Mi az a feed és miért van rá szükség az e‑kereskedelmi stratégiában

A cikk megjelenése 21. 09. 2023
| 5 perc olvasás

Manapság a konkurenciával teli, versenyképes környezetben egyre nehezebb feladat saját vállalkozással sikert elérni. Nem csoda, hogy az e‑kereskedők és a marketingesek kitartóan próbálják megfejteni az algoritmusok titkait, hogy növeljék profitjukat. A varázslat azonban gyakran az alapokban rejtőzik. Például egy minőségi termékfeedben és egy olyan ügyes eszközben, amely megkönnyíti a hirdetések kezelését az összes lehetséges platformon keresztül. Így könnyen, nagyobb időbefektetés nélkül próbálhat ki új értékesítési csatornákat, amelyek közül a legjobbakat megtarthatja. Tehát, mi is az a feed és hogyan kezelhetjük a legjobban? Ebből a cikkből megtudhatja.

Mi az a feed?

Akár a termékfeed, akár az adatfeed kifejezéssel találkozik, mindkét kifejezés ugyanazt jelenti. A feed egy adatfájl, amely az Ön termékeire vonatkozó információkat tartalmazza. Ez többek között jelentheti a termék azonosítóját, a termék leírását, azt a kategóriát, amelybe a termék tartozik, az árat és így tovább.

Mikor lehet ez az információ hasznos? Képzelje el, hogy Ön egy hagyományos üzlet tulajdonosa, és úgy dönt, hogy létrehoz egy webáruházat. Kiválaszt egy olyan értékesítési platformot (Shoprenter, UNAS, WooCommerce a Shoptet számára…), amely lehetővé teszi a webáruház létrehozását, és például egy Excel táblázat segítségével feltöltheti rá a termékeit.

Ez azonban csak a kezdete a nagyobb profithoz vezető online útnak. Ha sikeres akar lenni az egyre inkább versenyképes online környezetben, akkor láthatónak kell lennie. Annak érdekében, hogy a vásárlók megtalálják termékeit a Google böngészése közben, újra a feedekkel kapcsolatos témához térünk vissza. A feed ugyanis elengedhetetlen része minden fizetett hirdetésnek a keresőmotorokban, a közösségi hálózatokon, az árösszehasonlító oldalakon, stb. Képzelje el ezt úgy, mint egy digitális fájlt, amelyben minden olyan információ tárolódik a termékeiről, amelyeket reklámozni szeretne.

Hol találom meg a termékfeedemet?

Ha webáruháza az úgynevezett “dobozos” megoldások egyikén működik (Shoprenter, Shoptet stb.), a feedet a webáruház létrehozása és a termékek feltöltése után egyszerűen letöltheti az adminisztrációs felületen. Azokban az esetekben, ha olyan webáruház-bővítményt használ, mint a WooCommerce a WordPress számára, akkor egy speciális pluginra lesz szüksége. Ezekből több is rendelkezésre áll, próbálja ki például a MERGADO Pack-ünket. Ha nem tudja, hogy melyik plugin a legmegfelelőbb az Ön webáruházához, forduljon az IT-adminisztrátorához.

Megtalálta a feedet, de nem tudja, milyen formátumban töltse le? A leggyakrabban az XML és a CSV formátumokkal fog találkozni (amelyekkel a MERGADO is dolgozik), de létezik JSON és TXT formátum is. Hogy melyik formátumot kell választania, azt azon platform követelményei között találja, amelyen hirdetni szeretne.

Tekintse meg Magyarország legnépszerűbb hirdetési rendszereinek hirdetésre vonatkozó előírásait:

Blogunkon számos útmutatót is talál a különböző hirdetési portálokon való hirdetéshez.

Hogy néz ki a termékfeed? 

A termékfeed különböző címkék, elemek és attribútumok segítségével írja le a termékek tulajdonságait. A feednek általában strukturált és hierarchikus szerkezete van. A részletek attól függően változnak, hogy melyik hirdetési portálon szeretne hirdetni.

A termékfeedben a következő attribútumokkal találkozhat:

  • Név: a termék neve
  • Képek: a termék fő képe és egyéb képek, amelyek a terméket más szögekből mutatják be 
  • Leírás: a termék leírása
  • Ár: a termék ára
  • Kategóriák: azok a kategóriák, amelyekbe a termék tartozik az adott marketplace-en vagy árösszehasonlítóban
  • Elérhetőség: a termék elérhetősége, készleten van‑e
  • Mennyiség: mennyi termék áll rendelkezésre
  • Pixel ID: követési és remarketing célokra
  • Egyéb kulcsfontosságú attribútumok: anyag, méret, szín, kor, nem, különleges tulajdonságok stb.

Ezeket az attribútumokat hegyes zárójelekkel körülvéve találja a feedben. Minden terméket <item> és annak attribútumait címkék jelölik a feedben. A termékkel kapcsolatos bármilyen információ a megfelelő elembe kerül bejegyzésre — például a név a <title> címkében, az ár a <price> címkében, stb.

<URL>https://www.shopitak.cz/p/may-the-fox-be-with-you-hrnek/</URL>
<VAT>0.21</VAT>
<PRICE_VAT>363</PRICE_VAT>
<PRICE>300</PRICE>
<PRODUCTNO>0001</PRODUCTNO>
<DESCRIPTION>The mug is white in colour, with one handle, well made. Printed in full colour, can fit in the dishwasher, with a fox from the 🦊 Bidding Fox edition.
</DESCRIPTION>

Az egyes elemek elnevezései szintén eltérőek a különböző hirdetési rendszerekben. A Google Ads a <title>-t használja terméknévként, a Heurekához tartozó termékfeedben a termék nevét <productname>-ként kell elmenteni. Szerencsére a MERGADO képes az elemeket a csatornák között átváltani, így a hirdetését több csatornára is kiterjesztheti.

Hogyan kezelje a termékfeedet

Egy ideális világban persze elegendő lenne egy feed, amelyet az összes lehetséges platformra feltölthetne. A valóság sajnos az, hogy minden egyes hirdetési rendszernek saját formátumra és feedekre vonatkozó követelményei vannak. Minél több terméke van, és minél több csatornát használ, annál komplikáltabbá válik a helyzet. Ráadásul a termékfeedet nem lehet csak egyszer létrehozni azzal a ténnyel, és soha többé nem fogja szerkeszteni. Tekintettel arra, hogy a termékfeedben sok változó információ van, mint például az ár, az elérhetőség stb., a feedet folyamatosan frissíteni kell.

Ahhoz, hogy a feedje, és ezáltal a hirdetései is a lehető legjobb állapotban legyenek, rendszeresen gondoskodnia kell róluk. A feed “gondozása” időigényes tevékenység, amelyet — mint idővel rájön — manuálisan aligha lehet kezelni. Ha komolyan gondolja a hirdetésekkel kapcsolatos teendőket, könnyítse meg munkáját a számos, feedkezelésre szakosodott eszközök egyikével, vagy bízza a termékek hirdetését egy marketingszakemberre.

5 ok, amiért érdemes a feedet speciális eszközökkel kezelni 

  1. Hirdetés elutasítása: Manuális optimalizáláskor könnyen elkövethet olyan hibákat, amelyek miatt a rendszer nem fogja elfogadni a hirdetésre szánt terméket.
  2. Formátummal kapcsolatos problémák: Minden csatornának vannak olyan követelményei, amelyeknek meg kell felelnie ahhoz, hogy termékeit hirdethesse. Ha nem a megfelelő formátumban küldi el a feedet, az adatok helytelenül jelenhetnek meg, vagy nem lesznek pontosak.
  3. Időbeli és pénzügyi késedelmek: Automatizált rendszer nélkül a termékeket egyesével kell forgalomba hoznia. Ez rengeteg időt és forrást igényel.
  4. Egyes regisztrációk esete hosszadalmas: Manuális hirdetés esetén minden értékesítési csatornához külön-külön kell beállítani a termékadatokat, ami sok időt vesz igénybe.
  5. Előzze meg a konkurenciát: Minőségesebb adatokkal magasabb szinten fog megjelenni a keresésekben. Egy olyan időszakban, amikor a kattintások egyre drágábbak, ez nagy előny.
MERGADO 30 napig ingyen
  • kezelje termékfeedjeit egyedül, programozó segítsége nélkül
  • teljes hozzáférés minden funkcióhoz már a próbaidőszak alatt

Hogyan kezeljük a feedünket a MERGADO segítségével?

MERGADO egy eszköz tömeges feedszerkesztéshez, melynek köszönhetően sokkal könnyebben hirdetheti termékeit a különböző hirdetési csatornákon keresztül. A MERGADO több mint 700 árösszehasonlító és marketplace specifikációját ismeri, beleértve a leghíresebbeket, mint például a Heureka, Árukereső, Google, Facebook, FAVI és Glami. Ennek köszönhetően képes megsúgni Önnek, hogy mely kategóriákba kell a termékeket besorolnia, és a feedeket közvetlenül az adott rendszereknek küldi. Ingyenes feed auditunklegapróbb hibákat is kiszúrja az adatfeedben, és eltávolítja a problémás részeket, amelyek akadályozzák a reklámozást. Bizonyosodjon meg róla, hogy a MERGADO hogyan segíthet Önnek. Az első 30 napban a használata ugyanis ingyenes.

Ne becsülje alá a hirdetéseket, és a lehető legjobb minőségben továbbítsa a feedeket. Minél jobb minőségű a feed, annál jobb minőségű a hirdetés, és így több vásárló fog rákattintani a termékére. Egy működőképes termékfeed és egy olyan eszköz, amelyben leegyszerűsítheti annak szerkesztését, az egyik első lépés ahhoz, hogy megelőzze a konkurenciát.

 

Indítson ingyenes Feed Auditot
  • javítsa feedje kondícióját, és szerezzen tanácsokat a annak javítására
  • gyors és ingyenes technikai elemzés

Ezeket olvasta már?

Szerző / Izabela Štěpáníková / 21. 09. 2023

Új megjegyzés hozzáadása

A mező tartalma nem nyilvános.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.