A MERGADO Fest magasra tette a lécet nemcsak a brünni e‑kereskedelmi rendezvények számára

A cikk megjelenése 30. 06. 2023
| 4 perc olvasás

Színvonalas e‑kereskedelemmel kapcsolatos rendezvényeket nem csak a fővárosban rendeznek. Ezt az idei MERGADO Fest is megerősítette. A fesztivál, amely edukál és összeköt, trendeket hozott az e‑kereskedelem világából, összekötötte az embereket az egyes iparágak között, és magasra tette a lécet a jövőbeli rendezvények tekintetében. Tekintse meg beszámolónkat, és győződjön meg róla saját szemével.

Csütörtök reggel 8:00 óra van, és az első érdeklődők lassan megérkeznek a brünni Impact Hub-ba. Idén főként webáruház tulajdonosok, de rengeteg marketinges és más, az e‑kereskedelem iránti rajongók is összegyűlnek. A MERGADO Fest  legnagyobb évada lassan, de biztosan elkezdődik. Az akkreditáció, az ajándékok és a kollégák mosolyának fogadása után egyértelmű a küldetés. Körülnézni a modern helyiségekben, meginni egy finom kávét, és helyet foglalni az első előadásra.

A fesztivál ötödik évadát a főszínpadon Janek David nyitja meg, aki bemutatja a MERGADO Editor nevű fő alkalmazásunk új verzióját. Praktikus bemutatója után négy szakaszra osztott előadásmaraton veszi kezdetét. Melyik legyen az első? Idén igazán nehéz kérdés. Huszonöt előadásblokkal nem könnyítjük meg a résztvevők dolgát. De mi mégis örülünk, mert az előadások számát tekintve az idei MERGADO Festet sikerült az eddigi legerősebb évaddá tenni.

Legújabb trendek az e‑kereskedelemben és új marketplace-ek 

Az ember bárhol is foglaljon helyet, nem fog távozni egy jó adag információ- és gyakorlati tippek nélkül, amivel az előadók nem spórolnak. A Kaufland, az Allegro és a Seznam képviselői tanácsokat adnak arra vonatkozóan, hogyan lehet a legtöbbet kihozni az egyes piacterekből, míg Drážný Jiří a MERGADO Editort emeli ki, és nem habozik megosztani titkos tippjeit arról, hogy hogyan lehet a legtöbbet kihozni eszközünkből. Jiří MERGADÓVAL kapcsolatos tudása annyira lenyűgözött bennünket, hogy már most azon gondolkodunk, hogyan szerződtethetnénk őt oktatónak. Máshol kollégáink elárulják, hogyan segít a MERGADO a külföldi terjeszkedésben, vagy szinte bármilyen formátum feldolgozásában.

Képezni magunkat általában nehéz a jó frissítők nélkül. A szünetek pihentető teret biztosítanak egy gyors kapcsolatépítéshez, vagy éppen egy süteményhezwraphez vagy egy második csésze kávéhoz. Az ebédszünet után pedig vissza az érdekes előadások és a véget nem érő tippek örvényébe. 

A PPC rajongóknak szünet után Toporcer Libor az Invelity-től megmutatja, hogyan lehet a hirdetéseket erősíteni a Google-on a Performance Max segítségével. Előadásának sikere már első pillantásra látszik — a terem annyira megtelt, hogy az ajtót sem lehet bezárni. Később Janík Michal kapitányunk a fizetett hirdetések témáját ismerteti részletesebben. 12 tippet mutat be, hogyan lehet a PPC‑n belül időt nyerniPPC Wolf, a Clicking Goat vagy a Scraping Camel alkalmazásaink segítségével. A SEO-szakértők is megtalálják a kedvükre valót, hiszen Michal elárulja, hogyan kell adatvezérelt SEO-reportot készíteni.

A sikeres online üzlet elengedhetetlen része a dinamikus retargeting témája. Hogy hogyan növelhetjük ennek köszönhetően a konverziókat, azt a nap folyamán kétszer is a Managino srácai mutatják be. A webáruház tulajdonosokkal  Duriš Daniel is foglalkozik a Basta Digital-tól, aki a Google Analytics 4 alapjaiba kalauzolja el őket előadásában. És hogy milyen trendek mozgatják az e‑kereskedelem világát 2023-ban?  Fiala Milan szerint a going.international-ből ezek határozottan nem az utánvét vagy a drága postaköltség. “Az inspirációt nyugaton kell keresni, ahol az átlagos rendelési érték akár háromszor nagyobb, mint nálunk” — mondja Milan.

Idén sem hiányozhat a Bidding Fox képviselője, Guňka Jiří, aki az előadásaiban bemutatja a licitálás és a hirdetések monitoringjának varázsát. Hogy a termékek nem fogynak túl jól, ha nem rendelkeznek minőségi termékképekkel? Daňko Marek, a Feed Image Editor-tól tudja ezt, ezért megmutatja, hogyan lehet a legtöbbet kihozni a bennük rejlő lehetőségekből, és hogyan lehet a mesterséges intelligencia segítségével minőségi képeket kapni. Ezután Trevisan Vladimir adott tanácsot, hogyan lehet automatizálni az árazást, és hogyan lehet a Pricing Fox-ot összekapcsolni a webáruházzal vagy a raktárkezeléssel.
 

Hogyan (ne)égjünk ki és lobbanjunk újra lángra

kezdő webáruház tulajdonosoknak világos elképzelésük van arról, hogy melyik előadást nem szabad kihagyniuk. Ladislav Chyba előadásában olyan témák kerülnek terítékre, amelyekkel minden e‑kereskedelmi kezdő szembesülni fog. A Shoptetnek és más szolgáltatóknak szóló alkalmazások funkcióinak bemutatói képezik a marketing minimumot a feedekkel való munkához az e‑kereskedelemben újonnan kezdők számára.

A megrendelések száma és az eladási vagy konverziós arány mellett jó, ha a mentális egészségére is gondolunk. Ezért is örülünk, hogy Funiok Adam az idei MERGADO Festre elhozta a munka és a magánélet egyensúlyának témáját, és a Hogyan (ne)égjünk ki és lobbanjunk újra lángra kiégésről szóló előadásának visszajelzései alapján úgy gondoljuk, hogy ezzel nem vagyunk egyedül.

Végül sikerül anélkül lángra lobbannunk, hogy kiégnénk, és ez köszönhető a sikeres afterparty-nak, amely zárja a közösségi konferenciánk újabb évét, és teret kínál a megszerzett információk feldolgozására és a szakmabeliekkel való kapcsolatépítésre.

Azt kell mondjuk, hogy a nagyszerű időjárás, a sok inspiráló ember és a rengeteg hasznos információ magasra teszi a lécet a MERGADO Fest jövőbeli évadának számára. Köszönjük minden előadónak, partnernek és látogatónak a részvételt.

Ilyen volt a MERGADO Fest 2023

Szerző / Izabela Štěpáníková / 30. 06. 2023

Új megjegyzés hozzáadása

A mező tartalma nem nyilvános.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.