Növelje a teljesítményt még a “nem vonzó” termékekkel is

A cikk megjelenése 23. 08. 2022
| 4 perc olvasás

Esettanulmány a Neptun.cz webáruházról, amely 400%-kal növekedett

Neptun.cz egy szivattyúkat, nyomástartályokat, vízvezeték-felszereléseket és egyéb megfelelő tartozékokat kínáló webáruház. Kezdetben csak organikusan működött, eredményei nem voltak jelentősek a cég számára. Az első közös ülésen a következő kérés hangzott el: növelni a forgalmat a 20%-os PNO (értékesítési költség) megőrzése mellett. Az ügyféllel együtt azonosítottuk a megfelelő hirdetési forrásokat, és megfelelő stratégiát dolgoztunk ki, mindezt az ügyféllel közösen meghatározott teljesítménymutatók betartása mellett.

A fizetett reklám kezdetei

A hatékonyabb termékpárosításhoz és a feed szerkesztéshez a Categorytext vagy a címek és leírások dinamikus szerkesztéséhez a legmegfelelőbb eszközt, a Mergadót választottuk. Az első fázisban 100 terméken teszteltük a funkciókat. A fizetett hirdetéseknek és egyéb folyamatoknak köszönhetően elég gyorsan jelentős piaci pozíciót tudtunk kialakítani. Ezért semmi sem akadályozta meg, hogy hozzáadjuk a többi terméket a webáruházból, ami a célcsoportunk érdeklődésének fokozatos növekedését indította el.

Ebben a szakaszban kulcsszerepet játszottak az árösszehasonlító oldalak a Heureka és a Zboží. A cél az volt, hogy a termékek minimális PPC-büdzsével az első helyekre kerüljenek. Ez is sikerült. Javítottuk a termékinformációkat, lenyomoztuk a legtöbb termék EAN-kódját, ingyenes szállítást adtunk hozzá, ajándékokat adtunk a kiválasztott termékekhez, és mindenekelőtt kedvezményes akciókat próbáltunk ki. Mindez szépen összeállt, és a Neptun.cz webáruház kezdte elérni a “nem vonzó” áruk képzeletbeli csúcsát. Ezek a módosítások a webáruház adminisztrációjának szintjén történtek, és később a Mergado oldalán véglegesítették őket. Emellett a Mergado lehetővé tette, hogy néhány egyszerű szabállyal erős alapot teremtsünk, amelyet a Google Analytics mélyreható elemző munkájával kombináltunk. Ez a kombináció hozzájárult egy erős alaphoz, amelyet nem csak az árösszehasonlítók értékeltek kellőképpen.

A Mergadónak köszönhetően elég gyorsan sikerült az EAN kódot minden termékbe beépíteni. Az azonosítószámok pedig kulcsszerepet játszottak a webáruházak növekedésében. Segített nekünk abban is, hogy növeljük a hatékonyságunkat a  Google Ads-szal  való munkánk során.

A Mergadón belül számos szabályt alkalmaztunk. Különösen a HTML-címkék eltávolítását kell értékelnünk a Description elemből, és ami számunkra a legfontosabb a párosítás során, a Categorytext módosítása termékcsoportok szerint. Egy adott csoporthoz kézzel kellett létrehoznunk egy termékcsoportot, mert nem mindig volt egyértelmű, hogy az adott termék hova tartozik. Ezután már csak annyi volt a dolgunk, hogy az automatikus súgó segítésgével hozzárendeljük a megfelelő kategóriát, és mindezt feeden keresztül elküldjük a Heurekára és Zboží-ra.

MERGADO 30 napig ingyen
  • kezelje termékfeedjeit egyedül, programozó segítsége nélkül
  • teljes hozzáférés minden funkcióhoz már a próbaidőszak alatt

Természetesen nem ez az utolsó szabály, amit alkalmazunk. Lehetőségem van a különleges információk kiemelésére az Sklik custom label elemének használatával vagy a Gift elem feltöltésével. A Mergado időt takarít meg a programozóknak, és a marketing hatékonyan tud dolgozni a webáruház teljesítményének növelésén.

Organikus keresés támogatása 

Annak érdekében, hogy a webáruházat organikusan is támogassuk a legtöbb termékhez saját tartalmat kezdtünk hozzáadni, és javítottuk a weboldal SEO-ját. A tesztelés első szakaszában a termékek egy nagyobb csoportjára összpontosítottunk, amelyek jó eladásokat produkáltak. Meggyőződtünk arról, hogy a beavatkozásunknak köszönhetően az eladások ismét emelkedtek. Ezért elkezdtük a termékkártyák intenzívebb kitöltését, ami az organikus keresésben elért pozíciók jelentős javulását eredményezte. Jelenleg ez a feltöltés még mindig folyamatban van az eladott márkák új katalógusainak érkezésével.

Miért nem vonzó árucikk a szivattyú 

Ez egy nagyon speciális jellegű termék, amelyet nem gyakran keresünk az interneten. A Neptun hagyományos boltja tökéletesen működött és működik ma is. Az online áruház azonban nem volt túlzottan ismert. A Neptun.cz webáruház meteorszerű növekedése mögött éppen a nagy hagyományokkal rendelkező hagyományos üzlet állt. Az üzlet az áruk nagy részét raktáron tartja, ami kulcsfontosságú tényező ebben az egyébként nem túl vonzó választékban. Ami pedig nincs raktáron, azt gyorsan fel tudják tölteni, így a vásárlónak szinte fel sem tűnik a különbség.

Ezenfelül a Neptune az ügyfélbarát kiszolgálásával is kitűnik, amelyet a helyi ügyfelek hűségükkel viszonozzák. Sikerült ezeket a szolgáltatásokat az online üzletben is alkalmaznunk, ami még nagyobb érdeklődéshez vezetett a Csehország más részein élő ügyfelek részéről. A Mergado is jelentősen hozzájárult a szolgáltatások bemutatásához, amivel megmutattuk a piacnak a webáruház különböző előnyeit és garanciáit.

Az eredmény? Rakétaszerű növekedés

Az eredmény az egyik leglátogatottabb webáruház az ágazatban.Neptun.cz-nél vásárolt vásárlók többsége szívesen visszatér és ajánlja az üzletet barátainak. A webáruház a pandémiás intézkedések során is segítette a vállalatot, bár a termékkínálatával, ha korlátozottan is, de folytatni tudta működését. A Neptun.cz az egyik legfontosabb ügyfelünk, akinek továbbra is segítünk a növekedésben. A jelenlegi számadat 400%-os növekedést mutat. Meggyőződésünk, hogy ez a szám nem lesz végleges. Mindez nagyon szépen látható a Google Analytics görbéjén, amely az eladások növekedését mutatja az egyes marketingcsatornák Mergado általi hangolása óta.

Indítson ingyenes Feed Auditot
  • javítsa feedje kondícióját, és szerezzen tanácsokat a annak javítására
  • gyors és ingyenes technikai elemzés

Szerzők:

A cikket ing. Marek Schneedörfler - Perfomance és PPC-szakértő és Ondřej Bolvári copywriter készítette a Lewest ügynökségből. 

Ezeket olvasta már?

Szerző / Fišer Ádám / 23. 08. 2022

Ádám gondoskodik a Mergado magyar nyelvű tartalmáról. Blog cikkeket ír, fordít és kommunikál az ügyfelekkel valamint az ügynökségekkel. Szabadidejét sportolással, könyvolvasással tölti. Szeret főzni, társasozni és új dolgokat kipróbálni.

Címkék: Case Studies

Új megjegyzés hozzáadása

A mező tartalma nem nyilvános.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.