Szerezzen előnyt a német e-kereskedelmi piacon a fenntarthatóságnak köszönhetően

A fenntarthatóság egy olyan téma, amely évről évre egyre fontosabb tárgykör a német vásárlók körében és jelenleg Németországban a harmadik legfontosabb kritérium a termékek kiválasztása során. Cikkünkben bemutatjuk, hogyan teheti vállalkozását Németországban fenntarthatóbbá, amely több vásárlót hoz webáruházába.

  1. A fenntarthatóság fejlesztésének népszerűsége
  2. Ügyfélszerzés a fenntarthatósággal
  3. Fenntarthatóság a marketplacen és az árösszehasonlító oldalakon

A fenntarthatóság fejlesztésének népszerűsége

A bolygónk kímélése és az ökológia egyre fontosabb szerepet játszik a német e-kereskedelemben. Németországban naponta több mint 1 millió csomagot küldenek az ország valamelyik pontjára. Ez óriási csomagolóanyag-fogyasztáshoz és jelentősen nagy CO2 kibocsátáshoz vezet. Számos ügyfél számára nem közömbös bolygónk jövője, ezért legalább ha kis lépésekkel is, de hozzá akarnak járulni a fenntarthatóság fejlődéséhez az online vásárlás világában. Látszólag olyan egyszerű intézkedések is segítenek, mint a csomagolóanyag újrahasznosítása, kevesebb visszatérítés, helyi üzletekből való vásárlás vagy a környezetbarát közlekedés előnyben részesítése.

A német vásárlók hozzáállása az ökológiához az online vásárlás során. Forrás: https://de.statista.com/statistik/daten/studie/1074845/umfrage/einstellung-von-online-kaeufern-zu-den-themen-klimawandel-und-klimaschutz-in-deutschland/

Milyen környezettudatos lépésekkel lehet eredményes a német piacon?

1. Kínáljon ökologikus szállítást

Németországban számos olyan csomagszállító vállalatot találunk, amelyek környezetbarát módon működik. A német DHL, DPD és GLS vállalatok elkötelezték magukat a szén-dioxid-semleges szállítás mellett, amelyet az ország területén belül, külön költség felszámítása nélkül vállalnak. A Trusted Shops felmérése szerint az online vásárlók 86%-a helyezi előnybe az ilyen szolgáltatókat. Minden ötödik pedig, külön fizetne az ökológiai szállításért.

2. Csomagolás újrahasznosítása, hulladék mennyiség csökkentése

Manapság már nem szégyen, ha olyan dobozban küldi ki a terméket, amely már megélt néhány szállítást. Éppen ellenkezőleg. A német vásárlók akár 86%-a örömmel fogadja  az így csomagolt terméket. Ideális esetben tegye ugyanezt a doboz kitöltése során is. Használjon metélt kartonpapírt, papírkitöltést, vagy ökológiai légpárnákat. Kerülje a buborékfóliázást és a polisztirol párnázást is. Ügyeljen magára a termék csomagolására is. Minél kevesebb a csomagolóanyag, annál jobb.

3. Legyen tisztességes beszállítóival és alkalmazottaival szemben

A fenntarthatóság nemcsak a környezetvédelmi elveket foglalja magába, hanem az alkalmazottakkal és a beszállítókkal szembeni tisztességes bánásmódot is. A megfelelő fizetés, a szabályozott munkaidő és az alkalmazottakkal szembeni méltányos bánásmód az a kritérium, amelyet 10-ből 9 német vásárló figyelembe vesz a vásárláskor. Ha vállalatként aktívan részt vesz a fenntartható projektekben, az további előnyt jelenthet Önnek.
 

Fenntarthatóság a Marketplacen és az árösszehasonlító oldalakon

Fenntarthatósági szűrők

Az idealo.de Németország legnagyobb árösszehasonlító oldala, nemrég lehetővé tette felhasználói számára, hogy a kiszűrjék a “fenntartható” termékeket. Ezzel a szűrővel az ügyfelek több mint 100 000 terméket szűrhetnek ki közel 200+ kategóriában. Pedig a fenntarthatóság minden kategóriában mást jelent, például a gyógyszerészeti termékek között. Így könnyen megkülönböztetheti azokat a termékeket, amelyek szilikonmentes természetes anyagokból készültek, azoktól, amelyek olajszármazékokat, mikroműanyagokat és egyéb káros anyagokat tartalmaznak. A gyermek áruknál pedig kizárhatja a Ftalátot és BPA-t tartalmazó termékeket.

A fenntarthatóság mellett az Idealo a termékek újrafelhasználására is támaszkodik, így kiválaszthatja a már használt termékeket is, amely gyakran gazdaságosabb és környezetbarátabb megoldás.

Példa a szűrőre. Forrás: Idealo.de

Tervezi, hogy hirdetne Németország legnagyobb árösszehasonlító oldalán az Idealo.de-n? Alakítsa át már meglévő feedjét a Mergado segítségével és töltse fel termékeit már ma.

 

Zöld marketplace

Az Avocadostore.de már 2010 óta kínál olyan helyet a német vásárlóknak, amely fenntarthatóbb alternatívákat kínál a hagyományos termékekkel szemben. Jelenleg ez a legnagyobb “zöld” marketplace a német e-kereskedelmi piacon, ahol elsősorban ruhaneműt , játékokat, élelmiszereket, dekorációt és háztartási termékeket is találhatunk. Ahhoz, hogy a felkínált termékek besorolásra kerüljenek, meg kell felelniük a következő 10 kritérium egyikének.
 

Az Avocadostore.de kritériumai. Forrás: https://www.avocadostore.de/criteria

A Similar Web adatai szerint az Avocadostore oldalát havi szinten több mint egy millió vásárló látogatja. Tehát, ha termékei megfelelnek a fenti kritériumoknak, akkor mindenképpen érdemes kipróbálni ezt a piacot is.
 

Még nem hirdet a külföldi piacokon? Ha hirdetései kezelésére a Mergadót használja, segítségével a külföldi piac árösszehasonlító oldalaira is könnyen átalakíthaja meglévő feedjét. Használatának első 30 napja ingyenes.
 

 

Ezeket már olvasta?

Hogy terjeszkedjünk a horvát piacra 2020-ban

Eredményes és jól működő webáruházzal rendelkezik a hazai e-kereskedelemben? Ha felmerült a terjeszkedés lehetősége, akkor a horvát piac az egyik lehetséges opció. Ha Európa déli részét célozta meg, akkor ez az ország lehet a legjobb választás a terjeszkedésre.

24.11.2020
A szlovák e-kereskedelem nagy áttekintése a 2020-as évben

Az elmúlt években a szlovák online piac erős pozíciót alakított ki az európai e-kereskedelmi piacon. A webáruházak alacsony fenntartási költségeinek és a piac gyors növekedésének köszönhetően, amely éves szinten 16%-ot emelkedett, a külföldi kereskedők célpontja lett. Használja ki ezt a lehetőséget, és indítson vállalkozást Szlovákiában.

15.01.2021
Hogy szerezhetek több ügyfelet a járvány ideje alatt? A megoldás az érintésmentes fizetési és szállítási módok lehetnek.

A 2020 év első félévben a hazai e-kereskedelem forgalma a harmadával nőtt a tavalyihoz képest. A COVID-19-cel kapcsolatos helyzet segített növelni a webáruházak működtetésének lehetőségeit. De ahogy nő a vásárlók száma, úgy nő a versenytársak száma is. Itt merülhet fel a kérdés: Hogy szerezhetek több vásárlót? Jelen helyzetben az érintés nélküli kézbesítés és fizetés mód bevezetése lehet a legjobb döntés.

02.11.2020

Megjegyzés hozzáadása