Kezelje a termékek szezonalitását a datanimals ügynökség útmutatójával

A cikk megjelenése 02. 06. 2023
| 5 perc olvasás

A MERGADO Editor következő használati esetét bármilyen nagyságú webáruházak használhatják, melyek a termékkategóriák szezonalitásának és az egyes hónapokban eltérő teljesítményüknek a problémáját kezelik.

A hónapok helyett ugyanilyen egyszerűen használhatnánk a teljes évszakokat (tavasz, nyár, ősz, tél), és a megoldást így egyszerűbbé tehetnénk. Másrészt a szezonalitást nyugodtan elvégezhetjük az év egyes heteiben is. A Google Sheets csatlakoztatásával a MERGADÓHOZ szinte határtalan szabadság nyílik meg előttünk. Vegye használatba a datanimals ügynökség által készített útmutatót.

Az esettanulmányban a következőket fogjuk megtekinteni:

1. A feedben lévő termékek kategorizálása

2. Szezonalitásról szóló táblázat létrehozása

3. A SEGITO és HONAPSZ oszlopok használata

4. A Google Sheets és a MERGADO összekapcsolása

5. Beállítások a MERGADO Editorban

6. A SZEZON elemmel történő munka

7. KATEGÓRIA elem

8. HONAPOK elem

9. CUSTOM_LABEL elem

10. Szezonális és szezonon kívüli szűrők

Az útmutató céljából létrehoztunk egy fiktív webáruház-modellt, amely egész évben különböző sportfelszereléseket árul. 


1) A feedben lévő termékeket kategóriákba soroljuk (a MERGADÓBAN “mentett termékcsoportok”)

A termékkategóriákat azáltal választjuk ki, hogy meg tudjuk különböztetni, mely hónapokban kerülnek értékesítésre. Ebben a lépésben segítségünkre lehetnek a MERGADO bemeneti feedben található attribútumok, mint például a Product type vagy a saját kategorizációnk a webáruházban, esetleg a Title. (Például a Shoptet esetében a webáruház kategorizációi alapból a Google Product type-ba íródnak.)

2) Szezonalitásról szóló táblázat létrehozása

A Google Sheets-ben létrehozunk egy szezonalitásra vonatkozó táblázatot, amelyben a sorok az egyes termékkategóriákhoz, az oszlopok pedig a hónapokhoz tartoznak.

A kész táblázat a következőképpen fog kinézni:

szezonalitas-1

Szezon oszlopban mindig ellenőrizze a checkbox bejelölését a hónapnál, az adott kategória sorában. Ha az érték “TRUE”, azaz a checkbox be van jelölve, akkor a hónap az első sorból beíródik a Szezon oszlopba.

=CONCATENATE(IF(B2="sezona",$B$1,""),IF(C2="sezona",$C$1,""),IF(D2="sezona",$D$1,""),IF(E2="sezona",$E$1,""),IF(F2="sezona",$F$1,""),IF(G2="sezona",$G$1,""),IF(H2="sezona",$H$1,""),IF(I2="sezona",$I$1,""),IF(J2="sezona",$J$1,""),IF(K2="sezona",$K$1,""),IF(L2="sezona",$L$1,""),IF(M2="sezona",$M$1,""))

Ha a táblázatban nem lesz szükségünk a szezonalitás időbeli megváltoztatására, elég egyszerűsítenünk a feltételt a következőre: =IF(B2=“szezon”,$B$1,“”). Ez azt mondja, hogy ha a B2-es mezőben a “szezon” szöveg fog szerepelni, az felülírja a megfelelő hónapot.

=CONCATENATE(IF(B2,$B$1,""),IF(C2,$C$1,""),IF(D2,$D$1,""),IF(E2,$E$1,""),IF(F2,$F$1,""),IF(G2,$G$1,""),IF(H2,$H$1,""),IF(I2,$I$1,""),IF(J2,$J$1,""),IF(K2,$K$1,""),IF(L2,$L$1,""),IF(M2,$M$1,""))

szezonalitas-2

Másrészt a Google Sheets-ben található Bővítmények opción keresztül adatokat importálhatunk a Google Analytics-ből a termék ID szintjén.

szezonalitas-bovitmenyek-3

Egy új bővítmény hozzáadása “Get add-ons” — Google Analytics, amely a telepítés után a 2. pontban található.

Kiválaszthatunk például olyan termékeket, amelyek egy adott időszakra vonatkozóan több mint 10 egyedi eladással rendelkeznek egy hónapban. Ezáltal az egész folyamatot teljesen automatizálhatjuk anélkül, hogy manuálisan kellene kitöltenünk az évszakot. Így a szezonalitási táblázat meg van oldva.

3) A SEGITO és HONAPSZ oszlopok használata

  • Egy másik szükséges eszköz a feedbe való párosításhoz a következő fülön a SEGITO oszlop, amelybe például egy egyest írunk (a MERGADÓBA való párosításhoz).
  • Ezután következik a HONAPSZ oszlop (hónap számszerűen), amelybe a =month(today()) funkciót illesztjük be.

Ezzel a lépéssel biztosítani tudjuk, hogy a Google az aktuális hónap számát fogja megőrizni a HONAPSZ oszlopban, amelyet a MERGADÓBAN a szavakkal kiírt hónapokra fogunk párosítani.

szezonalitas-4

A folyamatot leegyszerűsíthetjük azzal, hogy a szezonalitási táblázatban megjelöljük az egyes hónapokat számokkal. Ezáltal a két elem azonnal összekapcsolódik.

4) A Google Sheets és a MERGADO összekapcsolása

A Google Sheets táblázatban generálhatunk (létrehozhatunk) egy URL-címet, amelyen egy CSV táblázat lesz elmentve, amely tartalmazni fogja a termékkategóriáink hozzárendelését az egyes szezonalitásokhoz.

  1. Fájl (File)
  2. Megosztás (Share)
  3. Közzététel az interneten

szezonalitas-5

Ezután kiválasztjuk a konkrét szezonalitási táblázatot tartalmazó sheetet.

Kimeneti formátumként a CSV‑t választjuk. Alul a mezőben található a létrehozott URL a sheetünk MERGADÓBA való átviteléhez.

szezonalitas-6

A MERGADÓBAN a következő utat fogjuk követni:

  • Szabályok oldalon hozzon létre egy Új szabályt.
  • A szabály típusa “↑↓ Adatfájl import”.
  • A szűrők közül az Összes terméket választjuk
  • A “Térképezési mód” mezőben a “Pontos kulcsegyezés” választjuk
  • Az adatfájl forrása a következő: írja be az URL‑t
  • Beillesztjük az URL‑t, amit a Sheetben generáltunk.

Elsősorban a HONAPSZ elemet kell összekapcsolnunk az összes termékkel a SEGITO segítségével. A létrehozását fentebb már bemutattuk, esetleg megtekinthető itt.


5) Beállítások a MERGADO Editorban

Létrehozzuk a SEGITO elemet, amelyet az összes terméken egyessel (1) töltünk ki a szabály segítségével.

Ezután az összes tételen létrehozzuk a HONAPSZ elemet.

Üresen hagyjuk, és csak a következő lépésben az Adatfájl importálása szabály segítségével töltjük ki. Ezt a fenti utasítások szerint fogjuk importálni.

A SEGITO-vel ellátott URL sheetben, ahol a kulcs pontosan megegyezik, az összes tételhez a HONAPSZ attribútumban szereplő érték kerül kitöltésre. Ez azt mutatja, hogy milyen hónapról van szó 1‑től 12-ig terjedő számokban (a month és a today funkciók kombinációja).

szezonalitas-4-1

Foglaljuk össze azt, amit már elértünk:

  • Mostanáig a MERGADÓBAN a feedben lévő összes tételre a HONAPSZ elem került, amely dinamikusan változik a Google Sheetből.
  • Ezt a SEGITO elem segítségével értük el, amelyben az összes tételnél az “1” érték szerepel. Ez az egyszerű párosításhoz szolgált.

A többi már egyszerű.

6) SZEZON elem

Létrehozunk egy SZEZON elemet, amelyet a MERGADÓBAN lévő egyes termékek szűrése alapján töltünk ki.

A párosítás tehát a kategóriák elnevezésének alapján fog történni, amelyeknek a MERGADÓBAN ugyanolyan nevet kell viselniük, mint a Sheetsben.

Ezt követően egy CSV adatfájlt importálunk a sheethez, amely szezonalitást tartalmaz az egyes kategóriák szerint.

A szabály a következőképpen fog kinézni:

7) KATEGORIA elem

Létrehozzuk a KATEGORIA elemet, és kitöltjük a szűrőknek megfelelően. Ennek az elemnek az alapján ezt követően magát a szezonalitás kitöltését fogjuk párosítani.

A KATEGORIA elemet kitölthetjük szükség szerint — például a Product type alapján. Az egyszerűség érdekében a Title elemen alapuló szűrőket választottuk.

8) HONAPOK elem

Létrehozzuk a HONAPOK elemet, amelyben a hónapokat számok alapján fogjuk kitölteni. A számok a HONAPSZ változó szerint fognak változni, amely dinamikusan lett importálva a sheetből.

Létrehozunk egy Custom label 0 címkét (pl.), és beleírjuk aszezonban” és a “szezonon kívül” szűrőket.

9) CUSTOM_LABEL elem

Létrehozzuk a CUSTOM_LABEL_0 elemet, amely például a Google Shopping kampányokban használatos, de egyéb platformokon is dolgozhatunk vele.


10) Szezonális és szezonon kívüli szűrők

Ezt követően a “szezonális termékek” szűrőt meghatározzuk, mint SZEZON -> ~tartalmazza -> HONAPOK.

Láthatjuk, hogy az alábbi táblázatban már csak azok a termékek szerepelnek, amelyeknél a Sheetsben már kipipáltuk a szezont.

Ezután definiáljuk a “szezonon kívüli termékek” szűrőt mint SZEZON -> !~ nem tartalmazza -> HONAPOK

Az utolsó lépésben a címkét kitöltjük a szűrőkkel.

Ez az útmutató a MERGADO középfokú ismeretét igényli. Minden információra, amely ennek a példának a megvalósításához szükséges, a MERGADO képzéseken tehet szert. Ezek ingyenesek, és bátran ajánljuk mindenkinek, aki szeretne belekóstolni a feedek és az árösszehasonlítók világába.

Ez a blogcikk a datanimals ügynökséggel és annak szakemberével, Jedlička Antonín együttműködésben készült.

Ezeket olvasta már?

Szerző / Izabela Štěpáníková / 02. 06. 2023
Címkék: Case Studies

Új megjegyzés hozzáadása

A mező tartalma nem nyilvános.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.