Esettanulmány: Hogyan segített a MERGADO több mint 200%-os bevételnövekedésben a feed megfelelő optimalizálásával

Izabela Štěpáníková
11. 1. 2024
3 perc olvasás

Klikkmánia ügynökségünk több mint 1 évtizede biztosít magas színvonalú szolgáltatásokat hazai és nemzetközi ügyfelei részére keresőmarketing területén. Többek között integrált Ads és SEO ügynökségként működünk, valamint az online marketinget széles körben lefedve foglalkozunk tanácsadással, stratégiai tervezéssel és képzésekkel is. 

A Klikkmániánál már több mint 15 éve biztosítunk magas színvonalú szolgáltatásokat hazai és nemzetközi ügyfelei részére a keresőmarketing területén. Többek között integrált Ads és SEO ügynökségként működünk, valamint az online marketinget széles körben lefedve foglalkozunk tanácsadással, stratégiai tervezéssel és képzésekkel is. 

Tapasztalataink alapján a webshopjában rejlő potenciált abban az esetben lehetséges teljesen kiaknázni, ha párhuzamosan használunk több eredményvezérelt, online eszközt és szolgáltatást is. Például egy olyan termékfeed optimalizáló eszközzel, amilyen a MERGADO, hatékonyabbá és jövedelmezőbbé lehet tenni hirdetéseinket! 

Tipp: Csatlakozzon Ön is minősített partnereinkhez, és bővítse az ügyfeleinek kínált szolgáltatások portfólióját. Kattintson ide még több információért, és tudjon meg többet.

Ügynökségként a MERGADO‑t olyan ügyfeleinknél kezdtük el használni, ahol nem volt megfelelő a rendelkezésre álló feed, vagy kisebb hibák merültek fel benne, továbbá amikor szerettük volna kihasználni a szegmentálás adta lehetőségeket. 

Így a MERGADO segítségével pozitív eredményeket értünk el például a Lilulandshop esetében is, akik már több éve partnerei a Klikkmániának, és a hirdetéseik kezelésén túl több fronton is együttműködünk a sikeres eredmények elérése érdekében.

MERGADO‑s módosítások a feedben

1. Termékek elrejtése 

A Merchant Center fiókon belül megjelent ügyfelünknél egy hibaüzenet, miszerint fennállt a felfüggesztés kockázata bizonyos termékek miatt, mert a feed tartalmazott CBD‑s termékeket, melyek hirdetése nem engedélyezett. 

Annak érdekében, hogy elkerüljük a felfüggesztést, a MERGADO‑t hívtuk segítségül. Egyedi szűréssel a feedből kiválogattuk ezeket a termékeket, ezután pedig a Termék elrejtése szabály alkalmazásával elrejtettük őket. Így a továbbiakban már nem jelennek meg a feedben, azonban ha bármikor szükséges lenne rájuk, a szabály szüneteltetésével újra tudjuk aktiválni őket.

2. Custom label hozzáadása 

custom_​label, másnéven egyéni termékcímke megadható termékcsoportokhoz. Ezek akkor hasznosak, ha Google Ads-ben vagy Facebookon shopping-típusú hirdetést futtatunk, mert így egyéni címkék használatával csoportosíthatóak a termékek jelentéskészítés és ajánlattétel céljából. 

Az attribútumban megadott információ az ügyfelek számára nem lesz látható, de számunkra fontos tartalommal bír. 

Adhatunk custom_​label‑t például: 

  • Szezonális termékekhez (ünnepek, tanévkezdés, karácsony) 

  • Eladás alapján (top 10 termék, kevésbé népszerű termékek) 

  • Kedvezmény alapján (1 – 100%) 

  • Megtérülés alapján (alacsony vagy magas megtérülésű, 5x, 10x-es stb.) 

  • Termék típusa alapján (ajándék termékek, szuvenírek, gyűjthető termékek stb.) 

Az custom_label-ek 0‑tól 4‑ig vannak számozva, tehát 5 féle egyéni címkét is megadhatunk: 

0. egyéni címke [custom_​label_​0]

1. egyéni címke [custom_​label_​1]

2. egyéni címke [custom_​label_​2] 

3. egyéni címke [custom_​label_​3] 

4. egyéni címke [custom_​label_​4] 

Kitöltöttük a MERGADO-val a custom_​label elemeket, így szegmentálva a feedet. Először csoportosítottuk és szűrtük a termékeket, például a legfontosabb/​legnépszerűbb kategóriákat kiemelve. Ezután hozzáadtuk egy szabállyal ezekhez a szűrt termékcsoportokhoz az új custom_​label_​0 értéket. 

3. Helyes termékkategória megadása 

A termékkategória (google_​product_​category) a feed részét képezi és segíti a Google algoritmusát abban, hogy a rendszer mely keresési kifejezésekre jelenítse meg az adott terméket. Ha elmulasztjuk meghatározni a megfelelő kategóriát, akkor termékünk olyan keresésekre is megjelenhet, amely nem releváns számunkra és alacsony konverziós arányt eredményezhet, nem beszélve arról, hogy ha pontatlanok a termékkategóriák, akkor a Google alacsony minőségűnek rangsorolhatja a feedünket, ez pedig könnyen annak elutasításához vagy akár a Merchant Center fiók letiltásához vezethet. 

Néha az is előfordul, hogy módosítani kell a kategóriákat az adott oldal kategória-struktúrája alapján. Ezt a Kategóriák tömeges átnevezése szabály segítségével könnyen át lehet konvertálni a megfelelő kategóriába. A bemeneti feed kategóriáit (vagy egyéni szűrést és termékcsoportokat) felhasználva a MERGADO javasol megfelelő kategóriákat, legyen szó árösszehasonlító oldalakhoz használható, vagy Google Merchant (Merchant Center) kategóriákról.

A módosítások pozitív hatásai

GoogleAds: 

- Ahogy említettük, a feed tartalmazott CBD‑s termékeket, ezért fennállt az Merchant Center felfüggesztés kockázata, de ezen termékek elrejtésével el tudtuk kerülni ezt. 

- A megtérülés szerinti szegmentálásban is segített a MERGADO, költséghatékonyabban, magasabb megtérüléssel tudjuk így a Pmax kampányokat futtatni. 

- A feed-javítások hatására a kezdeti megtérülést és bevételt hamar duplázni tudtuk a shopping típusú hirdetések esetében. 

A diagramon látszik miként emelkedett a tranzakciók száma (148%-kos emelkedést értünk el): A bevétel még ezt is meghaladta (+200% lett)! Márciusban kezdtük el a MERGADO hatását tapasztalni.

Ha kíváncsi vagy, milyen további bevételnövelő szolgáltatások állnak még rendelkezésre, nézz szét a Klikkmánia webshop-menedzsment oldalán!

 

A cikk szerzője Solcz Tamás a Klikkmánia ügynökségből.

Ezeket olvasta már?