Hirdessen Németország leggyorsabban növekvő piacterén - Kaufland.de

Article published 31.05.2022

A Kaufland.de 2021 áprilisában csatlakozott német piacterek csoportjához. Az oldal nagy népszerűségnek örvend, amit elsősorban a havi 32 millió látogató támaszt alá, másodjára pedig a tény, hogy nemrégiben bejelentették a piactér terjeszkedését a Cseh és a Szlovák piacokra is. A Mergado természetesen már támogatja a Kaufland.de formátumot, ezért a mai cikkünkben azzal fogunk foglalkozni, hogy miért érdemes hirdetni ezen az újdonsült piactéren.

Miért érdemes hirdetni a Kaufland.de-n

Erős márka és tisztességes árpolitika

Kaufland.de mondhatni egy erős márkának számít, hatalmas lefedettséggel, amely az elkövetkező években valószínűleg tovább fog növekedni. Az eladók számára ez azért jelenthet előny, mivel így lehetőséget kapnak kihasználni a márka hírnevét és a meglévő ügyfélkörét.

Az oldalon történő hirdetés további előnye a kedvező és átlátható árképzési feltételek az eladók számára. A megrendelésekből beérkező összegeket a Kaufland gyűjti be, majd a jutaléktól csökkentett összeget jóváírás formájában küldi el az eladónak. A hirdetések nincsenek minimális időszakkal korlátozva, így a partnerség bármikor megszüntethető. 

Műszaki és marketing háttér

A Kaufland.de az eladóktól függetlenül összesen tizenkét fizetési módot kínál, ami nagyban megkönnyíti a vásárlási folyamatot a vásárlók számára, és ezzel hozzájárul a magasabb konverzióhoz is. Így az eladóknak nem kell foglalkoznia a különböző fizetési módokkal és az azzal járó eljárási kérdésekkel.

A piactér továbbá az ügyfélszolgálatra irányuló kérdések többségét is igyekszik megválaszolni az eladó beavatkozása nélkül. Az eladónak így csak a megválaszolatlan kérdésekkel kell foglalkoznia.  

Megemlítésre méltó a Kaufland.de mögött álló erős marketing csapat is. Legyen szó SEO-ról, Google Shoppingról vagy bannerhirdetésekről, a Kaufland.de-nek köszönhetően az eladó termékei jobban láthatóvá válnak az interneten. Emellett természetesen külön fizethetnek a Kaufland.de weboldalon, a rendszeres hírlevélben való megjelenésért, vagy a platform közösségi médiáján való hirdetési felületért.

Termékei népszerűsítésére közvetlenül a Kaufland.de honlapon kaphat teret. Forrás: www.kaufland.de

A megrendelések átvétele és a szállítás megszervezése

A beérkező megrendeléseket a piactér veszi fel. Az eladót e-mailben, CSV exportban, vagy API kapcsolaton keresztül értesítik a megrendelt termékekről. A megrendelt terméket az eladó ezután közvetlenül a német vásárlónak küldi (a futárszolgálat kiválasztása az eladó feladata). A szállítás részeként biztosítani kell az áru Németországból történő hazaszállításának lehetőségét is (ez a Kaufland.de oldalra történő regisztráció egyik feltétele).

Kényelmes hozzáférés a külföldi eladók számára.

A kereskedők számára létrehozott információs portál jelenleg négy nyelven - németül, angolul, csehül és kínaiul - érhető el. A külföldi eladók számára a piacra lépés ezért viszonylag egyszerű, és a Kaufland.de ügyfélszolgálata készséggel áll minden eladó rendelkezésére.

 

Hirdetővé válni a Kaufland.de-n egyszerű

A Kaufland.de-hez való csatlakozás feltételei igen kedvezőek. Ehhez a következők szükségesek:

  1. legyen a webáruház üzemeltetője
  2. legyen német nyelvű ügyfélszolgálata (legalább írásban)
  3. német nyelvű termékfeed *
  4. minden felkínált terméknek érvényes EAN (GTIN) számmal kell rendelkeznie
  5. biztosítja az áruk Németországba és Németországból történő szállítását (visszáru esetén)
  6. adóregisztráció az OSS-en keresztül (uniós rendszer)

* A német nyelvű adatok megléte fontos, különösen azon termékek esetében, amelyek még nem szerepelnek a Kaufland.de oldalon. Ha olyan termékeket árul, amelyeknek már van saját termékkártyájuk a piactéren, akkor elegendő lehet akár az ajánlati feed is, amely a készletre, az árra és a szállítási időre vonatkozó információkat tartalmazza.

Tudta, hogy az Ordelogy Translate alkalmazással könnyedén lefordíthatja a feedjét német nyelvre? Próbálja ki 30 napig ingyen

Próbálja ki az Ordelogy Translate alkalmazást
  • Automatikus feed fordítás külföldi terjeszkedéshez.
  • A fordítás a DeepL és Google Translate szolgáltatásokon keresztül történik
  • A fordítás kiváló minőségű, gyors és olcsó az emberi fordító munkájához képest.

A finomhangolt feed az alap

A Kaufland.de oldalon való hirdetéshez két külön feedre van szüksége - termék- és elérhetőségi (availability) feedre. Mint más árösszehasonlító oldalakon és piactereken, a termékinformációk minősége befolyásolja leginkább a termékek megfelelő elhelyezését a Kaufland oldalán. Minél jobb a termékinformációk minősége, annál jobb a termék pozíciója, ami természetesen hatással van a konverziós arányra is.

A termékadat kötelező attribútumai a következők (zárójelben az elem neve a feedben):

  • EAN (ean)
  • Kategória (category)
  • Termék neve (title)
  • Leírás (description)
  • Képek (picture)
  • Gyártó (manufacturer)

A kötelező paraméterek közé tartoznak még a szín, méret, mennyiség, stb., viszont ezek csak bizonyos kategóriákra vonatkoznak. A kötelező elemek áttekintését a dokumentációban találja. Ha a feedből hiányzik néhány attribútum, azt az adatok feltöltése után a piactér adminisztrációjában fogja megtudni.

A sikeres csatlakozáshoz szüksége lesz egy elérhetőségi feedre is, amelynek a következő kötelező elemeket kell tartalmaznia:

  • EAN (ean)
  • Állapot (condition)
  • Ár (price)
  • Készletállapot (count)
  • Szállítási idő tartomány (delivery_time_min a delivery_time_max)
  • Szállítási csoport (shipping_group)

 

Használja a Mergadót a Kaufland.de feedjeinek létrehozásához. Hozzon létre egy fiókot, és ismerkedjen meg az első lépésekkel az útmutatónkban.

Mergado 30 napig ingyen
  • kezelje termékfeedjeit egyedül, programozó segítsége nélkül
  • teljes hozzáférés minden funkcióhoz már a próbaidőszak alatt

Hol regisztrálhatok mint eladó?

Az új kereskedők itt regisztrálhatnak. Az alaptagság havi 39,95 euróba kerül. Alternatív megoldásként a Kaufland.de 49,90 euróért egy második tagsági opciót is kínál, amely a webáruházhoz való hivatkozással bővül. Amint fentebb említettük a tagság bármikor lemondható, büntetés nélkül.

A bal felső sarokban található webáruház link a 49,9 eurós kiterjesztett tagság része. Forrás: www.kaufland.de

 A regisztrációs útmutató mind a négy nyelven elérhető. A regisztrációs folyamat mondhatni elég intuitív, viszont ha elakadna, vagy segítségre lenne szüksége, hívja a (+49) 0221-5679 7203 telefonszámot, vagy írjon a signup@kaufland-online.de e-mail címre. 

Seller University

A regisztrált eladók számára a Kaufland.de egy praktikus kézikönyvet is készített Seller University néven. Ebből a rövid videókból álló sorozatból megtudhat mindent, amire szüksége lehet, ha hatékonyan akar hirdetni az oldalon. Az értékesítési profil beállításától kezdve a megrendelések a fizetés feldolgozásán át egészen az áruháza KPI mutatójáig. Ha pedig valami még ezután sem világos, a segítőkész támogatás ismét segít.

A legtöbb kérdésre a Seller University-n találja meg a választ. Forrás: www.kaufland.de/seller-university/en

A Kaufland.de számos lehetőséget kínál amelynek köszönhetően sikeres eladóvá vállhat ezen az oldalon. Ha szeretne sikeres lenni ezen piacon, akkor ne habozzon, regisztráljon most az első hónap ingyenes.

Ezeket olvasta már?

Hirdess Lengyelország legnépszerűbb e-kereskedelmi platformján. Bemutatjuk az Allegrót!

Ha szeretne lépést tartani a lengyel e-kereskedelemmel, hirdessen az Allegro.pl-en. A platform nagyon erős pozícióval rendelkezik a helyi piacon, amit az is bizonyít, hogy szolgáltatásait olyan jelentős áruházláncok veszik igénybe, mint a Carrefour. Nézzük tehát mit érdemes tudni az Allegróról.

24.03.2022
Mi az EAN kód és miért fontos?

Nap mint nap láthatjuk az üzletekben, hogy minden termék, legyen az csokoládé, vagy könyv egy ún. vonalkóddal van ellátva. Ez a vonalkód az áruk azonosítására szolgál, amely legelterjedtebb formája az EAN-13 (European Articel Number). Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy szerezhetünk be ilyen kódot, hol lesz rá szükség, és hogyan állíthatjuk be a Mergadóban.

21.01.2022
Ellenőrizze le a képes hirdetéseit a termékkép audit segítségével

A termékhez tartozó képek beállítása során sok olyan hiba fordulhat elő, amelyek miatt a hirdetési csatornák megtagadhatják a termékek hirdetését. Ha a webáruháza több száz termékkel rendelkezik, akkor gyakorlatilag lehetetlen manuálisan ellenőrizni a képeket. Ebben segíthet a Feed Image Editor ingyenes szolgáltatása a termékkép audit.

07.06.2021

Megjegyzés hozzáadása