Az 5 leggyakoribb hiba a termékfeedben és hogyan javítsuk azokat a Mergadoban

A cikk megjelenése 27. 02. 2024
| 6 perc olvasás

Az árösszehasonlító oldalak és a piacterek azok közé a fő csatornák közé tartoznak, ahol a sikert a termékkatalógus minősége határozza meg. Ezért fontos, hogy minőségi XML feedet biztosítson számukra, amely az Ön termékkínálatára vonatkozó adatokat tartalmazza. A feed szerkesztésének nagy részét az Ön áruházának adminisztrációs felületén tudja kezelni, viszont ha automatizációt szeretne, akkor egy külső megoldáshoz is folyamodhat, mint például a MERGADO.

Mi a MERGADO Editor?

A MERGADO egy olyan sok funkcióval rendelkező eszköz, amely a hosszadalmas manuális adatkezelést automatizált feedszerkesztéssel váltja fel. Képes hibátlan értékesítést garantálni Önnek több hirdetési platformon, árösszehasonlító oldalakon vagy piactereken. Naponta több ezer webáruháznak segít abban, hogy konkurenseikhez képest jobb pozíciókat érjenek el, és csökkentsék költségeiket.

Hogyan működik?

Az Editor szabályok elvén működik, ezek megkönnyítik a feedben lévő tartalom szerkesztését. Így a reklámcsatornák igényeiknek megfelelően adhat hozzá és szerkeszthet termékinformációkat, vagy létrehozhatja a webáruház legkelendőbb termékeinek csoportjait. A feedet akár Ön is beállíthatja a kívánt minőségre, anélkül, hogy fejlesztőnek kellene fizetnie.

Funkcióinak köszönhetően az árösszehasonlító oldalakon például egyszerűen párosíthatja a termékeket kategóriákba, vagy ingyenes szállítást adhat hozzá feedjéhez. Tekintse meg az XML feed 5 leggyakoribb módosítását, amellyel a MERGADO könnyedén elboldogul.

1. Hogyan állítsuk be a termékek paramétereit?

Az XML feedben nagyon fontos szerepet játszanak a termékparaméterek, amelyeket az árösszehasonlítókban vagy a piactereken az ajánlatok szűrésére, az ajánlatok párosítására vagy az ügyfelek termékjellemzőkről való tájékoztatására használnak. Rendkívül fontosak annak érdekében, hogy az ügyfelek kényelmesen tudjanak termékeket választani saját preferenciáik alapján. Ezért az Ön webáruháza számára nagyon fontos, hogy ezek a paraméterek szerepeljenek az XML feedben. Minél több paramétert ad meg a termékekre vonatkozóan, annál jobb. Ha ugyanis az ügyfél paraméteres szűrőkön keresztül határozza meg a termékre vonatkozó igényeit, akkor az, hogy Ön megadta‑e a paramétereket, határozza meg, hogy az Ön ajánlata megjelenik‑e.

Az XML feedben szereplő paraméterek olyan terméktulajdonságokat jelentenek, mint például a színméret vagy különböző további funkciókat. A feedekből azonban ezek gyakran hiányoznak, nem megfelelő minőségben vannak megadva, vagy az említett tulajdonságok a termék nevében találhatók meg. A hirdetés hibamentes feldolgozása érdekében ezért fordítson figyelmet a PARAM paraméterekre és azok pontos kitöltésére.

Ha az Ön termékeinél nincsenek létrehozva paraméterek, a MERGADO Editor egy speciális funkcióval segít hozzáadni őket — a Termék paramétereinek beállítása szabállyal.

1. Az Editorban lépjen a Szabályok fülre, és kattintson az Új szabály lehetőségre.

2. Nevezze el a szabályt, és válassza ki a típust — Termék paramétereinek beállítása.

3. Válassza ki azt, hogy a szabály melyik termékcsoportra legyen alkalmazva.

4. Ezt követően a bal oldalon adja meg a paraméterek elnevezését, a jobb oldalon pedig a megfelelő értékeket, amelyekkel ki szeretné tölteni őket.

A szabályt elég csak alkalmazni, és a létrehozott paraméterekhez betöltődnek a szükséges értékek.

2. A szállításról és annak áráról egyszerűen

A szállításról és annak áráról szóló információk a kulcsfontosságú adatok közé tartoznak, a helyesen beállított szállítás ugyanis felkeltheti az ügyfél érdeklődését az Ön ajánlata iránt, és motiválhatja, hogy a termékre rákattintson és megvásárolja azt az Ön webáruházában.

A hibátlan szállítás beállítása nemcsak a termékek hirdetésének sikeréhez, hanem a vásárlói döntések meghozatalához is elengedhetetlen tényező, és jelentősen befolyásolja a vásárlói döntéseket. Ezért ne becsülje alá — a MERGADO-ban a szállítást ismét egyetlen szabállyal tudja kezelni — a Szállítási költség beállítása szabállyal.

Hogyan járjunk el a MERGADO Editorban:

1. A bal oldali menüben kattintson a + szimbólumra a Szabályok sorban, ezzel átlépve az Új szabály lehetőségre.

2. Nevezze el a szabályt, majd válassza ki a Szállítási költség beállítása szabálytípust.

3. A szabályt alkalmazza az Összes termékre.

4. Ezután már csak a szállítási árat kell kitöltenie az egyes szállítókhoz. Vagy a Bal oldal előkitöltése gombra kattintson, és megjelenik az Ön országában működő szállítóvállalatok teljes listája, vagy egyenként válassza ki és adja hozzá a listából az egyes szállítókat.

5. Ezután a jobb oldalon töltse ki a megfelelő szállítási árat. Csak a számértéket töltse ki a pénznem megadása nélkül.

6. Ezt az elkészített szabályt mentse el. A szabályhoz bármikor visszatérhet, és szerkesztheti azt.

3. Termékek párosítása csupán néhány kattintással

A kategóriapárosítás minden árösszehasonlító oldalon máshogy működik. Például az Árukeresőn úgy, hogy elküldjük a termékadatokat egy XML feed-en keresztül, ahol a kategória neve alapján próbálják beazonosítani milyen típusú termékekről van szó. Ezt követően az termékek a megfelelő kategóriákba kerülnek és azon belül a szükséges termékkártyába.

Ebből adódóan a webáruház kategóriáinak az árösszehasonlító kategóriákra való helyes párosítása kulcsfontosságú. Gyakran előfordul, hogy nevükkel nem felelnek meg pontosan az árösszehasonlító oldal kategóriafájának, vagy hogy túl általánosan vannak megnevezve. Hogy ne kelljen az ilyen kategóriákat manuálisan szerkesztenie, a MERGADO ezt a beállítást is automatizálta.

Hogyan járjunk el az Editorban?

1. A bal oldali menüben kattintson a + szimbólumra a Szabályok sorban, ezzel átlépve az Új szabály lehetőségre.

2. Írja be a szabály nevét, és válassza ki a Kategóriák tömeges átnevezése szabálytípust.

3. A szabályt alkalmazza az Összes termékre.

4. Egy kattintással a Bal oldal előtöltése gombra Ön előre kitöltheti a bal oldalt azokkal az aktuális kategórianevekkel, amelyek az Ön termékfeedjében is szerepelnek.

5. A jobb oldalon egyszerűen kezdje el a kulcsszó beírását, és a MERGADO automatikusan olyan lehetőségeket kínál fel Önnek, amelyek megfelelnek az adott árösszehasonlító eszköz kategóriafájának.

  • Tipp: A Google Shopping feedek esetében nagy segítség lehet a “Kategóriák ajánlása” funkció, ami megadott kategóriák szerint 3 javaslatot tesz a Shopping kategóriafából. Válassza ki a 3 közül a legmegfelelőbbet, vagy az üres mezőbe kattintva adjon meg újat kulcsszavak megadásával.

6. A szabály elmentéséhez kattintson a Létrehozás gombra, és kész. A szabály az alkalmazott szabályok listájára kerül mentésre, amelyhez Ön bármikor visszatérhet, hogy szerkessze vagy törölje azt.

4. Hogyan szerkeszthetjük a termékneveket?

A terméknevek nagyon fontosak, mert ezek alapján párosíthatók a termékek a termékkártyákhoz. Tartalmazzák a pontos nevet, amelynek tartalmaznia kellene a gyártót, a terméknevet, a termékszámot és a kulcsfontosságú paraméterek értékeit, amelyek alapján az esetleges változatok megkülönböztethetők (szín, memória, méret…).

Az XML feedben a terméknév feltüntetésére a <PRODUCTNAME> címke szolgál, melynek nem kellene más, további információkat tartalmaznia (pl. mellékelt ajándék, ingyenes szállítás stb.) Ha a terméknév mégis tartalmaz tiltott szöveget, például “ingyenes ajándék”, akkor azt a MERGADO segítségével három kattintással eltávolíthatja. Válassza ki a Keresés és helyettesítés szabályt, amelynél a bal oldali oszlopban az eltávolításra szánt szövegváltozatokat kell kitöltenie (szóközzel együtt az elején), mindegyiket egy sorba helyezni, és a jobb oldali oszlopot pedig üresen hagyni (a szövegek üres értékekkel lesznek helyettesítve, azaz eltávolításra kerülnek).

5. Nem kötelező elemek előnyei a feedben

A feedben a nem kötelező elemek közé olyan elemek tartoznak, mint például a Custom label, amelyek a termékcsoportok címkézésére szolgálnak. Miért érdemes őket megadni, ha nem kötelezőek? Azért, mert lehetővé teszik az olyan termékcsoportok létrehozását, amelyekkel aztán a reklámrendszerekben, például a Google Ads-ben vagy a Meta Ads-ben dolgozhat. Ennek segítségével növelheti PPC-kampányainak hatékonyságát.

A MERGADO Editornak erre az esetre is van egy egyszerű megoldása, amely segítségével minden marketinges vagy webáruház-tulajdonos ezt megoldja. Elegendő, ha a MERGADO Editorban a Custom label elem segítségével felcímkézi a termékcsoportokat, például árszint, ROI, árrés szerint, stb. Ezután a hirdetéskezelőben válassza ki az ezzel a címkével ellátott termékeket, és kapcsoljon be például egy kifejezetten erre szánt kampányt. Ráadásul az ügyfelek nem is látják majd ezeket a címkéket.

Végezetül

Akár az XML feed apró módosításáról, vagy akár a hirdetési kampányok összetett beállításáról van szó, a MERGADO az összes e‑kereskedelmi problémára megoldást nyújt.

Használja ki az editort a hirdetések pontos célzására és a termékinformációk igazítására. Az első 30 napra ingyenes, az összes funkcióval együtt.

Ha segítségre van szüksége az XML feed szerkesztésével kapcsolatban, forduljon hozzánk bizalommal.

Ezeket olvasta már?

Szerző / Izabela Štěpáníková / 27. 02. 2024

Új megjegyzés hozzáadása

A mező tartalma nem nyilvános.
By submitting a comment, you agree to the processing of personal data.