Csomagszállítás beállítása az ismert árösszehasonlítók és hirdetési rendszerek számára

A csomagszállító szolgáltatás helyes választéka és a szállítási költség megfelelő beállítása az árösszehasonlítón hirdető webáruházak legfőbb fegyvere. Készítettünk egy rövid útmutatót, amely megmutatja, hogy állíthatja be a Mergadóban a szállítási költségre vonatkozó szabályt a főbb árösszehasonlítókra.

A szállítási költség meghatározása döntő jelentőségű

A szállítási költség a webáruházak ajánlatainak összehasonlításakor jelenik meg a felhasználónak. A szállítási ár az árösszehasonlítók adminisztrációjában, vagy az XML fájlban állítható be. Az XML feedben könnyen kiválasztható az akciós ajánlat, eltérő profittal rendelkező termékek, különböző kategóriák vagy gyártók. A feedben végrehajtott beállítás pontosabb és az adminisztrációban elvégzett beállítással szemben előnybe részesül, mivel az XML feedben az egyes termékek szintjén is létrehozható.

A Mergado egy olyan környezetet biztosít, ahol a kiszállítás element könnyen beállítható az összes feed számára. Ez mind a "SZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉG BEÁLLÍTÁSA". szabálynak köszönhető.

Néhány külföldi árösszehasonlító esetében a Mergado nem kínál ilyen szabályt a felhasználók számára, ezért az elemeket és azok tartalmát manuálisan kell elkészíteni.

 

1. Az Elements oldalon, kattintson az Új element hozzáadása lehetőségre és állítsa be minden olyan csomagszállító számára, amelynél szeretné beállítani a szállítási költséget. A bankkártyás vagy az utánvétes fizetést (COD, azaz Cash ON Delivery) mindig külön kell beállítania.

Példa a Magyar Posta esetében:

  • DELIVERY_PRICE|MAGYAR_POSTA_AJANLOTT_KULDEMENY
  • DELIVERY_PRICE_COD|MAGYAR_POSTA_AJANLOTT_KULDEMENY

Példa a Csomagküldő esetében:

  • DELIVERY_PRICE|CSOMAGKULDO
  • DELIVERY_PRICE_COD|CSOMAGKULDO

A csomagszállító szolgáltatók nevét a DELIVERY_ID elemntből kaphatja meg.

2. Az element hozzáadása után hozzon létre szabályt, amelynek köszönhetően az egyes elemekbe beírhatja a kívánt árat. Javasoljuk, hogy használjon "felülírás" típusú szabályt, majd használja a szabályok duplikálása ikont, hogy "másolja" azt minden csomagszállítóra külön-külön.

Az elemek helyes szerkezetének a kimenetbe történő generálását a Mergado már rendezi. Az alábbiak szerint hoz létre elementeket:

<DELIVERY>

   <DELIVERY_ID>Magyar Posta</DELIVERY_ID>

   <DELIVERY_PRICE>490</DELIVERY_PRICE>

   <DELIVERY_PRICE_COD>890</DELIVERY_PRICE_COD>

</DELIVERY>

 

Erre a linkre kattintva megtalálja a Google Shoppingre vonatkozó szállítási költség specifikációit.

A GLAMI más árösszehasonlítókkal ellentétben, eltérő csomagszállítási megjelenítést használ. A leírás szerint: A GLAMI-n automatikusan a legolcsóbb szállítási költség jelenik meg." Ezért ha manuálisan szeretné beállítani a szállítási költséget, gondoljon arra, hogy a GLAMI nem jeleníti meg a csomagszállító szolgáltatót, csupán a legalacsonyabb szállítási költséget. Tehát elegendő, ha a feed tartalmazza a legolcsóbb csomagszállítót bármilyen elnevezéssel, és a szállítási költséget.

A csomagszállító manuális beállítása a GLAMI-ra

Megmutatjuk a DPD csomagszállító példáján:

  1. adjunk hozzá két új elementet DELIVERY_PRICE_COD|OVERSEAS_EXPRESS és DELIVERY_PRICE|OVERSEAS_EXPRESS
  2. djunk hozzá két felülírási szabályt és töltse ki az elemeket a kívánt összeggel 
  3. adatok újragenerálása / feed 

Ez létrehozza a szükséges struktúrát a kimeneti feedben, amely megegyezik a többi csomagszállítóval: 

<DELIVERY>

<DELIVERY_ID>OVERSEAS_EXPRESS</DELIVERY_ID>

<DELIVERY_PRICE>1</DELIVERY_PRICE>

<DELIVERY_PRICE_COD>2</DELIVERY_PRICE_COD>

</DELIVERY>

Add new comment