Miben könnyíti meg a Mergado az ügynökségek munkáját? Inspirálódjon a PTA Grouptól

Fišer Ádám
31. 8. 2022
3 perc olvasás
Miben könnyíti meg a Mergado az ügynökségek munkáját? Inspirálódjon a PTA Grouptól

A szlovák PTA Group öt gyakorlati módszeren keresztül mutatják be, hogy hogyan dolgoznak ügynökségként a Mergadóval. Mérlegeli a lehetőségeket, és azon gondolkodik, hogyan könnyíthetné meg az analitikát, a biddinget, az árképzést és más rendszeres marketingtevékenységet? Olvassa el, hogyan egyszerűsíti a PTA Group munkáját a Mergado.

A szlovák PTA Group öt gyakorlati módszeren keresztül mutatják be, hogy hogyan dolgoznak ügynökségként a Mergadóval. Mérlegeli a lehetőségeket, és azon gondolkodik, hogyan könnyíthetné meg az analitikát, a biddinget, az árképzést és más rendszeres marketingtevékenységet? Olvassa el, hogyan egyszerűsíti a PTA Group munkáját a Mergado.

Részletes elemzés

Az online kampányok optimalizálásához elegendő adatra van szüksége ahhoz, hogy értékelni tudja azok sikerét. Ezt legtöbbször a termékek UTM paramétereinek beállításával érik el. Az árösszehasonlító oldalak esetében a PTA Group az általános adatok mellett az egyedi termék‑, kategória- vagy márkaadatok iránt is érdeklődnek. A Mergado ehhez számos hasznos szabályt kínál, amelyekkel ezek az analitikai beállítások egyszerűek lesznek, pl. Felülírás, UTM paraméterek beállítása. Ezzel pedig rengeteg értékes adatot kapnak termékekről, amelyek segítenek kideríteni milyen forrásból, honnan érkeznek a vásárlók, továbbá mérni tudják az egyes termékek (kategóriák, márkák stb.) teljesítményét.

Licitbeállítások a konkurenciával szemben

A bidding a Heurekán gyakran nagyon egyszerűen van beállítva — a legjobb esetben a kattintásonkénti ár a termékek árszintje alapján van beállítva, az olcsóbb termékeknél alacsonyabb, a drágábbaknál magasabb a maximális CPC. A legrosszabb esetben egy maximális kattintásonkénti ár van beállítva az egész tartományra, függetlenül az áraktól, kategóriáktól, eladásoktól és így tovább. Ez nem feltétlenül rossz, de az esetek túlnyomó többségében lehetne hatékonyabb is. A Bidding Fox licit automata és a Bidding Fox Elements alkalmazás kombinációjával kifinomult szabályokat és termékválasztékot állíthat be, amelyek segítik az alapos licitálást. Nem fog szükségtelenül licitálni olyan esetekben, amikor termékei jelentősen drágábbak, mint a versenytársai. Ezzel szemben azokban az esetekben, amikor termékei a legolcsóbbak, a licitálás legmagasabb fokára fog licitálni. Valójában nagyon sok beállítási lehetőség létezik.

Google Ads kampányok

A PTA Group bizonyos típusú Google Ads kampányok létrehozásában is Mergadót használnak — különösen az XML feedet használó termékkampányok esetében. A már megszokott Google Shopping, DSA vagy Dinamikus remarketing kampányok mellett a keresési kampányok esetében is kihasználható. Szabályok és szűrők segítségével könnyen megszerezhetőek a hirdetési szövegek (ehhez fontos, hogy jó minőségű, információdús termék feedünk legyen), amelyeket aztán egyszerűen feltöltenek a Google Ads-ba (egy eszközzel, amely szinkronizálja az XML feedet a Google Ads-szal). Ezzel rengeteg időt spórolhatnak meg, amit az XML feed használata nélkül a kampányok elkészítése igényelne. A praktikus Adatfájl import szabálynak köszönhetően nem csak termékhirdetések, hanem kategória, márka vagy egyéb termékcsoportok is elkészíthetők ilyen módon.

A kínálat ellenőrzése

A Mergado a termék feedek optimalizálása mellett a kínálat ellenőrzésére is használható. A ptagroup szabályok és szűrők segítségével nyomon követik és ellenőrzik a hiányzó, duplikált, hibás vagy más módon hibás elemeket, amelyek hatással vannak a hirdetésre és az egész webáruházra. Hiányzó ár, hiányzó kép, kis számú termékkel rendelkező kategóriák és még sok minden más is percek alatt ellenőrizhető a Mergadóban. Ezen kívül könnyen megtudhatja, hogy például mekkora a 300 CZK alatti termékek aránya, hogyan oszlik meg a termékkínálat az egyes kategóriákra, melyik kategória a “legnagyobb”, melyik márka képviselete a legkisebb és még sok más értékes adat.

Árképzés

A Mergado kézenfekvő választás a ptagroup számára a dinamikus árképzéshez is — különösen a Pricing Fox alkalmazás használatának lehetősége miatt. A Bidding Fox alkalmazás adatainak köszönhetően, ill. A Bidding Fox Elements segítségével (manuálisan és automatikusan) átárazhatja a termékeket a versenytársak adatai alapján, a cseh piacon leggyakrabban a Heureka vagy a Zboží.cz adatai alapján. Az összegyűjtött elemek és adatok segítségével gyorsan azonosíthatja, hogy mely termékek lényegesen drágábbak vagy olcsóbbak versenytársainál, és ennek alapján módosíthatja árait.

Zkuste na 30 dní zdarma

Örülünk, hogy a Mergado a ptagroup egyik leggyakrabban használt eszköze. Olvassa el a következő esettanulmányokat is és inspirálódjon marketingmunkája felgyorsításához és finomításához.

A cikk a ptagroup ügynökséggel együttműködve készült.

Ezeket olvasta már?

Fišer Ádám

Ádám, a Mergado tapasztalt szakértője, már évek óta segít a webáruház tulajdonosoknak és marketingeseknek abban, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki termékeikből. Ha valamilyen kihívással szembesülsz a feedjeiddel, vagy egyszerűen csak szeretnéd optimalizálni a hirdetéseid, Ádám pontosan tudja, hogyan segíthet. A számos, sikeresen lebonyolított projektnek köszönhetően mélyreható ismeretekkel rendelkezik a Mergado funkcióiról és a legjobb gyakorlatokról.