E‑kereskedők számára: Feed módosítás a különböző beszállítók készletelérhetőségének megjelenítésére

A cikk megjelenése 01. 09. 2023
| 4 perc olvasás

Számos webáruház szeretné kombinálni saját árukészletétbeszállítók külső raktáraiban lévő készleteivel. Ha saját raktáron lévő áruval rendelkezik, mindenképpen szeretné megmutatni, hogy a készleten azonnali kiszállításra kész termékek vannak. Azonban megmutatni az ügyfélnek a beszállítók készletéről szóló valós idejű információkat, és ennek megfelelően megváltoztatni az elérhetőséget és a szállítási határidőt — a legtöbb kereskedő ezt sajnos nem tudja beállítani. Pedig a MERGADO segítségével minden viszonylag könnyen beállítható.

MERGADO 30 napig ingyen
  • kezelje termékfeedjeit egyedül, programozó segítsége nélkül
  • teljes hozzáférés minden funkcióhoz már a próbaidőszak alatt

Az elérhetőségi feed ilyen jellegű módosítása növelheti webáruháza hitelességétreális szállítási határidőket kínálhat vásárlóinaknövelheti az eladásokatés ami a legfontosabb, hogy mindent automatizálhat.

Ez megvalósítható úgy, ahogyan azt egyik ügyfelünknél, aki kerékpár-kiegészítőket árul, sikeresen elvégeztük. Vessünk egy pillantást a MERGADO beállításaira, amelyek lehetővé teszik, hogy webáruházában helyesen jelenítse meg a termékek készleten lévő elérhetőségét saját webáruháza és beszállítói aktuális készletállományai alapján.

Az alap a szállítóktól érkező XML elérhetőségi feed

Bemeneti információként szükségünk lesz a beszállítók XML elérhetőségi feedjeire. Mivel a mi esetünkben az ügyfélnek összesen 5 különböző termékbeszállítója van, mindegyiktől megkaptuk a termékek és a készletek XML kimenetét. Ezeket egyéni exportokként töltöttük fel a MERGADÓBA, bemenetként a beszállítói XML feedetkimenetként pedig a CSV‑t.

A webáruház eredeti elérhetőségi feedjének módosítása

Ha már elkészítettük a különböző beszállítóktól származó termékeket és készleteket tartalmazó XML feedeket különálló CSV kimenettel rendelkező exportként, akkor ezen adatok alapján módosítjuk az aktuális elérhetőségi feedet a webáruházunk számára.

1. A saját raktárban lévő termékeknek elsőbbségük van

Ha a webáruház saját raktára rendelkezik termékkel, akkor a termékkártyán mindig a mi készletállományunkat szeretnénk feltüntetni, nem pedig azt, hogy a termék a beszállítónál van raktáron. Ezért hoztunk létre egy új ITEM_STOCK elemet, amely megmondja, hogy milyen raktárt kell előnyben részesíteni a termék esetében. Az 1‑es érték a saját raktárunkat jelenti, a 2‑es érték pedig valamelyik beszállítónk külső raktárát. Ez az érték aztán végezetül közli a webáruházzal, hogy a webáruház milyen gyorsan tudja kézbesíteni a terméket (ha a beszállító külső raktárából történik a kiszállítás, akkor 2 nappal hosszabb a szállítási idő).

Ugyanakkor egy másik új változóba, az ITEM_PIECE_ORIGINAL_VALUE változóba rögzítjük azt, hogy a termékből hány darab van raktáron. Ezt az információt szándékosan elkülönítettük a STOCK elemtől, amely a folyamat során felülírható.

2. Azon termékek esetében, amelyek nálunk nincsenek raktáron, meghatározzuk, hogy melyik beszállítónál vannak raktáron

A feedben új elemeket hozunk létre a különböző beszállítók készletállományának feljegyzéséhez:

  • ITEM_KUSU_DODAVATEL1
  • ITEM_KUSU_DODAVATEL2
  • ITEM_KUSU_DODAVATEL3
  • ITEM_KUSU_DODAVATEL4
  • ITEM_KUSU_DODAVATEL5

Ezeket szabály segítségével az eljárás elején nullázzuk, hogy minden egyes exportálással az aktuális készlet elérhetőségét írhassuk a feedbe.

Ezután az Adatfájl import szabálytípus segítségével párosítottuk az elkészített CSV kimeneteket az egyes beszállítóktól származó termékek elérhetőségére vonatkozó információkkal, hasonló szabályok segítségével:

A párosítás kulcsa a termék száma vagy EAN kódja, illetve a termék neve volt. A forrásadatfájl URL címeként az előző lépésben elkészített, a beszállítóktól származó elérhetőségi feedek kimeneti címét illesztettük be.

Minden olyan terméknél, amely nincs a saját raktárunkban, és valamelyik beszállítónk készletén van, az ITEM_SKLAD értéket 2‑re állítjuk (“külső raktárban lévő áru”):

3. A beszállító raktárában lévő termékek esetében a készletállományba az új darabszámot írjuk

Ezután összehasonlítottuk az egyes raktárak készletállományát, és minden beszállító számára egy olyan termékválogatást állítottunk össze, amelyből a legtöbb van raktáron az összes beszállító közül. Az 1. beszállító esetében a termékválogatás a következőképpen néz ki:

[ITEM_KUSU_PUVODNI_HODNOTA]  = "0" AND [ITEM_KUSU_DODAVATEL1] > "0" AND [ITEM_KUSU_DODAVATEL1] >= [ITEM_KUSU_DODAVATEL2] AND [ITEM_KUSU_DODAVATEL1] >= [ITEM_KUSU_DODAVATEL3] AND [ITEM_KUSU_DODAVATEL1] >= [ITEM_KUSU_DODAVATEL4] AND [ITEM_KUSU_DODAVATEL1] >= [ITEM_KUSU_DODAVATEL5] 

Mivel esetünkben az ügyfélnek öt beszállítója van, minden egyes beszállító számára hasonló válogatást kell készíteni.

Ha már tudjuk, hogy melyik beszállítónak van a legnagyobb készletállománya, akkor a Szűrők szerinti tömeges felülírás szabály segítségével átírtuk az adott készletállományt a STOCK elembe:

4. A javított elérhetőségi feedet a webáruháznak ajánljuk fel

Az ilyen jellegű készletállománnyal együtt módosított feedet webáruházi megoldáshoz kínáljuk majd fel. A mi esetünkben ez az eshop-rychle.cz. Az ügyfélszolgálattal egyeztettünk, hogy az XML feed melyik elemében található információ arról, hogy milyen raktárt kell a terméknél megjeleníteni (ITEM_STOCK) és hány termék van raktáron (STOCK).

A MERGADO ezután rendszeresen, naponta többször is letölti az aktuális elérhetőségről szóló statisztikákat a beszállítóktól, automatikusan párosítja a termékeket azokkal, amelyeket a webáruházban kínálunk, és meghatározza, hogy a beszállító rendelkezik‑e a termékkel, és ha igen, milyen mennyiségben.

Ez lehetővé teszi a webáruház számára, hogy aktuális információkat jelenítsen meg az elérhetőségről és a mennyiségről, és növelje a webáruház hitelességét a vásárló szemében, aki látja a tényleges elérhetőséget (külső raktár esetén 3 munkanap) és a raktáron lévő tételek számát, a korábbi nem túl attraktív “Nincs készleten, elérhetőség kérésre” elérhetőség helyett, amely túlterhelte az ügyfélszolgálatot és elriasztotta a vásárlókat a vásárlástól.

A mechanizmus és a szabályok személyre szabása

Mindenkinek kissé eltérők lesznek a helyzetek, a beszállítók, a szállítási határidők és az e‑kereskedelmi megoldások, amelyekhez alkalmazkodni kell. Erre a folyamatra mintaként tekinthet, és a saját igényeihez alakíthatja. Vagy bátran forduljon hozzánk, örömmel készítünk Önnek egy hasonló rendszert, összekapcsoljuk a különböző beszállítóktól származó adatokat, és automatikusan feldolgozzuk azokat a kívánt formátumban.

Ez a cikk a Včeliště marketing ügynökséggel és annak alapítójával és marketingesével, Josef Řezníček együttműködésével készült.

 

Ezeket olvasta már?

Szerző / Izabela Štěpáníková / 01. 09. 2023
Címkék: Case Studies

Új megjegyzés hozzáadása

A mező tartalma nem nyilvános.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.