Készítsen a kosár nélküli weboldalához Google Ads dinamikus remarketing-et a Mergado Pack és a Google Web Designer segítségével.
A webáruházakon kívüli szektorok esetében a dinamikus remarketing beállítása technikai módosításokat igényel a weboldalon, továbbá saját feed és egy dinamikus banner létrehozását, amely az elkészített feedből származó információkat jeleníti meg. Az egész folyamatról Hana Kobzová PPC-specialista cikkében olvashatunk részletesebben.
A cikk áttanulmányozása után olyan remarketing kampányok létrehozására lesz képes a nem-webáruházak számára, amelyek dinamikus hirdetése így nézhet ki:

PPC-specialistaként gyakran találkozom a remarketing esetében statikus banner-hirdetésekkel és az e‑kereskedelmi projekteknél pedig dinamikus remarketing-el. Felmerül a kérdés, hogy mi a teendő, ha olyan ügyfelünk van, akinek a számára a dinamikus remarketing lenne a legmegfelelőbb megoldás, de nem rendelkezik webáruházzal?
Az egyik ilyen ügyfelem az Autonovo, amely Szlovákiában autókat értékesít, úgy döntöttem, hogy létrehozok számára egy ilyen dinamikus remarketing-et.
Az egész folyamat 3 egyszerű lépésből áll:
- Feed létrehozása
- Remarketing kód implementálása a weboldalra
- Dinamikus remarketing létrehozása és a kampány kialakítása
1. FEED LÉTREHOZÁSA
-
Autókat még jelenleg nem lehet Google Shopping-on keresztül árulni, ezért a Google Merchant Center‑t nem használhatjuk.
A Google Ads a kiskereskedelem mellett több iparág számára is kínál feed beállítást, például az oktatás, szállodák, légi közlekedés számára, de az autóipar még nem tartozik ezek közé. Ezért ún. saját feed-et kellett létrehoznom.
Az ügyfelem weboldala WordPressre épült, és bár autót nem lehet online vásárolni, ők mégis a WooCommerce plugin‑t használják az autó hirdetéseik megjelenítésére és kezelésére. Ez tette lehetővé, hogy az említett saját feed létrehozására a WooCommerce modulját a Mergado Pack-et használjam.
A webhelyünkön telepítsük a Mergado Pack-et, majd az XML feed oldalról másoljuk ki a létrehozott termék feed URL-címét. Ezt követően lépjünk a Mergadóba ahol létre kell hoznunk egy új exportot.
Abban az esetben ha még nincs fiókja a Mergadóban, javaslom, hogy fusson végig Az első lépések a Mergadóval, ahol megtalál minden szükséges információt.
Az új export esetében a bemeneti formátum Mergado XML lesz, a kimeneti pedig Google Ads Dynamic Remarketing [sk]. Ez a formátum azokra az esetekre van előkészítve, ha nem használhatunk előre elkészített Google Shopping formátumot.
Azután, hogy sikerült létrehoznia az exportot, a termékek áttekintésében ellenőrizze le, hogy hogyan néznek ki az egyes elemek, és hogy szükség van‑e további beállításokra.
Az én esetemben szabályok segítségével az ITEM DESCRIPTION (termékleírás) attribútumból eltávolítottam a HTML karaktereket és az SALE PRICE (kedvezmény utánni ár) attribútumba hozzáadtam az árfolyamot, amely hiányzott.
Ne felejtsük el beállítani a CRON‑t is, hogy a feed folyamatosan frissítve legyen, különben idővel előfordulhat, hogy nem lesznek aktuálisak az információk a feedben. A link, amelyre a cron beállításánál lesz szükségetek megtaláljátok a Mergado Pack oldalán a Cron feladatok lapon.
Ezzel pedig elkészült a dinamikus feed.
-
A létrehozott feed-et fel kell tölteni a Google Ads Üzleti adatok közé. Lépjen a Google Ads fiókjába, ezután kattintson a jobb felső sarokban a Eszközök => Üzleti adatok. Kattintson a pluszjelgombra => Dinamikus hirdetésfeed => Egyéni.
Következő lépésben el kell mentenie a Mergadóból szerzett kimeneti feedet a merevlemezre. Ezt a lépést csak egyszer kell megtennie, mivel a feed ezek után automatikusan fog frissülni az URL-címen keresztül.
Ezt követően töltse fel a lemezen tárolt feedet a Google Ads-ba, és ha Google nem talált problémát, erősítse meg a létrehozást. Hibák esetén javítsa azokat a Mergadóban.
Ha a feed már rögzítve van az Üzleti adatokban, nyissa meg és lépjen a bal oldali Ütemezések lapra. Itt beállítjuk az adatok rendszeres frissítését a feedben. A forrásnál válassza ki a HTTPS‑t és a forrás URL-be pedig helyezze be a feed URL-jét a Mergadóból. A gyakoriságot szükség szerint állítsa be. A rendelkezésre álló legrövidebb frekvencia 6 óránkénti frissítés.
Mentse el a beállításokat, majd kattintson a Frissítés gombra, amivel ellenőrizhetjük, hogy a feltöltést helyesen állítottuk‑e be.
Ezután lépjen a Feltöltések előzményei oldalra és nézze meg, hogy a frissítés sikeres volt‑e.
-
Annak érdekében, hogy a rendszer felismerje, hogy a felhasználó mely járműveket látogatta meg a weboldalon, be kell illesztenünk egy dinamikus remarketing kódot a weboldalra. Ezt a Google Ads-ban kell aktiválni.
Először is lépjünk az Eszközökbe => Megosztott könyvtár => Közönségkezelő => Közönségforrások. Forrásként adjuk hozzá a Google Ads-ot és a beállításokkor válasszuk ki a helyes remarketing típust. Ebben az esetben a vállalkozás típusa Egyéni lesz.
A képen látható, hogy a Kiskereskedelem is be van jelölve, amely a webáruházak esetében jelölendő. A kliens ugyanis az autóeladás mellett webáruházat is üzemel.
-
A beállítások megerősítése után a következő lépéshez jutunk, ahol a Konverziós számot kell megadnunk. Javaslom a Google Tag Manager használatának lehetőséget, ahonnan kényelmesen lemásolhatja.
Ezt a számot most be kell másolni a Mergado Pack-be. Lépjen a Hirdetési rendszerek oldalra, válassza ki a Google‑t, ahol a következő két lépés szükséges:
- jelölje be a GoogleAds remarketing-et
- másolja be a Konverziós számot a Google Ads ID mezőbe a következő formában: AW-szám, pl. AW-123456789
-
Mielőtt belekezdene a kampány létrehozásába, szüksége lesz egy dinamikus hirdetésre. Választhat, hogy reszponzív hirdetést használ a tartalmi hálózathoz, ami a legegyszerűbb megoldás. Ennek a formátumnak a használata azonban nem biztosítja, hogy a hirdetésnek mindig a dinamikus változata jelenik majd meg.
A tartalmi hálózat reszponzív hirdetéseivel rendelkező dinamikus hirdetés így nézhet ki:
-
Ha a hirdetés esetében specifikus követleményekkel rendelkeznek, akkor a Google Web Designer-t ajánlom. Esetemben a cél az volt, hogy megjelenítsem az autó kedvezményes árát.
Dinamikus hirdetés létrehozása a Google Web Designer segítségével
A Google Web Designer a Google ingyenes eszköze, amely HTML5 és dinamikus bannerek létrehozására szolgál. Azok számára akik nem ismerik, időbe telhet megtanulni és dolgozni a programmal. A Youtube-on több oktatóanyag is található, vagy szólítson meg egy grafikust, aki ismeri ezt a programot és elkészítheti Önnek a hirdetést.
Esetemben a hirdetést magam hoztam létre. Volt egy elképzelésem arról, hogy milyen információkat szeretnék megjeleníteni rajta, ezért egy meglévő sablon alapján készítettem el.
A Google Web Designer megnyitásakor egy üdvözlő ablak jelenik meg, amelyben kiválaszthatja a Use template (Sablon használata) lehetőséget. Aktiválja a következő szűrőket:
- Platforms: Google Ads
- Features: Dynamic
- Dimensions: Responsive
- Dynamic Vertical: Custom

Válassza ki az Önnek megfelelő sablont. Ezután szerkessze a szövegeket, a logót, és kapcsolja össze a hirdetés egyes dinamikus részeit a feed paraméterekkel a Bindings részben.

Ha a hirdetés elkészült, mentse el a File => Publish => Locally keresztül. A létrejött ZIP fájlt ezután töltse fel a Google Ads-ba.
Kampány létrehozása a Google Ads-ban
Az utolsó lépés a kampány létrehozása. A folyamat megegyezik a más dinamikus remarketing kampányok létrehozásával. A kampány beállításaiban ne feledje kiválasztani az Üzleti adatokban szereplő feedet.

A hirdetés esetében választhatja a Reszponzív hirdetést vagy feltöltheti saját vizuális hirdetését, amelyet a Google Web Designer-ben hozott létre.

A következő lépésben játsza fel a hirdetést tartalmazó ZIP fájlt és töltse ki a Cél URL‑t. Az új hirdetést mentse el és készen is vagyunk.

Végezetül pedig összegezzük a folyamatot néhány pontban:
- telepítse a Mergado Pack-et a WooCommerce számára
- hozzon létre új exportot a Mergadóban, Google Ads Dynamic Remarketing [sk]
- állítsa be a cron‑t
- hozza létre a dinamikus hirdetés forrását a Google Ads-ban
- állítsa be a forrás rendszeres frissítését a Google Ads-ban
- remarketing aktiválása a Mergado Pack-ben
- hirdetés létrehozása a Google Web Designer-ben
- kampány létrehozása a Google Ads-ban
A dinamikus remarketing egész folyamata bonyolultnak tűnhet, de a Mergado és a Mergado Pack segítségével a munka kétharmada perceken belül elkészül technikai adottságok nélkül. Amennyiben reszponzív hirdetést hozna létre a tartalmi hálózatra, véleményem szerint az egész kampányt körülbelül két órán belül el tudja készíteni. Sok sikert hozzá!
A cikk szerzője Hana Kobzová PPC specialista.
Ezeket olvasta már?

Ádám gondoskodik a Mergado magyar nyelvű tartalmáról. Blog cikkeket ír, fordít és kommunikál az ügyfelekkel valamint az ügynökségekkel. Szabadidejét sportolással, könyvolvasással tölti. Szeret főzni, társasozni és új dolgokat kipróbálni.