Mérje kényelmesen webáruházának adatait. Fizetési kapuk kizárása a Google Analytics 4‑ben
Mikor egy webáruház teljesítményét méri a Google Analytics-ben, előfordul, hogy a forgalmi források között a fizetési kapuk is megtalálhatók. Ez torzíthatja a lefolytatott tranzakciókra vonatkozó adatokat. A MERGADO Pack segítségével a WooCommerce-en vagy a PrestaShop-on lévő webáruházába további beállítások nélkül is implementálható az e‑kereskedelem kiterjesztett mérésére a Google Universal Analytics és a GA4. Ezekkel a módszerekkel szükség esetén kizárhatók a fizetési kapuk.
A fizetési kapuk gondot jelentenek a forgalom szempontjából
A felhasználó Google-hirdetésen keresztül érkezett webáruházába, és vásárolt. Ha fizetési kapun keresztül fizetett, előfordulhat, hogy a Google Analytics a konverziót nem a Google-hirdetéshez, hanem a fizetési kapuhoz rendelte.
Honnan lehet tudni, hogy a Google Analytics a konverziókat a fizetési kapunak tulajdonítja?
- Nyissa meg a Google Analytics-ben a Forrás/Médium dimenziót.
- Itt rendezze a forgalmi forrásokat a tranzakciók száma szerint.
- Innen kiderül, hogy a legalább egy tranzakciót tartalmazó források között nincs‑e fizetési kapu.
Hogyan zárhatók ki a fizetési kapuk?
Napjainkban a klasszikus Google Analytics-ben és a Google Analytics 4‑ben is kizárhatók a fizetési kapuk. A MERGADO Pack mindkét szolgáltatás használatát lehetővé teszi.
A folyamat menete a Google Analytics-ben
A MERGADO Pack segítségével a PrestaShop-ba és a WooCommerce-be beimplementálható az Universal Analytics.
1. A Google Analytics adminisztrálásában a Követési adatok alatt kattintson a Hivatkozókizárási listára.

2. Ehhez adja hozzá a webáruház által használt fizetési kapuk domainjét.
A folyamat menete a Google Analytics 4‑ben
A MERGADO Pack a GA4-ben lehetővé teszi, hogy az e‑kereskedelem nyomkövetésének támogatásával dolgozzon. A Google Analytics 4-ben is felsorolhatja a nem kívánt hivatkozásokat.
1. A GA4-ben balra lent kattintson az Adminisztrálásra.
2. Klikkeljen az Adatstreamekre és az adatfolyamra, amivel a webet méri.

3. A beállítások között válassza a Címkebeállítások konfigurálása lehetőséget.

4. A Beállítások szekcióban válassza az Összes megjelenítése lehetőséget, majd kattintson a Nem kívánt hivatkozások felsorolására.

5. Töltse ki a Hivatkozás domainje tartalamazza a fizetési kapu domainjét feltételt – pl. gopay.hu.
6. Ha több fizetési kaput kíván kizárni, külön feltételként azokat fel. Tömeges kizárásukat megoldhatja a reguláris kifejezésekkel.

Ha a reguláris kifejezések használata mellett dönt, íme egy lista a fizetési kapukról, amit bemásolhat és beilleszthet a megfelelő mezőbe:
paylife.at|pay.skrill.com|payu.com|gpwebpay.com|paypal.com|egcp.com|pay.eewosecure.com|wirecard.com|arcot.com|eewosecure.com|fastspring.com|bluesnap.com|sberbank.cz|mallpay.cz|internetbanka.cz|rb.cz|fio.cz|mbank.cz|mojeplatba.cz|platba24.cz|servis24.cz|csas.cz|csob.cz|gopay.cz|comgate.cz|equabank.cz|paysec.cz|platimpak.cz|twisto.cz|unicreditbanking.eu|mbank.eu|sia.eu|otpbank.hu|eu.adyen.link|unicreditbanking.net|przelewy24.pl|mbank.pl|ipko.pl|secure2gw.ro|tatrabanka.sk|mbank.sk|tpay.com|payment.shoptetpay.com|3dsecure.gpwebpay.com
Ingyenes plugin-jeink összekötik webáruházát a legnagyobb marketingcsatornákkal. Néhány kattintással több száz formátumhoz tud minőségi feedeket generálni. A webáruház tulajdonosok és a marketinges szakemberek ezáltal rengeteg időt és pénzt takaríthatnak meg.