Esettanulmány: Hogyan segített a MERGADO több mint 200%-os bevételnövekedésben a feed megfelelő optimalizálásával

A cikk megjelenése 11. 01. 2024
| 3 perc olvasás

A Klikkmániánál már több mint 15 éve biztosítunk magas színvonalú szolgáltatásokat hazai és nemzetközi ügyfelei részére a keresőmarketing területén. Többek között integrált Ads és SEO ügynökségként működünk, valamint az online marketinget széles körben lefedve foglalkozunk tanácsadással, stratégiai tervezéssel és képzésekkel is. 

Tapasztalataink alapján a webshopjában rejlő potenciált abban az esetben lehetséges teljesen kiaknázni, ha párhuzamosan használunk több eredményvezérelt, online eszközt és szolgáltatást is. Például egy olyan termékfeed optimalizáló eszközzel, amilyen a MERGADO, hatékonyabbá és jövedelmezőbbé lehet tenni hirdetéseinket! 

Tipp: Csatlakozzon Ön is minősített partnereinkhez, és bővítse az ügyfeleinek kínált szolgáltatások portfólióját. Kattintson ide még több információért, és tudjon meg többet.

Ügynökségként a MERGADO‑t olyan ügyfeleinknél kezdtük el használni, ahol nem volt megfelelő a rendelkezésre álló feed, vagy kisebb hibák merültek fel benne, továbbá amikor szerettük volna kihasználni a szegmentálás adta lehetőségeket. 

Így a MERGADO segítségével pozitív eredményeket értünk el például a Lilulandshop esetében is, akik már több éve partnerei a Klikkmániának, és a hirdetéseik kezelésén túl több fronton is együttműködünk a sikeres eredmények elérése érdekében.

MERGADO‑s módosítások a feedben

1. Termékek elrejtése 

A Merchant Center fiókon belül megjelent ügyfelünknél egy hibaüzenet, miszerint fennállt a felfüggesztés kockázata bizonyos termékek miatt, mert a feed tartalmazott CBD‑s termékeket, melyek hirdetése nem engedélyezett. 

Annak érdekében, hogy elkerüljük a felfüggesztést, a MERGADO‑t hívtuk segítségül. Egyedi szűréssel a feedből kiválogattuk ezeket a termékeket, ezután pedig a Termék elrejtése szabály alkalmazásával elrejtettük őket. Így a továbbiakban már nem jelennek meg a feedben, azonban ha bármikor szükséges lenne rájuk, a szabály szüneteltetésével újra tudjuk aktiválni őket.

2. Custom label hozzáadása 

custom_​label, másnéven egyéni termékcímke megadható termékcsoportokhoz. Ezek akkor hasznosak, ha Google Ads-ben vagy Facebookon shopping-típusú hirdetést futtatunk, mert így egyéni címkék használatával csoportosíthatóak a termékek jelentéskészítés és ajánlattétel céljából. 

Az attribútumban megadott információ az ügyfelek számára nem lesz látható, de számunkra fontos tartalommal bír. 

Adhatunk custom_​label‑t például: 

  • Szezonális termékekhez (ünnepek, tanévkezdés, karácsony) 

  • Eladás alapján (top 10 termék, kevésbé népszerű termékek) 

  • Kedvezmény alapján (1 – 100%) 

  • Megtérülés alapján (alacsony vagy magas megtérülésű, 5x, 10x-es stb.) 

  • Termék típusa alapján (ajándék termékek, szuvenírek, gyűjthető termékek stb.) 

Az custom_label-ek 0‑tól 4‑ig vannak számozva, tehát 5 féle egyéni címkét is megadhatunk: 

0. egyéni címke [custom_​label_​0]

1. egyéni címke [custom_​label_​1]

2. egyéni címke [custom_​label_​2] 

3. egyéni címke [custom_​label_​3] 

4. egyéni címke [custom_​label_​4] 

Kitöltöttük a MERGADO-val a custom_​label elemeket, így szegmentálva a feedet. Először csoportosítottuk és szűrtük a termékeket, például a legfontosabb/​legnépszerűbb kategóriákat kiemelve. Ezután hozzáadtuk egy szabállyal ezekhez a szűrt termékcsoportokhoz az új custom_​label_​0 értéket. 

3. Helyes termékkategória megadása 

A termékkategória (google_​product_​category) a feed részét képezi és segíti a Google algoritmusát abban, hogy a rendszer mely keresési kifejezésekre jelenítse meg az adott terméket. Ha elmulasztjuk meghatározni a megfelelő kategóriát, akkor termékünk olyan keresésekre is megjelenhet, amely nem releváns számunkra és alacsony konverziós arányt eredményezhet, nem beszélve arról, hogy ha pontatlanok a termékkategóriák, akkor a Google alacsony minőségűnek rangsorolhatja a feedünket, ez pedig könnyen annak elutasításához vagy akár a Merchant Center fiók letiltásához vezethet. 

Néha az is előfordul, hogy módosítani kell a kategóriákat az adott oldal kategória-struktúrája alapján. Ezt a Kategóriák tömeges átnevezése szabály segítségével könnyen át lehet konvertálni a megfelelő kategóriába. A bemeneti feed kategóriáit (vagy egyéni szűrést és termékcsoportokat) felhasználva a MERGADO javasol megfelelő kategóriákat, legyen szó árösszehasonlító oldalakhoz használható, vagy Google Merchant (Merchant Center) kategóriákról.

A módosítások pozitív hatásai

GoogleAds: 

- Ahogy említettük, a feed tartalmazott CBD‑s termékeket, ezért fennállt az Merchant Center felfüggesztés kockázata, de ezen termékek elrejtésével el tudtuk kerülni ezt. 

- A megtérülés szerinti szegmentálásban is segített a MERGADO, költséghatékonyabban, magasabb megtérüléssel tudjuk így a Pmax kampányokat futtatni. 

- A feed-javítások hatására a kezdeti megtérülést és bevételt hamar duplázni tudtuk a shopping típusú hirdetések esetében. 

A diagramon látszik miként emelkedett a tranzakciók száma (148%-kos emelkedést értünk el): A bevétel még ezt is meghaladta (+200% lett)! Márciusban kezdtük el a MERGADO hatását tapasztalni.

Ha kíváncsi vagy, milyen további bevételnövelő szolgáltatások állnak még rendelkezésre, nézz szét a Klikkmánia webshop-menedzsment oldalán!

 

A cikk szerzője Solcz Tamás a Klikkmánia ügynökségből.

Ezeket olvasta már?

Szerző / Izabela Štěpáníková / 11. 01. 2024
Címkék: Case Studies

Új megjegyzés hozzáadása

A mező tartalma nem nyilvános.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.