Google Shopping feed létrehozása és optimalizálása a WooCommerce webáruházhoz

A cikk megjelenése 24. 11. 2022
| 13 perc olvasás

Az ImperialMedia reklám- és digitális ügynökségnél több éve foglalkozunk webáruházak létrehozásával és az azt követő marketinggel. A promóció egyik leghatékonyabb módja a termékek hirdetése a Google Shoppingban. Ahhoz azonban, hogy megfelelő hirdetést hozzunk létre ezen a csatornán, egy megfelelően strukturált XML feedet kell létrehoznunk, amely a lehető legrészletesebb termékinformációkat tartalmazza.

Tartalom:

  1. Hogyan kell megfelelően kitölteni a termékeket
  2. XML feed generálása a WooCommerceben
    1. Elérhető pluginok
  3. Export létrehozása MERGADÓBAN 
  4. Úprava feedu
    1. Katalógusszám a termék nevében 
    2. Rendelhető termékek
    3. Márka 
    4. G:IDENTIFIER_EXISTS beállítása 
    5. Google kategóriák 
    6. Érvénytelen súly
    7. G:TAX eltávolítása 
    8. Rövid leírás a fő helyett 
    9. Bérelhető termékek elrejtése 
    10. Feed újragenerálás
  5. Következtetés

A minőségi feed létrehozása a termékek webes feltöltésével kezdődik. Minél szisztematikusabban tölti ki a termékinformációkat, annál jobb XML feedet tud létrehozni. Ezért célszerű, hogy a termékekhez minél több releváns tulajdonságot adjunk hozzá, például a katalógusszámokat helyesen adjuk meg stb.

Ebben a cikkben egy “valós esetet” fogunk megvitatni, nevezetesen egy autóalkatrészeket forgalmazó webáruházat a WooCommerce oldalon, ahol az ügyfél úgy döntött, hogy költségtakarékossági intézkedésként maga tölti fel a mintegy 4000 terméket.

Hogyan kell megfelelően kitölteni a termékeket

Annak érdekében, hogy ne csak minőségi XML feedeket generáljon, hanem általában a lehető legjobb fényben mutassa be a kínált termékeket, helyesen kell regisztrálnia azokat a webáruházban. Mit jelent ez pontosan?

  • A név az alap: 
    • A lehető legrövidebben és legtömörebben kell leírnia, és egyúttal magát a terméket is azonosítania kell.
    • Nem kellene, hogy tartalmazza a katalógusszámot vagy a gyártót.
    • Nem lehet kontextusfüggő, azaz a terméket a webáruházban és (nem csak) a Google Shoppingban is egyformán jól kell azonosítania a több ezer hasonló termék között (pl. az illóolajok webáruházában a “Vanília” terméknév viszonylag találó, de a Google Shoppingban nem csak túl általános, de ebben az esetben nagyon félrevezető).
  • Minden termék tartalmazzon termékleírást:
    • Adjon meg részletes információkat a termékről.
    • A leírásnak mindig tartalmaznia kell szöveget (pl. nem állhat csak képekből).
    • Ha olyan képeket, videókat stb. illeszt be, amelyek fontos információkat tartalmaznak, ezeket az információkat mindig tüntesse fel a szövegben.
  • Használjon minőségi fényképeket.
  • Ha lehetséges, mindig adja meg a termékek katalógusszámát (SKU) vagy EAN kódját.
  • Állítson be releváns tulajdonságokat a termékekhez:
    • Mindig próbáljon meg olyan tulajdonságokat beállítani, amelyek leírják a terméket.
    • Különösen a textíliák esetében mindig állítsa be a színt, a méretet és az anyagot. 
    • Használja a tulajdonságokat a márka vagy gyártó megadásához is.

Ha betartja a fent említett pontokat, jelentős versenyelőnyt biztosít nemcsak a reklámozásban és az árösszehasonlító oldalakon, hanem közvetlenül magán a webáruházban is, ahol áttekinthető módon mutathatja be termékeit.

Hirdessen nyereségesen a Google Shoppingon a MERGADO segítségével. A csatornán való hirdetés hatékony beállításával kapcsolatos összes fontos információért és utasításért kérjük, látogasson el a következő weboldalra: Hogyan hirdessen a Google Shoppingon.

XML feed generálása a WooCommerceben

A  WooCommerce-ben rengeteg módja van az XML feedek létrehozásának. Elvileg azonban egy webáruház technikai kivitelezőjeként 2 lehetőséggel kell szembenéznie:

  1. saját generátor programozása
  2. vagy plugin használata

Az olyan platformokon, mint a WooCommerce, az első lehetőségnek csak nagyon speciális esetekben van értelme, és a Google Shopping feed biztosan nem tartozik ezek közé.

Logikusan a plugin használatát fogja választani, amely elvégzi az összes munkát (vagy legalábbis annak nagy részét) Ön helyett. A megfelelő bővítménynek jól konfigurálhatónak kell lennie. Támogatnia kell a legtöbb olyan platform formátumát, amelyet abban az országban használnak, ahol az ügyfél reklámozni szeretné a termékeit. És mindenekelőtt lehetővé kell tennie, hogy egyszerre több különböző feedet generáljon. Soha nem lehet tudni, hogy egy ügyfél mikor akar majd más platformokra is terjeszkedni.

Elérhető pluginok

Az ImperialMedia-ban több plugint is kipróbáltunk a feedek létrehozására. Mindegyiknek megvannak a maga előnyei és hátrányai:

  • Product Feed PRO a WooCommerce számára:
    • Az alapverzió ingyenes (normál használatra abszolút elég).
    • A plugin rengeteg kimeneti formátumot támogat.
    • Párhuzamosan korlátlan számú feedet generálhat.
    • Az egyes feedek kezdeti konfigurációját olyasvalakinek kell elvégeznie, aki ismeri és érti az adott formátumspecifikációt.
    • Kiváló támogatás a Google Shopping feedhez. Más formátumok esetében azonban nem kínál minden lehetőséget (különösen a kategória-leképezés hiánya miatt).
  • Toret XML feedek árösszehasonlító oldalakhoz:
    • Fizetett plugin.
    • Minőségi kimeneti adatokat generál.
    • Alkalmas műszakilag kevésbé jártas felhasználók számára is.
    • A termékeket tömegesen vagy önállóan is konfigurálhatja.
    • Támogatja a leggyakrabban használt formátumokat, de nem mindet (hiányzik pl. a FAVI).
  • MERGADO Pack + MERGADO:
    • MERGADO Pack lehetővé teszi, hogy XML feedet generáljon, amelyet a MERGADÓBAN tovább kezelhet.
    • Maga a MERGADO Pack plugin ingyenes, a MERGADO platformot elő kell fizetnie.
    • A feedek adminisztrációja elkülönül a webáruház adminisztrációjától.
    • Rengeteg formátum támogatása a cseh és külföldi platformokon.
    • Széles lehetőségek az egyes feedek konfigurálására és “utófeldolgozására”.

Ennek az ügyfélnek az esetében a választás egyértelműen a MERGADÓRA esett, amelynek köszönhetően szinte a felismerhetetlenségig módosíthattuk a kimeneti feedet.

Fedezze fel a MERGADO Pack-et a WooCommerce számára
könnyedén exportálhat termékadatokat és konvertálhatja őket több száz formátumbacsatlakoztassa WooCommerce webáruházát az e‑kereskedelem világához egy helyrőlingyenes eszköz reklámszolgáltatások és bővítmények megvalósításához

MERGADO Pack telepítése és a termékfeed generálása

A MERGADO Pack alapértelmezés szerint a WordPress tárolóból települ. A webhely adminisztrációjában menjen a Pluginok — Plugin telepítés menüpontba, keresse meg a “MERGADO Pack” nevű csomagot, és kattintson a “Telepítés”, majd az “Aktiválás” gombra.

Miután aktiváltuk a plugint, azonnal hagyhatjuk generálni a termék feedet. A webáruház adminisztrációjában lépjen a MERGADO Pack — Termék feed lapra és kattintson  az “XML feed létrehozása” gombra. Most megvárjuk, amíg a feed teljesen elkészül. A webáruházban lévő termékek számától függően ez a művelet néhány másodpercet vagy akár több tíz percet is igénybe vehet.

Cron beállítások

Ha a feed elkészült, kattintson a “Tovább a cron beállításához” gombra. Itt kell eldöntenünk, hogy az automatikus feed-újragenerálást a WordPress cron-ra bízzuk, vagy egy egyéni cron‑t használjunk. Ha nem szeretne további konfigurációval foglalkozni, hagyja bejelölve a “WP cron aktiválása” négyzetet.

Az ImperialMedia-ban a cron a megszokottól kissé eltérő módon van beállítva. A szabványos WordPress cron inkább egy “pszeudo-cron”, amely csak akkor aktiválódik, amikor egy látogató (vagy robot) megnyit egy weboldalt. Ekkor minden olyan ütemezett művelet elindul, amelynek futnia kell, vagy amely a múltban már lefutott. Mi a következménye? Ha a WordPress cron segítségével számításigényesebb műveleteket futtatunk (amelyek közé tartozhat a feedgenerálás is), akkor a látogató egy ideig egy fehér oldalt fog látni maga előtt. Ez addig tart, amíg az összes tervezett művelet be nem fejeződik.

Ezért letiltottuk a WordPress cron munkák futtatását a szervereinken a HTTP-kérések részeként, és a cron‑t közvetlenül a szerver futtatja percenként. Így a kérések feldolgozásának sebessége nem sérül, és a cron a webhely forgalmától függetlenül rendszeresen fut.

A HTTP-kéréseken belüli cron végrehajtás letiltásához egyszerűen adjunk hozzá egy konstanst a wp-config.php fájlhoz:

define( ‘DISABLE_WP_CRON’, true );

Ebben az esetben azonban a “WP cron (wp-cron.php) le van tiltva” üzenet jelenik meg a termék feed cron beállításainál. 

A MERGADO Pack nem ismerni fel, hogy a WordPress cron teljesen le van‑e tiltva, vagy külsőleg fut. Tudtára kell adnunk. A fogaskerék ikonnal ellátott fülön lépjen a Beállítások menüpontba, bontsa ki a “Speciális beállítások” menüpontot, és jelölje be a “WP cron űrlap feloldása” négyzetet.

Ezután menjen visszaA feedek listája lapra, bontsa ki a termék feedet és kattintson a “Cron beállítások” gombra. Itt meg kell győződnünk arról, hogy bejelöltük a “WP cron aktiválása” opciót, és hogy az intervallumot a megfelelő értékre állítottuk. Ha a WordPress cron‑t kívülről futtatja, mint mi, erősen ajánlom az ütemezés beállítását a lehető legalacsonyabb értékre, hogy a termékváltozásokat a lehető leggyorsabban írja a feedbe.

Ezen a ponton nem hagyhatom szó nélkül, hogy a 15 perc még mindig elég nagy intervallumnak tűnik számomra, és én személy szerint egyáltalán nem haragudnék, ha 5 percre vagy kevesebbre lehetne állítani. Talán a MERGADO Pack fejlesztői képesek lesznek beépíteni ezt a módosítást.

Export létrehozása MERGADÓBAN

Létrehoztunk egy termékfeedet. Itt az ideje, hogy a MERGADÓBAN létrehozzunk belőle egy exportot. Lépjen be a MERGADÓBA, kattintson az “Új export ” gombra, illessze be a webáruházból származó termék feed URL-címét, válassza ki a webáruházat, állítsa be a bemeneti feed formátumát  “Mergado XML [cz]” és a kimeneti feed formátumát  “Google Shopping [hu]”. És végül megvárjuk, hogy MERGADO elkészítse a feed “első változatát”.

Még módosítások nélkül is általában viszonylag jó minőségű az elsőre generált feed, de ügyfelünk esetében ez messze nem volt tökéletes. Nézzünk meg egy mintaterméket, amely bekerült a feedbe:

Feed szerkesztése

Most azonosítsuk a feedben található hibákat és problémákat, és próbáljuk meg kijavítani őket a MERGADO segítségével.

Indítson ingyenes Feed Auditot
  • javítsa feedje kondícióját, és szerezzen tanácsokat a annak javítására
  • gyors és ingyenes technikai elemzés

Katalógusszám a termék nevében

Az ügyfél a katalógusszámot a termék nevébe írta be ahelyett, hogy a webáruházban a külön erre a célra szolgáló “SKU” mezőbe töltötte volna fel. Mivel azonban ebben az esetben a katalógusszám viszonylag könnyen azonosítható (csak számjegyekből és nagybetűkből áll, és mindig a név “utolsó értékeként” található meg), semmi sem akadályoz meg minket abban, hogy a MERGADO a G:MPN elembe vonhassa ki, ahová a specifikáció szerint tartozik.

Készítünk egy szűrőt, amely olyan termékeket szűr ki, amelyeknek nincs kifejezetten megadva a katalógusszáma (a jövőben az ügyfél valószínűleg a katalógusszámokat a megfelelő mezőbe fogja beírni, ezért nem akarjuk befolyásolni az ilyen termékeket.):

  1. Lépjen a “Termékek ” oldalra.
  2. Adjuk meg a következő keresési feltételt:  [PRODUCTNO] = “” (tehát a keresett elem üres)
  3. Kattintsunk a “Keresés ” gombra.
  4. Mentse el a szűrőt “Katalógusszám nélküli termékek” névvel.

Ezután létrehozzuk egy szabályt, amely a névből kivonja a katalógusszámot.

  1. Lépjen a “Szabályok” oldalra és kattintson a “Új szabály” gombra.
  2. Állítsa be a szabályt:
    1. Név = A katalógusszám másolása a névből az MPN-be.
    2. Szabály típusa = Értékek szerinti tömeges felülírás
    3. Szűrő = Katalógusszám nélküli termékek 
    4. Kipipáljuk a “Reguláris kifejezés” mezőt
  3. Állítsa be azElem, amelyben keres:mezőbe aNAME_EXACT” értéket.
  4. Állítsa be azElem, amelybe ír:” mezőbe aG:MPN” értéket.
  5. Töltse ki a táblázat első sorát: ^(.*)\s([A‑Z0‑9]+)$ → \2.
  6. Végül kattintson a Létrehozásgombra.

Alapvetően a következőt mondtuk a MERGADÓNAK: “Minden olyan termék esetében, ahol a katalógusszám nincs kitöltve, próbálja meg a terméknevet két részre osztani úgy, hogy a második rész csak nagybetűket és számokat tartalmazzon (azaz. [A‑Z0‑9]+), és másolja ezt a második részt (\2) a G:MPN elembe.”

Ugyanezen elv alapján létrehozunk egy második szabályt, amely ezután törli a terméknévből a katalógusszámot. Vegye figyelembe, hogy a katalógusszám a név többi részétől egy kötőjellel lehet elválasztva. Ebben az esetben a kötőjelet is szeretnénk eltávolítani a névből.

  1. Lépjen a “Szabályok” oldalra, és kattintson az “Új szabály” gombra.
  2. Állítsa be a szabályt:
    1. Név = Katalógusszám eltávolítása a névből
    2. Szabály típusa = Tömeges felülírás érték szerint
    3. Szűrő = Katalógusszám nélküli termékek
    4. Kipipáljuk a “Reguláris kifejezés” mezőt
  3. Állítsa be azElem, amelyben keres:” mezőbe aNAME_EXACT” értéket.
  4. Állítsa be azElem, amelybe ír:” mezőbe a TITLE” értéket.
  5. Töltse ki a táblázat 2 sorát:
    1. ^(.*)\s[|]?\s([A‑Z0‑9]+)$ → \1
    2. ^(.*)\s([A‑Z0‑9]+)$ → \1
  6. Végül kattintson a “Létrehozás ” gombra.

Rendelhető termékek

A legtöbb terméket esetében az ügyfél a webáruházban megrendelésre állította be. Maga a webáruház szempontjából ez rendben van (akár 7 napig is eltarthat egy ügyfél megrendelésének feldolgozása), de a Google Shopping szempontjából nem. A Google nem engedélyezi a rendelésre készült termékek reklámozását, és ha nem avatkoztunk volna be a feedbe, a termékek túlnyomó többsége eladhatatlan lenne.

Hogyan oldhatjuk meg ezt a helyzetet anélkül, hogy a feedben félrevezető információk jelenjenek meg? A Google lehetővé teszi a G:MIN_HANDLING_TIME és a G:MAX_HANDLING_TIME elemek kitöltését, amelyen belül meghatározzuk a minimális vagy maximális napok számát, amelyeken belül a webáruház feldolgozhatja a megrendelést. Ha ezeket az elemeket kitöltjük, semmi akadálya annak, hogy beállítsuk, hogy a termékek raktáron vannak.

  1. Készleten lévő termékek kiszűrése:
    1. Lépjen a “Termékek” oldalra.
    2. Termékek keresése az alábbi feltételek szerint: [AVAILABILITY] = “raktáron”
    3. Mentse a szűrőt “Készleten lévő termékek” néven.
  2. Rendelhető termékek kiszűrése:
    1. Lépjen a “Termékek” oldalra.
    2. Termékek keresése az alábbi feltételek szerint: [AVAILABILITY] = “preorder ”
    3. Mentse a szűrőt “Rendelhető termékek” néven.
  3. Rendelhető termékek módosítása raktáron lévőkre:
    1. Lépjen a “Szabályok” oldalra és kattintson a “Új szabály” gombra.
    2. Nevezzük el a szabályt “Rendelhető termékek elérhetősége”.
    3. Válassza ki a “Felülírás” szabálytípust.
    4. Használja az imént létrehozott szűrőt: Rendelhető termékek.
    5. Állítsa az elemet “G:AVAILABILITY” elemre.
    6. Állítsa be az új tartalmat “in stock” értékre.
  4. G:MIN_HANDLING_TIME mező kitöltése:
    1. Lépjen a “Szabályok” oldalra, és kattintson az “Új szabály” gombra.
    2. Nevezze el a szabályt  “Minimális kezelési idő”.
    3. Állítsa be a szabály típusát “Szűrők szerinti tömeges felülírás” értékre.
    4. Állítsa be az elemet “G:MIN_HANDLING_TIME” értékre.
    5. Töltse ki a táblázatot: 
      1. Szűrő:  “Készleten lévő termékek” → 0
      2. Szűrő:  “Rendelhető termékek” → 2
  5. G:MAX_HANDLING_TIME mező kitöltése:
    1. Lépjen a “Szabályok” oldalra, és kattintson az “Új szabály” gombra.
    2. Nevezze el a szabályt  “Maximális kezelési idő”.
    3. Állítsa be a szabály típusát “Szűrők szerinti tömeges felülírás” értékre.
    4. Állítsa be az elemet “G:MAX_HANDLING_TIME” értékre.
    5. Töltse ki a táblázatot: 
      1. Szűrő:  “Készleten lévő termékek” → 2
      2. Szűrő:  “Rendelhető termékek” → 7

“Emberi nyelvre” lefordítva a következőt mondjuk MERGADÓNAK: “Keresse meg az összes olyan terméket, amely raktáron van, és állítsa a G:MIN_HANDLING_TIME értékét 0‑ra, a G:MAX_HANDLING_TIME értékét pedig 2‑re. Ezután keresse meg az összes rendelhető terméket, állítsa be őket raktáron lévőnek, és állítsa a G:MIN_HANDLING_TIME értékét 2‑re, a G:MAX_HANDLING_TIME értékét pedig 7‑re.”

Ez a beállítás lehetővé teszi számunkra, hogy az ügyfél termékeit a végfelhasználó félrevezetése nélkül reklámozzuk.

Márka

A termék márkáját lehetőség szerint fel kell tüntetni.Google ezt az információt a G:BRAND elemben kéri. A WooCommerce nem rendelkezik külön mezővel a márka számára, ezért jó ökölszabály, hogy terméktulajdonságként tüntessük fel.

Ebben az esetben azonban az ügyfél sajnos csak néhány termékhez illesztette be a márkát, mint tulajdonságot. Legtöbbször azonban a termék nevébe ágyazta, ahonnan ki tudjuk vonni.

Tehát ha a márka elérhető a tulajdonságokon belül, akkor ezt az értéket fogjuk felhasználni, és elrejtjük magát a tulajdonságot. Más termékek esetében megpróbáljuk a márkát a névből kinyerni.

  1. Márka másolása a tulajdonságból:
    1. Lépjen a “Szabályok” oldalra, és kattintson az “Új szabály” gombra.
    2. Nevezze el a szabályt “Márka a tulajdonságból”.
    3. Állítsa be a “Felülírás” szabálytípust.
    4. A szűrő esetében válassza a “Minden termék” (jelenleg nem gond, hogy az összes termék G:BRAND elemet értéke felülíródik) értéket.
    5. Állítsa az elemet G:BRAND-ra.
    6. Állítsa be az új tartalmat “%PARAM_​Márka%” értékre.
  2. Hozzon létre egy szűrőt, amellyel kivonja a márkát a névből:
    1. Lépjen a “Termékek” oldalra.
    2. Termékek keresése az alábbi feltételek szerint: [PARAM|Márka] = “”
    3. Mentse a szűrőt “Márka nélküli termékek” néven.
  3. Hozzon létre egy szabályt a márka kivonatolásához a névből:
    1. Lépjen a “Szabályok” oldalra, és kattintson az “Új szabály” gombra.
    2. Nevezze el a szabályt “Márka a névből”.
    3. Állítsa a szabály típusát “Értékek szerinti tömeges felülírás” értékre.
    4. Válassza ki a “Márka nélküli termékek” szűrőt.
    5. Állítsa be a “Elem, amelyben keres:” mezőt a “NAME_EXACT” értékre.
    6. Állítsa be a “Elem, amelybe ír:” mezőt a “G:BRAND” értékre.
    7. Most a lehető legtöbb szót kell beírnunk a terméknevekben található márkákat reprezentáló táblázatba; töltsük ki tehát a táblázatot a következőképpen: 
      1. Škoda → Škoda
      2. Skoda → Škoda
      3. Volkswagen → Volkswagen
      4. VW → Volkswagen
      5. Seat → Seat
      6. Audi → Audi
      7. Toyota → Toyota
      8. BMW → BMW
      9. Citroen → Citroen
      10. Mercedes → Mercedes-Benz
  4. Az eredeti “Brand” tulajdonság elrejtése:
    1. Lépjen az “Elemek ” oldalra.
    2. Keresse ki a “G:ATTRIBUTE_VALUE|Márka” elemet.
    3. A megfelelő sorban kattintson a szem ikonra (“Elem elrejtése”).

G:IDENTIFIER_EXISTS beállítása

A Google megköveteli, hogy minden egyes terméknél megadjuk az EAN kódot vagy a márkanevet a katalógusszámmal együtt. Ha egyik követelmény sem teljesül, akkor a “G:IDENTIFIER_EXISTS” elemet “no” vagy “false” értékkel adjuk meg. Ez azt jelenti a Google számára, hogy a terméknek nincs egyedi azonosítója a piacon.

Figyelem! Ha a Google megállapítja, hogy egy termékhez a G:IDENTIFIER_EXISTS = no / false értéket adta meg, és a termék rendelkezik azonosítóval, a termék vagy hátrányos helyzetbe, vagy teljesen elutasításra kerül. Ezért nagyon fontos, hogy ahol csak lehetséges, adja meg az EAN- vagy márka- és katalógusszámot.

Ezt a lépést minden egyes Google feednél el kell végeznie, amelyet a MERGADÓBAN kezel.

  1. Szűrő létrehozása:
    1. Lépjen a “Termékek” oldalra.
    2. Kapcsolja át a keresést a “Kimeneti termékekre”.
    3. Termékek keresése az alábbi feltételek szerint:  ([G:BRAND] = “” AND ([G:GTIN] = “” OR [G:MPN] = “”))
    4. Mentse a kiválasztást “Azonosító nélküli termékek” néven.
  2. A G:IDENTIFIER_EXISTS elem kitöltése:
    1. Lépjen a “Szabályok” oldalra, és kattintson az “Új szabály” gombra.
    2. Nevezze el a szabályt “Azonosító nélküli termékek azonosítása”.
    3. Állítsa a szabály típusát “Felülírás” értékre.
    4. A szűrők közül válassza a következőt: “Azonosító nélküli termékek”.    
    5. Állítsa az elemet G:IDENTIFIER_EXISTS értékre.
    6. Állítsa be az új tartalmat “no”-ra.

Google kategoriák

Minden hirdetett terméknek a Google által meghatározott kategóriák egyikében kell szerepelnie. Szerencsére ez az egyik legegyszerűbb dolog MERGADÓBAN.

  1. Lépjen a “Szabályok” oldalra, és kattintson az “Új szabály” gombra.
  2. Nevezze el a szabályt “Google kategóriák”.
  3. Állítsa a szabály típusát “Kategóriák tömeges átnevezése” értékre.
  4. A szűrők közül válassza a következőt: “Minden termék”.
  5. Kattintsunk a “mágikus gombra” “Bal oldal előtöltése”.
  6. A javasolt kategóriákat szükség szerint ellenőrizzük vagy módosítjuk.

Ez a funkció volt az egyik oka annak, hogy a MERGADÓT kezdtük el használni. Hihetetlenül sok időt és munkát takarít meg a nagyobb e‑kereskedelmi oldalakon. És bár azóta számos különböző típusú szabályt alkottunk, ez egyszerűen a “mi kedvencünk”.

Érvénytelen súly

Néhány termék esetében az ügyfélnek sikerült érvénytelen súlyt beállítania. Konkrétan a mintatermékünk esetében a súly “kg”-ra van állítva, ami természetesen nonszensz. Az ilyen termékeknél jobb, ha a súlyt teljesen elrejtjük.

  1. Szűrő létrehozása:
    1. Lépjen a “Termékek ” oldalra.
    2. Termékek keresése az alábbi feltételek szerint: ([SHIPPING_WEIGHT] = “kg” OR [SHIPPING_WEIGHT] = “”)
    3. Mentse a kiválasztást “Termékek súly nélkül” néven.
  2. Elem elrejtése:
    1. Lépjen a “Szabályok” oldalra, és kattintson az “Új szabály” gombra.
    2. Nevezze el a szabályt “Súly eltávolítása”.
    3. Állítsa be a “Felülírás” szabálytípust.
    4. A szűrők közül válassza a következőt: “Termékek súly nélkül”.
    5. Állítsa be az Elem mezőt a “G:SHIPPING_WEIGHT” elemre.
    6. Hagyja üresen az “Új tartalom” mezőt.

A MERGADO automatikusan elrejti az üres elemeket. Ennek a funkciónak és a fenti szabálynak köszönhetően a G:SHIPPING_WEIGHT elem a megfelelő termékek esetében teljesen el van rejtve.

G:TAX eltávolítása

Bár a Google Shopping feed specifikáció szerint a termék adókulcsát jelző G:TAX elem csak az Egyesült Államokban használható, a MERGADO mindig hozzáadja azt a formátumkonvertálás során. Szerencsére elrejtése néhány kattintással megoldható.

Mivel ezt az elemet minden termék esetében feltétel nélkül el akarjuk rejteni, elég ha az “Elemekoldalra lépünk, keressük meg a “G:TAX” elemet, és kattintsunk az adott sorban a szem ikonra (“Elem elrejtése”).

Rövid leírás a fő helyett

A  WooCommerce-ben nem csak a fő leírást állíthatja be az egyes termékekhez, hanem egy rövid leírást is, amely általában a termékfotó mellett jelenik meg. Néhány terméknél azonban az ügyfél ezt a rövid leírást állította be a fő leírás helyett.

Annak érdekében, hogy az ilyen termékeket a Google ne hozza szükségtelenül hátrányos helyzetbe, vagy akár el is utasítsa őket, a hiányzó leírással rendelkező termékek esetében a G:DESCRIPTION elemet legalább a következőkre állítjuk be.

  1. Szűrő létrehozása:
    1. Lépjen a “Termékek ” oldalra.
    2. Termékek keresése az alábbi feltételek szerint: [DESCRIPTION] = “”
    3. Mentse a kiválasztást “Termékek leírás nélkül” néven.
  2. Szabály létrehozása:
    1. Lépjen a “Szabályok” oldalra, és kattintson az “Új szabály” gombra.
    2. Nevezze el a szabályt “Az üres leírás helyettesítése rövidített leírással”.
    3. Állítsa be a “Felülírás” szabálytípust.
    4. A szűrők közül válassza a következőt:  “Az üres leírás helyettesítése rövidített leírással”.
    5. Állítsa be az Elem értékét a “G:DESCRIPTION” elemre.
    6. Az Új tartalom mezőb a következőt adja meg: “%DESCRIPTION_SHORT%”.

Bérelhető termékek elrejtése

Az utolsó feladat az volt, hogy elrejtse azokat a termékeket, amelyeket nem szándékoznak hirdetniGoogle Shopping-on. Az alkatrészek mellett az ügyfél rövid távú bérlésre is kínál autókat, amelyeket technikai okokból a WooCommerce termékek különleges típusaként tartanak nyilván.

A mi esetünkben nem tudjuk megkülönböztetni a termékeket semmilyen attribútum vagy kategória alapján. Ezért az ID alapján kell választanunk.

  1. Kijelölés létrehozása:
    1. Lépjen a “Termékek ” oldalra.
    2. Termékek keresése az alábbi feltételek szerint: (az “IN” operátor jelentése “szerepel a listán”): [ITEM_ID] IN (“1061”; “1060”; “1059”)
    3. Mentse a kiválasztást “Bérelhető termékek” néven.
  2. Szabály létrehozása:
    1. Lépjen a “Szabályok” oldalra, és kattintson az “Új szabály” gombra.
    2. Nevezze el a szabályt “Bérelhető termékek elrejtése”.
    3. Állítsa be a “Termék elrejtése” szabálytípust.
    4. A szűrők közül válassza a következőt: “Bérelhető termékek”.

Feed újragenerálás

Miután elvégezte az összes beállítást, javaslom a kimeneti feed újragenerálását. Menjen a Beállítások — Újragenerálás menüpontba, és kattintson az “Teljes újragenerálás” gombra. Bár a MERGADO még mindig kínál egy “Részleges újragenerálás” opciót, én viszont jobban szeretem teljesen újragenerálni a feedet, legalábbis az első alkalommal, amikor ilyen kiterjedt szerkesztéseket végzek.

Az újragenerálás után ellenőrizzük a mintaterméket, amely most így néz ki a kimeneti feedben:

Az eredeti formához képest a termék több szempontból is különbözik:

  • A katalógusszám átkerült a címből a G:MPN elembe.
  • A márka a tulajdonságból átkerült a G:BRAND elembe.
  • Az elérhetőség „raktáron” értékre lett állítva.
  • A „G:MIN_HANDLING_TIME” és a „G:MAX_HANDLING_TIME” elemek hozzáadva.
  • A G:SHIPPING_WEIGHT elem érvénytelen értékkel lett elrejtve.
  • A G:TAX elem, amelyre a CR-ben nincs szükség, el lett rejtve.
MERGADO 30 napig ingyen
  • kezelje termékfeedjeit egyedül, programozó segítsége nélkül
  • teljes hozzáférés minden funkcióhoz már a próbaidőszak alatt

Következtetés

Ebben a cikkben az egyik módot szerettem volna bemutatni, ahogyan a MERGADÓT használhatja, és ahogyan mi leggyakrabban használjuk — a problémák és hibák kijavítására, amelyeket leginkább a webáruházzal való helytelen munka és a vezérlőelemek részleges vagy teljes félreértése okoz.

Azzal is teljesen tisztában vagyok, hogy az említett problémák nagy részét már a webáruház oldalán kellett volna megoldani, nem pedig a MERGADÓBAN, de a helyzet akkoriban nem tette lehetővé, hogy ezt az utat válasszuk. A MERGADÓNAK köszönhetően magas színvonalú hirdetéseket tudtunk futtatni annak ellenére, hogy a termékadatok viszonylag alacsonyan számban voltak feltöltve.
 

Szerző

Pavel Vybíral: Elsősorban webfejlesztőként dolgozom az ImperialMedia reklám- és digitális ügynökségnél, ahol a marketingre is koncentrálok.

Ezeket olvasta már?

Szerző / Fišer Ádám / 24. 11. 2022

Ádám gondoskodik a Mergado magyar nyelvű tartalmáról. Blog cikkeket ír, fordít és kommunikál az ügyfelekkel valamint az ügynökségekkel. Szabadidejét sportolással, könyvolvasással tölti. Szeret főzni, társasozni és új dolgokat kipróbálni.

Címkék: Case Studies

Új megjegyzés hozzáadása

A mező tartalma nem nyilvános.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.