerűbb módját annak, hogy megszólítsuk és elérjük a külföldi vásárlókat. A helyi vásárlói bázist Európa több országában is felhasználhatod. Kezdheted például a szlovák szomszédainkkal, a Najnakup.sk-val vagy azok szomszédjával, a lengyel ceneo.pl-el. Horvátországban nagyon közkedvelt a jeftinije.hr, Szlovéniában a ceneje.si, Romániában a compari.ro, Csehországban a heureka.cz, Bulgáriában a pazaruvaj.com vagy Szerbiában az idealno.rs. Olyan árösszehasonlító weboldalakról van szó, amelyeken közvetlen vásárlásra is van lehetőség. Ezekhez a platformokhoz is könnyen létrehozhatsz feedeket a Mergado segítségével. Remekül ismeri mindegyikük formátumát és követelményeit.

  1. Heureka 

CZ: 5 000 000 látogatás/​hónap, 45 000 értékesítő 
Hol: Csehország, Szlovákia, Magyarország, Románia, Bulgária, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Bosznia és Hercegovina 

Heurekaleggyakoribb árösszehasonlító rendszer Csehországban és Szlovákiában. Jelenleg sikeres piactérként is működik a Heureka marketplacen (korábban Košík) belül. Ahhoz, hogy te is értékesíthess a Heurekán, rendelkezned kell a “Vevők által hitelesítve” tanúsítvánnyal, hosszú távon kiemelt értékeléssel kell rendelkezned és PPC üzemmódban kell lenned.

A Heureka alapverziója ingyenes, ám a PPC üzemmód szinte kötelező. Csak így jelenhetsz meg az adott termékkártyán, és csak így férhetsz hozzá számos más funkcióhoz, például a biddinghez, a kimutatások generálásához és csak így lehetsz része a már említett marketplace-nek.

  • díj: átkattintás a teljes szöveges keresésből és a webáruházból átszámítva kb. 51,35 Ft (3,29 CZK), a többi átkattintás PPC üzemmódban az egyes kategóriák szerint
  • jutalék: a közvetlen értékesítés jutaléka 2,9 – 11%, kategóriától függően, további részletekért kattints ide 
  • csatlakozás: API, XML feed
  1. Zboží.cz 

2 100 000 látogatás/​hónap, 21 000 értékesítő
Hol: Csehország

Zboží.cz Csehország második leggyakrabban használt árösszehasonlító oldala, és egyben az egyik legelső. 2007-ben a Seznam.cz keresőmotor alapította. A Zboží.cz sikere ezért szorosan összefügg azzal, hogy a Seznam jelenleg hogyan teljesít.

A Heurekával ellentétben itt csak fizetős módban hirdethetsz termékeket. Azonban csak a webáruházadba történő kattintásonként fizetsz. Ahhoz, hogy licitálni tudj, nem kell megbízhatósági tanúsítvánnyal rendelkezned, mint a Heureka esetében. 

  • díj: a minimális átkattintási költség átszámítva kb. 9,37 Ft — 56,19 Ft (0,60 — 3,60 CZK) áfa nélkül + annyi, hogy a konkurenciát megelőzd; további információkért kattints ide
  • csatlakozás: API, XML feed
  1. Srovnáme.cz 

kb. 100 000 látogatás/​hónap, 10 000 értékesítő
Hol: Csehország

Srovnáme.cz árösszehasonlító oldal látogatottsága alacsonyabb, mint néhány versenytársáé. Ennek ellenére is Csehországban a harmadik helyen áll a nem specializált árösszehasonlító oldalak között. 

Az új vezetőséggel és a mesterséges intelligenciára helyezett hangsúllyal ennek az árösszehasonlítónak évről évre sikerül jelentősen növelnie az árbevételét. A Srovnáme.cz szintén egyike azoknak a csatornáknak, amelyek a fizetett hirdetéseket kezelik helyetted. 

  • díj: átkattintás a teljes szöveges keresésből átszámítva kb. 23,42 Ft (1,50 CZK) (szezonban kb. 29,20 Ft (1,87 CZK)), átkattintás a webáruházból átszámítva kb. 28,11 Ft (1,80 CZK) (szezonban kb. 35,14 Ft (2,25 CZK)) + annyi, hogy a konkurenciát megelőzd; további információkért kattints ide 
  • csatlakozás: API, XML feed
  1. Pricemania 

kb. 100 000 látogatás/​hónap, n/​a értékesítő 
Hol: Csehország, Szlovákia 

Bár a PriceMania árösszehasonlítót Csehországban is megtalálod, Szlovákiában mégis sikeresebb, ahol a harmadik helyen áll az összes árösszehasonlító oldalt összefoglaló listán. A webáruházak számára háromféle programot kínál, attól függően, hogy mennyi funkcióval rendelkeznek és mennyi az átkattintásnak az ára. 

  • díj: átkattintás a teljes szöveges keresésből és a webáruházból átszámítva kb. 28,11 Ft (1,8 CZK) ÁFA nélkül, a programokról és az átkattintásokról részletesebben ide kattintva olvashatsz
  • csatlakozásXML feed
  1. NajNákup.sk

kb. 300 000 látogatás/​hónap, 10 000+ értékesítő 
Hol: Szlovákia 

Ha azt fontolgatod, hogy Szlovákiában bővítenéd a tevékenységedet, ajánljuk figyelmedbe a Najnakup.sk árösszehasonlító oldalt. A helyi piacon a Heureka után ez a második leggyakrabban használt portál. Az alapverzión kívül, amely ingyenes, az árösszehasonlító oldal további három haladó programot kínál.  

  • díj: egyes kategóriák szerinti átkattintási költség, további információ itt 
  • csatlakozásXML feed
  1. Ceneo.pl 

50 000 000 látogatás/​hónap, 26 000+ értékesítő
Hol: Lengyelország  

Kisebb, de jelentős konkurense a lengyel Allegrónak. A Ceneo 18 éve van jelen a piacon, és a lengyelek körében a leglátogatottabb árösszehasonlító oldal. 

  • díj: a kattintásonkénti költség és az értékesítési jutalék az egyes kategóriák szerint van megszabva, lásd itt; közvetlen vásárlás esetén a jutalék 4,5%-tól kezdődik
  • csatlakozásXML feed

TIPP: A Ceneo 30% kedvezményt kínál az első hirdetésre. A kód itt található: https://biznes.ceneo.pl/

  1. Jeftinije.hr 

kb. 1 500 000 látogatás/​hónap, 3 000 értékesítő
Hol: Horvátország 

Jeftinije.hr Horvátország legnagyobb árösszehasonlító oldalának számít. A horvát online vásárlók 76%-os elérésével büszkélkedhet. Első lépésként a hirdetés elindításához ki kell töltened ezt a kérdőívet, majd a helyi értékesítési menedzserek végigvezetnek a teljes folyamaton. 

  • díj: a kattintásonkénti költség (CPC) kategóriától függően 0,04 és 0,2 € között váltakozik; az alap havi előfizetés ára kb. 50 €, további információt itt olvashatsz
  • csatlakozás: XML feed, több információt itt találsz
  1. Ceneje.si

1 500 000 látogatás/​hónap, 3 000 értékesítő
Hol: Szlovénia 

Ha Szlovéniába szeretnél terjeszkedni, a ceneje.si árösszehasonlító oldal egyértelműen a megfelelő választás. A terjeszkedésről talán az is meggyőzhet, hogy Szlovénia GDP-je magasabb Magyarországénál, így webáruházad potenciálisan magasabb forgalmat generálhat. Elég, ha kitöltöd a belépéshez szükséges kérdőívet, és a szlovéniai terjeszkedésed máris elkezdődhet. A feedet a legjobb, ha helyi nyelven küldöd el, azonban a Ceneje.si a horvát feedet is jóváhagyja.

  • díj: a kattintásonkénti költség (CPC) kategóriától függően 0,05 és 0,28 € között váltakozik; az alap havi előfizetés ára 49 €, további információt itt olvashatsz
  • csatlakozás: XML feed, több információt itt találsz
  1. Compari.ro

4 000 000 látogatás/​hónap, 15 000 értékesítő
Hol: Románia 

Évről évre egyre többen bonyolítanak le online vásárlást Romániában. Ha a helyi piacot szeretnéd megcélozni, ajánljuk figyelmedbe a compari.ro árösszehasonlítót. A korlátozott módban ingyen hirdethetsz, de mi a PPC üzemmódot javasoljuk. Emellett fontold meg a Megbízható bolt programhoz való csatlakozást is.

  • díj: a kattintásonkénti költség (CPC) és a jutalék kategóriánként van megszabva, olvass többet itt
  • csatlakozás: XML vagy CSV feed, több információt itt találsz
  1. Pazaruvaj.com

2 000 000 látogatás/​hónap, 4 500 értékesítő
Hol: Bulgária

Bulgária legnépszerűbb árösszehasonlító oldala a pazaruvaj.comA lakosság mintegy harmadrésze látogatja. Javasoljuk a fizetős módban történő hirdetést, valamint az ingyenes Megbízható bolt programhoz való csatlakozást.

  • díj: a kattintásonkénti költség (CPC) és az eladásokból származó jutalék kategóriánként van megszabva, olvass többet itt
  • csatlakozás: XML vagy CSV feed, több információt itt találsz
  1. Idealno.rs

300 000 látogató/​hónap, 300 értékesítő

Hol: Szerbia 

A Heureka szerb változata az Idealno, csakúgy, mint a Jeftinije és a Ceneje, lehetőséget kínál a nemzetközi CERTIFIED SHOP tanúsítvány megjelenítésére. Ez egy fizetős szolgáltatás, amely lehetővé teszi hogy megszerezd a hitelesített üzlet jelvényt, és erősítsd márkád hitelességét.

  • díj: a kattintásonkénti költség (CPC) kategóriánként van megszabva
  • csatlakozás: XML vagy CSV feed, több információt itt találsz
A legismertebb árösszehasonlítók összehasonlítása Forrás: MERGADO

Specializált keresőmotorok

A specializált vagy tematikus keresőmotorok csak katalógusként működnek és a termékeket nem vonják össze, ezért nem árösszehasonlítóknak, hanem keresőmotoroknak nevezzük őket. Tehát ha például egy ruhásszekrényt keresünk, akkor nem fogunk olyan termékkártyákat találni, mint a Heurékán, hanem rengeteg egyedi ajánlatot. 

A kattintásonkénti költség alapelve nem változik. A keresőmotornak minden egyes, az ajánlatodra kattintó ügyfél után fizetsz.  

előnyök:

  • ideális felület a specializált webáruházak számára (divat, bútor) 

hátrányok:

  • magasabb költségek — a hirdetéseket gyakrabban kell ellenőrizni
  1. Biano 

HU: kb. 1 550 000 látogatás/​hónap, 240+ értékesítő

Globálisan: kb. 3 000 000 látogatás/​hónap, 1000+ értékesítő

Hol: Csehország, Szlovákia, Magyarország, Hollandia, Románia, Brazília, Portugália, Görögország, Olaszország 

Bianobútorokra és dekorációkra specializálódott keresőmotorok közé tartozik. Magyarországon több mint 240 értékesítővel működnek együtt.

A Biano abból a szempontból különleges, hogy nem hasonlítja össze a termékeket, éppen ellenkezőleg — ha ugyanaz a terméked, mint a konkurenciádé, akkor csak a legmagasabb pontszámmal rendelkező terméket igyekszik megjeleníteni. 

  • díj: a teljes szöveges keresésből történő átkattintás átszámítva kb. 23,40 Ft (1,50 CZK) (szezonban kb. 29,17 Ft (1,87 CZK)), a webáruházból történő átkattintás átszámítva kb. 28,08 Ft (1,80 CZK) (szezonban 35,10 Ft (2,25 CZK) + annyi, hogy a konkurenciát megelőzd; további információkért kattints ide
  • csatlakozás: API; A Biano nem rendelkezik saját feedspecifikációval. Használhatod pl. a Google product feed, a Heureka vagy a Zboží.cz feedjét.
  1. FAVI

HU: kb. 1 500 000 látogatás/​hónap, 250+ értékesítő

Globálisan: 13 000 000 látogatás/​hónap, 2100+ értékesítő

Hol: Szlovákia, Lengyelország, Magyarország, Románia, Horvátország, Szerbia, Olaszország és Nagy-Britannia 

FAVI éppúgy, mint a Biano, bútorokat és háztartási cikkeket tartalmazó online katalógus. 9 országban van jelen, és mintegy 5 millió terméket tartalmaz. 2020-ban pedig a 4. leggyorsabban növekvő vállalat volt Közép-Európában.

A termékek sorrendjét a termék minőségi pontszáma és a kattintási költség szorzata határozza meg, amely a rendszerben van beállítva.

  • A magasabb minőségi pontszámhoz hozzájárul a termék CTR aránya (átkattintási arány), a felhasználók körében elért nagyobb népszerűség, a termék jó elérhetősége (van‑e a termékből raktáron és mennyi a szállítás ideje) és a termék eladásának mértéke.
  • Egy másik nagyon fontos eleme a termék minőségi pontszámának a FAVI EXTRA értékelésgyűjtő funkció használata.

TIPP: Ne feledd, hogy a FAVI-nál a licitálást a FAVI felületén keresztül kell beállítanod, nem pedig automatikusan az XML feed-en keresztül. 

  • díj: minimális kattintásonkénti költség az egyes kategóriák alapján, lásd itt 
  • csatlakozás: API; XML feed FAVI formátumban

TIPP: Ne feledd, hogy a FAVI-nál a licitálást a FAVI felületén keresztül kell beállítanod, nem pedig automatikusan az XML feed-en keresztül. 

  1. GLAMI 

HU: kb. 2 000 000 látogatás/​hónap, 240 értékesítő

Globálisan: 40 000 000 látogatás/​hónap, 3 200 értékesítő 

Hol: Csehország, Szlovákia, Németország, Lengyelország, Magyarország, Franciaország, Románia, Szlovénia, Görögország, Törökország, Bulgária, Horvátország, Spanyolország, Brazília, Észtország, Lettország, Litvánia, Olaszország

Ha a divatra specializálódsz, akkor a GLAMI a megfelelő keresőmotor számodra. Európa egyik legnagyobb ruházati és kiegészítő keresőmotorja. Küldetése az, hogy minden divatterméket egy helyre gyűjtsön, hogy bárki felfedezhesse a neki tetsző darabokat. A GLAMI jelenleg 13 országban tevékenykedik, az összesített havi forgalom meghaladja a 30 millió látogatót. Az ügyfeleknek lehetővé teszi a termékek böngészését, kollekciók létrehozását, azok megosztását és kommentelését.

  • díj: minimális kattintásonkénti költség egyes kategóriák szerint, lásd itt 
  • csatlakozás: API; XML feed GLAMI formátumban
Ez az ábra a specializálódott termékgyűjtő-platformok potenciális elérhetőségét mutatja be. Az elérhetőséget a népesség és az online vásárlók arányának kombinációja határozza meg azokban az országokban, ahol ezek a szolgáltatások működnek.
Ez az ábra a specializálódott termékgyűjtő-platformok potenciális hatókörét hasonlítja össze.

Hogyan válasszuk ki a megfelelő értékesítési csatornát

Egészen idáig sikerült elolvasnod a cikket, de még mindig nem tudod, hogy melyik értékesítési csatorna vagy ország lenne megfelelő a webáruházad számára? Ez egy nagyon egyéni kérdés, amelyre neked kell választ adnod. Van azonban számodra egy tippünk. Próbálj meg a választásnál olyan piacokat figyelembe venni, ahol nagy a fejlődési potenciál, ugyanakkor kevés a konkurencia. Így sokkal nagyobb esélyed lesz arra, hogy áttörést érj el termékeiddel. Ilyen piaci környezetet kínál például BulgáriaRománia és Szlovénia

Ha mégis olyan piacokat szeretnél megcélozni, mint Csehország, Németország vagy Ausztria, amelyekre jellemző a fejlett online piac és a jelentős számú potenciális vásárló, összpontosíts az egyedi, hozzáadott értékkel rendelkező termékekre.

Ez az ábra a 2020-as online értékesítés részesedését mutatja a kiskereskedelmi árbevételből

Hogyan lehet személyre szabni a feedet az egyes marketplacek és árösszehasonlítók számára

Az értékesítési platformok közül mindegyik más-más termékfeed-formátumot használ. Ahhoz, hogy termékeidet sikeresen feltöltsd egy adott árösszehasonlító vagy piactér platformjára, olyan feedet kell biztosítanod, amely megfelel az adott csatorna követelményeinek — tehát tartalma helyes és a lehető legaktuálisabb. Ilyenkor jönnek a képbe az olyan eszközök, amelyek segítségével a feedet tömegesen szerkesztheted. Az egyik ilyen eszköz a MERGADO. Ez az automatizált feedszerkesztő több mint 1000 értékesítési platform specifikációját ismeri, így nem kell aggódnod az adatok pontossága miatt. A MERGADO képes megsúgni azokat a kategóriákat, amelyekbe a termékeket érdemes feltölteni, átalakítja a feedek formátumát, és a kész feedeket közvetlenül elküldi az adott platformoknak. Az első 30 napig ingyenes a használata, úgyhogy mindenképpen próbálj ki. 

Szóval, tudod már, hogy hol kezdd el a termékeid értékesítését? Akár az árösszehasonlító, akár a marketplace mellet döntesz, akár Magyarország vagy egyenesen külföld mellett, az első lépés ahhoz, hogy belevághass, az értékesítési platform követelményeinek áttanulmányozása és a minőségi feed elkészítése lesz. Ilyen egyszerű. Minél jobb minőségű a feed, annál jobb az átkattintási arány, és így annál több vásárló kattint a termékedre.

Ha hibás adatot, vagy hibát találsz, kérlek jelezd nekünk a mergado@mergado.hu címre. Köszönjük!

Mergado 30 napig ingyen
  • kezelje termékfeedjeit egyedül, programozó segítsége nélkül
  • teljes hozzáférés minden funkcióhoz már a próbaidőszak alatt

Izabela Štěpáníková

Nézd meg Izabela Štěpáníková külsős szakértő további cikkeit!