Számos webáruház szeretné kombinálni saját árukészletét a beszállítók külső raktáraiban lévő készleteivel. Ha saját raktáron lévő áruval rendelkezik, mindenképpen szeretné megmutatni, hogy a készleten azonnali kiszállításra kész termékek vannak. Azonban megmutatni az ügyfélnek a beszállítók készletéről szóló valós idejű információkat, és ennek megfelelően megváltoztatni az elérhetőséget és a szállítási határidőt — a legtöbb kereskedő ezt sajnos nem tudja beállítani. Pedig a MERGADO segítségével minden viszonylag könnyen beállítható.
E‑kereskedők számára: Feed módosítás a különböző beszállítók készletelérhetőségének megjelenítésére
Számos webáruház szeretné kombinálni saját árukészletét a beszállítók külső raktáraiban lévő készleteivel. Ha saját raktáron lévő áruval rendelkezik, mindenképpen szeretné megmutatni, hogy a készleten azonnali kiszállításra kész termékek vannak. Azonban megmutatni az ügyfélnek a beszállítók készletéről szóló valós idejű információkat, és ennek megfelelően megváltoztatni az elérhetőséget és a szállítási határidőt — a legtöbb kereskedő ezt sajnos nem tudja beállítani.
Az elérhetőségi feed ilyen jellegű módosítása növelheti webáruháza hitelességét, reális szállítási határidőket kínálhat vásárlóinak, növelheti az eladásokat, és ami a legfontosabb, hogy mindent automatizálhat.
Ez megvalósítható úgy, ahogyan azt egyik ügyfelünknél, aki kerékpár-kiegészítőket árul, sikeresen elvégeztük. Vessünk egy pillantást a MERGADO beállításaira, amelyek lehetővé teszik, hogy webáruházában helyesen jelenítse meg a termékek készleten lévő elérhetőségét saját webáruháza és beszállítói aktuális készletállományai alapján.
Az alap a szállítóktól érkező XML elérhetőségi feed
Bemeneti információként szükségünk lesz a beszállítók XML elérhetőségi feedjeire. Mivel a mi esetünkben az ügyfélnek összesen 5 különböző termékbeszállítója van, mindegyiktől megkaptuk a termékek és a készletek XML kimenetét. Ezeket egyéni exportokként töltöttük fel a MERGADÓBA, bemenetként a beszállítói XML feedet, kimenetként pedig a CSV‑t.
A webáruház eredeti elérhetőségi feedjének módosítása
Ha már elkészítettük a különböző beszállítóktól származó termékeket és készleteket tartalmazó XML feedeket különálló CSV kimenettel rendelkező exportként, akkor ezen adatok alapján módosítjuk az aktuális elérhetőségi feedet a webáruházunk számára.
1. A saját raktárban lévő termékeknek elsőbbségük van
Ha a webáruház saját raktára rendelkezik termékkel, akkor a termékkártyán mindig a mi készletállományunkat szeretnénk feltüntetni, nem pedig azt, hogy a termék a beszállítónál van raktáron. Ezért hoztunk létre egy új ITEM_STOCK elemet, amely megmondja, hogy milyen raktárt kell előnyben részesíteni a termék esetében. Az 1‑es érték a saját raktárunkat jelenti, a 2‑es érték pedig valamelyik beszállítónk külső raktárát. Ez az érték aztán végezetül közli a webáruházzal, hogy a webáruház milyen gyorsan tudja kézbesíteni a terméket (ha a beszállító külső raktárából történik a kiszállítás, akkor 2 nappal hosszabb a szállítási idő).
Ugyanakkor egy másik új változóba, az ITEM_PIECE_ORIGINAL_VALUE változóba rögzítjük azt, hogy a termékből hány darab van raktáron. Ezt az információt szándékosan elkülönítettük a STOCK elemtől, amely a folyamat során felülírható.
2. Azon termékek esetében, amelyek nálunk nincsenek raktáron, meghatározzuk, hogy melyik beszállítónál vannak raktáron
A feedben új elemeket hozunk létre a különböző beszállítók készletállományának feljegyzéséhez:
- ITEM_KUSU_DODAVATEL1
- ITEM_KUSU_DODAVATEL2
- ITEM_KUSU_DODAVATEL3
- ITEM_KUSU_DODAVATEL4
- ITEM_KUSU_DODAVATEL5
Ezeket szabály segítségével az eljárás elején nullázzuk, hogy minden egyes exportálással az aktuális készlet elérhetőségét írhassuk a feedbe.
Ezután az Adatfájl import szabálytípus segítségével párosítottuk az elkészített CSV kimeneteket az egyes beszállítóktól származó termékek elérhetőségére vonatkozó információkkal, hasonló szabályok segítségével:
A párosítás kulcsa a termék száma vagy EAN kódja, illetve a termék neve volt. A forrásadatfájl URL címeként az előző lépésben elkészített, a beszállítóktól származó elérhetőségi feedek kimeneti címét illesztettük be.
Minden olyan terméknél, amely nincs a saját raktárunkban, és valamelyik beszállítónk készletén van, az ITEM_SKLAD értéket 2‑re állítjuk (“külső raktárban lévő áru”):
3. A beszállító raktárában lévő termékek esetében a készletállományba az új darabszámot írjuk
Ezután összehasonlítottuk az egyes raktárak készletállományát, és minden beszállító számára egy olyan termékválogatást állítottunk össze, amelyből a legtöbb van raktáron az összes beszállító közül. Az 1. beszállító esetében a termékválogatás a következőképpen néz ki:
[ITEM_KUSU_PUVODNI_HODNOTA] = "0" AND [ITEM_KUSU_DODAVATEL1] > "0" AND [ITEM_KUSU_DODAVATEL1] >= [ITEM_KUSU_DODAVATEL2] AND [ITEM_KUSU_DODAVATEL1] >= [ITEM_KUSU_DODAVATEL3] AND [ITEM_KUSU_DODAVATEL1] >= [ITEM_KUSU_DODAVATEL4] AND [ITEM_KUSU_DODAVATEL1] >= [ITEM_KUSU_DODAVATEL5]
Mivel esetünkben az ügyfélnek öt beszállítója van, minden egyes beszállító számára hasonló válogatást kell készíteni.
Ha már tudjuk, hogy melyik beszállítónak van a legnagyobb készletállománya, akkor a Szűrők szerinti tömeges felülírás szabály segítségével átírtuk az adott készletállományt a STOCK elembe:
4. A javított elérhetőségi feedet a webáruháznak ajánljuk fel
Az ilyen jellegű készletállománnyal együtt módosított feedet webáruházi megoldáshoz kínáljuk majd fel. A mi esetünkben ez az eshop-rychle.cz. Az ügyfélszolgálattal egyeztettünk, hogy az XML feed melyik elemében található információ arról, hogy milyen raktárt kell a terméknél megjeleníteni (ITEM_STOCK) és hány termék van raktáron (STOCK).
A MERGADO ezután rendszeresen, naponta többször is letölti az aktuális elérhetőségről szóló statisztikákat a beszállítóktól, automatikusan párosítja a termékeket azokkal, amelyeket a webáruházban kínálunk, és meghatározza, hogy a beszállító rendelkezik‑e a termékkel, és ha igen, milyen mennyiségben.
Ez lehetővé teszi a webáruház számára, hogy aktuális információkat jelenítsen meg az elérhetőségről és a mennyiségről, és növelje a webáruház hitelességét a vásárló szemében, aki látja a tényleges elérhetőséget (külső raktár esetén 3 munkanap) és a raktáron lévő tételek számát, a korábbi nem túl attraktív “Nincs készleten, elérhetőség kérésre” elérhetőség helyett, amely túlterhelte az ügyfélszolgálatot és elriasztotta a vásárlókat a vásárlástól.
A mechanizmus és a szabályok személyre szabása
Mindenkinek kissé eltérők lesznek a helyzetek, a beszállítók, a szállítási határidők és az e‑kereskedelmi megoldások, amelyekhez alkalmazkodni kell. Erre a folyamatra mintaként tekinthet, és a saját igényeihez alakíthatja. Vagy bátran forduljon hozzánk, örömmel készítünk Önnek egy hasonló rendszert, összekapcsoljuk a különböző beszállítóktól származó adatokat, és automatikusan feldolgozzuk azokat a kívánt formátumban.
Ez a cikk a Včeliště marketing ügynökséggel és annak alapítójával és marketingesével, Josef Řezníček együttműködésével készült.
Ezeket olvasta már?
Izabela Štěpáníková
Nézd meg Izabela Štěpáníková külsős szakértő további cikkeit!