A 7 leggyakoribb hiba a FAVI feedben és ezek elkerülése

A cikk megjelenése 25. 08. 2021
| 7 perc olvasás

Mint minden más árösszehasonlító oldalnak, FAVI-nak is megvannak a saját kritériumai, amelyeket szükséges betartania, ha hirdetni szeretne az oldalukon. Ezért a FAVI együttműködésével összeállítottunk ezt a cikket, amelyben a Mergado segít megoldani a 7 leggyakoribb problémát ami a FAVI‑n való hirdetés során felmerülhet.

1. A termék azonosítója nem engedélyezett karaktereket tartalmaz. Hogyan távolíthatom el ezeket?

Előfordulhat, hogy a FAVI-ra feltölteni kívánt termékek között olyan termékazonosítót talál, amely ékezeteket tartalmaz. A FAVI elutasítja ezeket a termékeket, és nem jeleníti meg őket a keresőben.

A Mergadóban ezt egyetlen szabállyal könnyedén eltávolíthatjuk.
Lássuk, hogyan:

  1. A bal oldali menüben kattintson a + gombra a Szabályok sorban az Új szabály létrehozásához.
  2. Nevezze el a szabályt, pl.: Ékezetek eltávolítása az ITEM_ID-ből
  3. Válassza ki az Ékezetek eltávolítása szabálytípust
  4. A szabályt az Összes termékre alkalmazza
  5. Az elem mezőben válassza ki a termék azonosítóját tartalmazó elemet (FAVI esetében ez az ITEM_ID lesz).
  6. Mentse el az elkészített szabályt. A mentett szabályokat bármikor megváltoztathatja.

Mit tartalmazhat ez az elem?

Számokat, kis- és nagybetűket, amelyeknek ékezetek, valamint speciális karakterek (kötőjelek, aláhúzások, stb.) nélkül kell lenniük.

2. A Description elem nem engedélyezett információt tartalmaz. Mit tehetek ellene?

A FAVI szabályai szerint a termék leírása nem tartalmazhat telefonszámokat, e‑maileket, reklámüzeneteket és linkeket. Ellenkező esetben a FAVI szintén elutasítja a webáruház hirdetését. Hogyan szűrheti ki ezeket az információkat a Meragadóban?

Elérhetőségek: e‑mail/​telefonszám

  1. A bal oldali menüben kattintson a + gombra a Szabályok sorban, és hozzon létre egy Új szabályt.
  2. Nevezze el a szabályt, pl.: Kapcsolattartási adatok eltávolítása
  3. Válassza ki a Keresés és helyettesítés szabálytípust
  4. A szabályt az Összes termékre alkalmazza
  5. A bal oldalon az egyes mezőkbe írja be az összes eltávolítani kívánt elérhetőségi adatot.
  6. A jobb oldalt hagyja üresen
  7. Mentse el az elkészített szabályt.

Termékoldalra, termék-összeszerelés, stb. vezető linkek

Egységes linkek esetén, az előző pontban leírtak szerint járjon el. Ha a hivatkozások változnak, jobb, ha reguláris kifejezéseket használunk. Két lehetőség közül választhat: a linkek HTML részeinek eltávolítása, vagy az egész link eltávolítása.

  1. Hozzon létre egy Új szabályt
  2. Nevezze el a szabályt
  3. Válassza ki a Keresés és helyettesítés szabálytípust
  4. A szabályt az Összes termékre alkalmazza
  5. Jelölje be a Reguláris kifejezések mezőt
  6. A bal oldalon írja be egymás alá a következő reguláris kifejezéseket 
    1. A link különböző részeinek eltávolításához: 
      1. HTML link tag kezdete: <a href=”.+?\”>
      2. HTML link tag vége: </​a>
    2. A teljes link eltávolításához: 
      1. HTML link: \<a.*?\</a\\\>
  7. A jobb oldalt hagyja üresen
  8. Mentse el az elkészített szabályt

HTML címkék eltávolítása:

  1. Hozzon létre egy Új szabályt
  2. Válassza ki a HTML címkék eltávolítása szabályt
  3. A szabályt az összes termékre alkalmazza
  4. Válassza ki a Description element
  5. Mentse el a szabályt

3. Hogyan kezelhetjük a kategóriák nem megfelelő elnevezését?

A sikerhez elengedhetetlen a webáruházi kategóriák és a FAVI-kategóriák megfelelő párosítása. Érthető, hogy a webáruház kategóriái nem egyeznek meg az árösszehasonlító oldal kategória struktúrájával. Ezért az első lépések egyike — ideális esetben még a feed FAVI-hoz való csatlakoztatása előtt — a kategóriák kézi szerkesztése legyen. A Mergado ezzel a funkcióval is jelentős munkát és időt takarít meg Önnek és ráadásul a FAVI‑n termékei rögtön az Ön által elképzelt kategóriában fognak megjelenni.

Nézzük meg hogyan!

  1. A bal oldali menüben kattintson a +-ra a Szabályok sorban, és hozzon létre egy Új szabályt.
  2. Nevezze el a szabályt, például Kategóriák átnevezése.
  3. Válassza ki a Kategóriák tömeges átnevezése szabálytípust.
  4. Alkalmazza a szabályt az Összes termékre.
  5. Kattintson a Bal oldal előtöltése gombra, és a Mergado automatikusan kitölti a bal oldalt a feedben szereplő kategórianevekkel.
  6. A jobb oldalon hozzáadhatja a megfelelő kategóriát a FAVI kategória struktúrájából. A választást megkönnyíti egy súgó is, amely a FAVI aktuális kategória struktúrája szerinti kínálja fel a lehetőségeket.
  7. A szabály mentéséhez kattintson a Létrehozás gombra, és a szabály kész is van. A szabályhoz bármikor visszatérhet szerkesztés vagy törlés céljából.

Előfordulhat, hogy a Mergado nem ismeri fel, hogy melyik elem tartalmazza a kategória neveket a bemeneti feedben. Az ilyen esetekben javasoljuk, hogy az Értékek szerinti tömeges felülírás szabályt válassza, így manuálisan választhatja ki a megfelelő elemeket.

4. Problémái adódtaka termékképekkel? Használja a Feed Image Editor alkalmazást a méretek, vízjelek és logók szerkesztéséhez.

Az egyik leggyakoribb probléma, amellyel a FAVI‑n való hirdetés során találkozhat, a nem megfelelő termékképek. Ha el szeretné kerülni, hogy elutasítsák az alacsony felbontású, vagy a képeken nem engedélyezett karaktereket tartalmazó termékeket, próbálja ki a Feed Image Editor-t. Ez a praktikus alkalmazás segít gyorsan leküzdeni ezeket a hirdetési akadályokat.

Hogyan működik a Feed Image Editor?

Az előre elkészített sablonok segítségével néhány kattintással bármilyen változtatást elvégezhet. A FIE a Mergado része, ami azt jelenti, hogy ha már feltöltötte a feedet a Mergadóba, akkor nem kell termékképeket vagy termék feedet újra feltöltenie.

A FIE a FAVI-sablon szerint a következő módosításokra képes:

  • Méret optimalizáció — minimum 400x400, ideális esetben 1000x1000
  • Formátum beállítása — JPG vagy PNG
  • Nem engedélyezett karakterek eltávolítása az URL-ből — szóközöket és ékezeteket.
  • Nem engedélyezett vízjelek, logók és feliratok eltávolítása a képekről — ezek nem fedhetik át a képet.

Ha szeretné megtudni képei jelenlegi állapotát, indítson egy ingyenes képauditot, amely egyszerűen felismeri a hibákat és az eredményeket e‑mailben elküldi a hiányosságok kijavítására vonatkozó javaslatokkal együtt.

5. Érvénytelen értékek a Delivery time elemben

A szállítási idő az egyike azoknak a fontos információknak, amely alapján meghozzák a vásárlók a döntésüket. Ezért sem meglepő, hogy a FAVI kötelező elemként írja elő a feedben. Az elem értékének egyetlen numerikus értéknek kell lennie (0, 1, 2, 3,…), nem pedig tartománynak. Helytelen formátumok például: 3 hét.

A Mergadóban ezt az információt is egyszerűen beállíthatjuk a Felülírás szabály használatával. Nézzük meg hogyan!

  1. Hozzon létre egy Új szabályt
  2. Nevezze el a szabályt, pl.: Szállítási idő beállítása.
  3. Válassza ki a Felülírás szabálytípust
  4. Az összes termékre vonatkozik
  5. Válassza ki az elemet a szállítási idővel (Árukereső feed: delivery_​time, Google feed: availability)
  6. Adjon hozzá egy numerikus értéket az Új tartalom mezőbe. (ha különböző termékcsoportokhoz különböző szállítási időt szeretne beállítani, készítsen szűrőket, és használja Szűrők szerinti tömeges felülírás szabályt. Itt különböző értékeket választhat az egyes termékcsoportokhoz)
  7. Mentse el az elkészített szabályt.

Ha Ön és a webáruháza garantálja a 3 munkanapon belüli szállítást, a FAVI a Raktáron jelvénnyel látja el a termékét. Ez nem csak a gyors szállítás jele, hanem a hitelesség garanciája is, hogy a termék valóban raktáron van. Hosszabb átfutási idő (pl. 30 nap) esetén adja meg a napok számát a DELIVERY TIME elemben.

6. Ne feledje a kötelező elemeket a feedből

A FAVI számos kötelező elemmel rendelkezik, amelyeknek szerepelniük kell a feedben. Ezen információk hiányában a FAVI elutasítja a termékeket.

Melyek a FAVI kötelező elemei?

  • ID — (ITEM_ID, identifier, g:id)
  • Név — (PRODUCTNAME, Name, title)
  • Leírás — (DESCRIPTION, Description, g:description)
  • Termék URL — (URL, Product_​url, link)
  • Termékkép URL — (IMGURL, Image_​url, g:image_link)
  • Ár — (PRICE_VAT, Price, g:price)
  • Kategória — (CATEGORYTEXT, Category, g:google_product_category)
  • Szállítási idő — (DELIVERY_DATE, Delivery_​Time, g:availability)

A következő szabályok segítségével töltse ki tömegesen a hiányzó elemeket értékekkel:

Értékek tömeges másolása: Ezzel a szabállyal egyszerűen válasszon ki egy elemet a bemeneti értékek közül, és válassza ki a kitöltendő elemet a jobb oldalon.

Felülírás: Kiválasztjuk azt a kötelező elemet, amelyet fel akarunk tölteni valamilyen értékkel. Az Új tartalom mezőbe írjuk be annak a változónak (a változó, az elem értékeinek a halmaza) a nevét, amelyből ki akarjuk tölteni az értéket, például: %Name%. Ez a szabály továbbá lehetővé teszi, hogy további információkat adjunk az elem értékéhez, például a név mellé méreteket, az alábbiak szerint: %Name% %Param|méret%

7. Hogyan rejthetem el azokat a termékeket, amelyeket nem szeretnék hirdetni?

Gyakori eset, hogy a weboldalon vannak olyan termékek is, amelyeket nem szeretne máshol hirdetni. Ezek lehetnek olyan termékek, amelyek túl olcsók, alacsony árréssel rendelkeznek, vagy egyszerűen nem illenek a FAVI-ra.

Az első lépés az, hogy kiválasztja azokat a termékeket, amelyeket el akar rejteni. A szűrők olyan termékcsoportokat hoznak létre, amelyek megfelelnek az Ön által meghatározott kritériumoknak. A szűrőket elmentheti, majd később felhasználhatja az egyes termékcsoportok tömeges szerkesztéshez. Így nem kell egyenként szerkesztenie a termékeket, amivel rengeteg időt takaríthat meg.

Lássuk, hogyan szűrhetjük ki az olcsó termékeket:

Meg szeretné találni a feedben az összes olyan terméket, amelynek alacsony az árrése (pl. 1000 Ft alatti árral).

  1. A Termékek oldalon a keresési űrlapon hagyja bejelölve a Bemeneti értékek mezőt.
  2. A keresőmezőben először válassza ki az árat tartalmazó elemet. A következő lépésben válassza a <= kisebb vagy egyenlő, mint operátort, és utolsó lépésként adja meg az 1000 értéket.
  3. Kattintson a Keresés gombra. Ha a keresés befejeződött, látni fogja, hogy mennyi terméke kerül a 1000 Ft-ba vagy kevesebbe.
  4. A szűrőt tetszőlegesen elnevezheti, majd elmentheti. A mentett szűrőket a keresési űrlap felett található Mentett szűrők gombra kattintva, bármikor szerkesztheti vagy törölheti.

Most nézzük, hogy hogyan rejthetjük el a kiszűrt termékeket:

  1. Hozzon létre egy Új szabályt.
  2. Válassza ki a Termékek elrejtése szabálytípust.
  3. Nevezze el a szabályt, pl. Olcsó termékek elrejtése!
  4. A szabályt alkalmazza a nemrég létrehozott szűrőre.
  5. Az elkészített szabályt mentse el.

Bizonyos esetekben gyorsabb megoldás lehet a makrók használata, amelyeket a  képernyő bal oldalán a Makrók lehetőség alatt találhat. Ezek előre elkészített szűrők és szabályok kombinációja, például a termékek szegmentálására vagy az olcsó termékek elrejtésére. Elég beállítani az értékeket, és a makrók teszik a dolgukat.

Lassan közeledik az év legerősebb kampányainak időszaka. Győződjön meg róla, hogy a feed és a termékképek 100%-ban rendben vannak. A Mergado segítségével automatikusan kezelhet több ezer elemet és megkönnyítheti a napi marketing feladatokat. Ha egyéb problémákat tapasztal a FAVI‑n való hirdetés során és nem tudja, hogy hogyan hozhatja helyre a Mergadóval, kérjük, lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal.

Szerző / Fišer Ádám / 25. 08. 2021

Ádám gondoskodik a Mergado magyar nyelvű tartalmáról. Blog cikkeket ír, fordít és kommunikál az ügyfelekkel valamint az ügynökségekkel. Szabadidejét sportolással, könyvolvasással tölti. Szeret főzni, társasozni és új dolgokat kipróbálni.

Címkék: Case Studies

Új megjegyzés hozzáadása

A mező tartalma nem nyilvános.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.