Tegye jövedelmezőbbé hirdetéseit feedje kezelésével

Miért szükséges a minőségi feed a hirdetéshez

Minden árösszehasonlítónak, vagy specializálódott árukeresőnek saját elvárásai vannak a feedben szereplő információk elrendezéséről. Nem lehetséges például a Google Ads-ra készített feedet az Árukeresőn felhasználni. Ha szeretné webáruháza termékeit több portálon is hirdetni, akkor mindegyikre külön feedet kell készíteni. Ebben a cikkben rávilágítunk arra, hogy mit jelent a webáruház termékfeed, továbbá, hogy kezelheti feedjét programozó segítsége nélkül.

Mit jelent a webáruház termékfeed

A feed nagyban befolyásolhatja a hirdetés sikerességét. Ezért fontos, hogy tartalmazzon minden olyan kiegészítő elemet amelyet az egyes árösszehasonlítók elvárnak. Magát a feedet elképzelhetjuk úgyis mint egy adatállományt, amely tartalmazza a termék nevét, leírását, árát, szállítási időt, kategóriát amelybe a termék tartozik, és még sok mást. A jól beállított feednek köszönhetően az árösszehasonlító el tudja olvasni a hirdetni kívánt termékkel kapcsolatos információkat, és a helyes kategóriához párosítja. Például ha egy LG F2J5WN3W típusú mosógépet árul, akkor az csatlakozik a LG F2J5WN3W mosógép termékkártyájába, a többi webáruház ajánlata közé.

A feed többnyire XML (Extensible Markup Language) vagy CSV (comma-separated values) formátumban van, amelyhez egy URL cím tartozik. A benne található információk a webáruházban beállított struktúrák alapján vannak elrendezve. Ahogy azt már említettük, ahhoz hogy árösszehasonlítón hirdessen, az elvárások szerint kell formáznia feedjét.

Példa:

A kapcsolathoz, XML vagy CSV feed URL-címét kell beilleszteni az árösszehasonlító admin felületére. Ezután az oldal letölti a termékek információit. A feed URL-címét  a webáruháza admin felületén találja meg, vagy kérjen segítséget a webáruháza készítőjétől. Ha olyan platformon működik webáruháza, amely nem támogatja a feed exportot, akkor töltse le ingyen a Mergado Pack eszközünk a WooCommerce, PrestaShop vagy OpenCart modulok számára.

Figyelem! Ne keverjük össze a Site XML az XML feedel! A sitemap egy XML fájl az oldal URL címeivel, amely segítségével a keresőmotorok (Google, Yahoo..), feltérképezik és indexelik a weboldalt. De ami fontos, hogy NEM tartalmaz információt a webáruház termékeiről. Ezeket az információkat a CSV vagy XML feed tartalmazza.

Az árösszehasonlító naponta többször letölti az adatokat, így a hirdetések mindig aktuálisak maradnak. Tegyük fel, hogy valamilyen termék elfogy a készletből, akkor az árösszehasonlító oldalon sem jelenik meg a frissítés után. Módosulnak az árak is abban az esetben ha árcsökkenés vagy növelés történt a webáruházban. Tehát a helyesen beállított feedel minimalizálható az esélye annak, hogy eltérne a meghirdetett ár az árösszehasonlító portál és a weboldal között. Számításba kell venni azt is, hogy ezek az oldalak intervallumokban töltik le az adatokat. Például kétóránként egyszer vagy napi egyszer. Ez eltérő lehet minden árösszehasonlító esetében.

Miben tud segíteni a Mergado

Ha rosszul strukturált feedje van, vagy esetleg nem tartalmazza a szükséges elemeket, amelyeket az árösszehasonlító oldalak követelnek, akkor előfordulhat, hogy a hirdetései nem fognak helyesen, vagy egyáltalán megjelenni. A Mergadónak köszönhetően ezeket az adatokat programozó segítsége nélkül adhatja hozzá feedjéhez.

Miben segíthet a Mergado:

  • Termékinformációk hozzáadása vagy eltávolítása. Hozzáadhatja a hiányzó információkat, vagy eltávolíthatja azokat amelyek lassítják hirdetését. Mindezt tömegesen.
  • Termékek tömeges elrejtése. Abban az esetben ha vannak olyan termékei amelyek például már nincsenek készleten, vagy nem kifizetődő a hirdetésük az alacsony árrés miatt.
  • Feed kialakítása különböző kampányokra Google DSA reklám vagy Facebook Ads
  • Választható paraméterek hozzáadása, mint például méret, szín, szabásmód, származási hely.
  • Ideiglenes akciók kialakítása. Például ingyenes kiszállítás a hétvégére, ajándék a választott termékhez, vagy CPC emelése szezonális termékekre.

Próbálja ki a Mergadót 30 napig ingyen, és növelje bevételeit az árösszehasonlító portálokon. Vagy tesztelje termék feedje kondícióját Ingyenes feed audit eszközünkkel. Az audit oldalon elég megadni a webáruház XML vagy CSV feed URL-címét és egy email címet, amely az audit eredményeinek megküldéséhez szükséges. Az adatok megadása után az audit a választott árösszehasonlító specifikációja alapján ellenőrzi a feed készségét. Az eszköz kötelezettségmentes.

Sok sikert a hirdetésben!

 

<<< Hogy működnek az árösszehasonlító oldalak és miért érdemes hirdetni rajtuk?

Hogy ellenőrizheti feedje minőségét?>>>

Megjegyzés hozzáadása