7 gyakori hiányosság a Google Shopping feedben és azok kezelése a Mergadóval

A Google Shopping az egyik leggyakrabban használt termék feed formátum a Mergadóban. A csehországi Proficio marketing ügynökség együttműködésével összeállítottuk a 7 leggyakoribb hibát, amellyel a Google Merchant diagnosztikai központjában találkozhatunk. Bemutatjuk azt is, hogy hogyan kezelhetjük ezeket a hibákat pillanatok belül a Mergadóval.

1. Kategória hozzárendelés

A Google Shopping saját kategória struktúrával rendelkezik, amely a sikeres termékbesorolás alfája és omegája. Így a megfelelő kategóriák feltérképezése lesz valószínűleg az első teendő, amit hirdetőként meg kell tennie. A Mergado ismeri ezt a kategória struktúrát, így a kategóriák feltérképezése csupán néhány kattintást igényel.

1. A Mergadóban létrehozott Google Merchants exportban lépjen a Szabályok oldalra, és kattintson az Új szabály gombra (vagy használja az Alt + T billentyűkombinációt).

2. Nevezze el a szabályt - pl. Google kategóriák feltérképezése, majd válassza a Kategóriák tömeges átnevezése szabálytípust, amely kifejezetten az ilyen típusú szerkesztésre szolgál. Alkalmazza a szabályt az összes termékre.

3. A Bal oldal előtöltése gomb automatikusan kiírja a bal oldali oszlopba a feedben található összes kategóriát. Ezután válassza ki a suttogó segítségével a megfelelő Google-kategóriákat a jobb oldali oszlopban. Végül kattintson a Létrehozás gombra a szabály mentéséhez.

4. A létrehozott szabályhoz bármikor visszatérhet és szerkesztheti a Szabályok oldalon.

 

2. Hiányzó azonosítók

A BRAND, GTIN és MPN azonosítók a termékek helyes azonosítására szolgálnak a Google Merchant feedben. A Google minden termék esetében legalább kettőt igényel a három azonosítóból. Ha a termékeinek csak egy azonosítója van, vagy egyáltalán nincs, akkor minden termékhez hozzá kell adnia a g:identifier_exists elemet, amelyet a false értékkel kell feltölteni (alternatívaként a no érték is működik).

A Mergadóban ehhez a módosításhoz a Felülírás szabályt használja.

1. Először a Termékek oldalon határozzon meg egy olyan termékcsoportot, amely csak egy vagy semmilyen azonosítóval rendelkező termékeket tartalmaz. Az Egyéni feltételek lapon ezeket a termékeket a következő kifejezéssel találhatja meg: ([G:BRAND] = "" AND [G:MPN] = "" AND [G:GTIN] = "") OR ([G:BRAND] != "" AND [G:MPN] = "" AND [G:GTIN] = "") OR ([G:BRAND] = "" AND [G:MPN] != "" AND [G:GTIN] = "") OR ([G:BRAND] = "" AND [G:MPN] = "" AND [G:GTIN] != "")

2. Nevezze el és mentse el a szűrőt. Például a Termékek azonosító nélkül név alatt. Ez a szűrő automatikusan frissíti magát, így az új termékek hozzáadása esetében is aktuális marad.

3. Most lépjen a Szabályok oldalra, és hozzon létre egy Új szabályt. Nevezze el, pl. Adds identifier_exists = false. Válassza ki a Felülírás típusú szabályt, és alkalmazza azt az imént mentett termékcsoportra (Termékek azonosító nélkül). Válassza ki a feltölteni kívánt elemet - ebben az esetben a g:identifier_exists elemet, és értéknek pedig adja meg a false értéket.

4. Most már csak mentse a szabályt a Létrehozás gombra kattintva.

5. Ezzel pótoltuk a hiányzó azonosítókat.

 

3. Valuta hozzáadása a termék árához

A Google követelményei alapján a g:price elemnek a termék ára mellett a valutát is tartalmaznia kell. Ha a bemeneti feed-ben a termék ára és a valuta külön elemben szerepel, a Mergado a Google Merchants formátum kiválasztásakor, automatikusan egyesíti a két változót a g:price elemben. Nincs szükség további kiigazításra.

Ha később valamilyen okból szeretné eltávolítani, vagy megváltoztatni a pénznemet, akkor a Keresés és helyettesítés szabály segítségével a g:price elemben a valuta rövidítésének megfelelő karakterláncot üres értékkel vagy egy másik valuta rövidítésével helyettesítheti.

 

4. Kisebb képjavítások

Gyakori probléma a kép relatív URL címe az IMG_URL elemben. Az ilyen kép természetesen nem töltődik be a Google Shoppingban. Ha a termékképeket lokális szerveren tárolja, és csak relatív URL-t használ, akkor azt a Mergadóval módosítania kell. A megoldás a Keresés és helyettesítés szabály típus. Ez egyszerűen hozzáadja a webáruháza domain URL-jét a relatív URL elejéhez.

A fejlett képszerkesztéshez, beleértve a képellenőrzést is, a Feed Image Editor alkalmazást ajánljuk. A képek ellenőrzését pedig a következő linken végezheti el: https://image-validator.com/hu

 

5. Kisebb árképzési problémák

Az árak küldése a Google számára nem mindig egyszerű, különösen, ha egynél több ár van a webhelyén. A Mergadóban meghatározhatja, hogy az eredeti feed-ből melyik értéket szeretné elküldeni a g:price elembe.

Gyakorlati példaként vegyünk egy olyan helyzetet, amikor az eladási és az akciós ár elemek valamilyen okból kifolyólag nem megfelelően kerülnek elküldésre. A kedvezményes ár a g:price elembe, az eladási ár a g:sale_price elembe kerül exportálásra. Helyesen viszont éppen ellenkezőleg lenne. A Mergadóban ezt a Felülírás szabállyal hozhatjuk helyre, amelyhez két szabályra lesz szükségünk.

1. Hozzon létre egy Felülírás szabályt. Nevezzük el, pl. eladási ár és kedvezményes ár cseréje.

2. Alkalmazza minden termékre.

3. A felülírandó elem a g:sale_price elem.

4. Az új tartalom, amellyel a g:sale_price elemet kívánja feltölteni, a bemeneti feed-ben található price elem, amely az eladási árat tartalmazza.

5. Ezután hozzon létre egy második szabályt, nevezze el pl. A kedvezményes árat az eladási árra átalakító szabály. Ebben az esetben a g:price elemet az eredeti feed-ből származó kedvezményes ár elemmel tölti fel.

 

6. Custom label

A Google lehetővé teszi, hogy minden termékhez legfeljebb 5 egyéni címkét hozzon létre, így hatékonyabban kezelheti kampányait. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Google-feedben olyan információkat adhat a termékekhez, amelyeket az ügyfelek sehol sem látnak, de belsőleg kategorizálhatja a termékeket bizonyos tulajdonságok szerint. Tipikusan ilyenek lehetnek például az értékesítési költség (cost of sale), a termékek szezonalitása, az árrés vagy a legkelendőbb termékek. Ezután ezekkel a címkékkel kampányokat állíthat be. És nem csak a Google Shoppingon belül, hanem a Google Ads esetében is.

1. Hozzon létre egy új elemet a Mergadóban g:custom_label_0 néven.

2. A Felülírás szabály segítségével töltse fel a kívánt értékekkel. A címkét feltöltheti az eredeti feed megfelelő elemének értékeivel, vagy szabályok segítségével létrehozhatja a termékválasztékokat, amelyeket aztán kézzel feltölthet a Felülírás szabályban megadott értékekkel. Alternatív megoldásként használhatja az Adatfájl importálása szabályt, hogy egyes termékeket külső CSV-fájlból származó értékekkel párosítson.

 

7. Smart kampányok

A Google lehetővé teszi az úgynevezett intelligens kampányok létrehozását, amelyek gépi tanuláson alapulnak, és amelyek egyszerűsítik és hatékonyabbá teszik a hirdetést. A legfontosabb, hogy mindig legyen elérhető a feed. Abban a pillanatban, amikor a Google a hirdető oldalán kimaradást észlel, az intelligens kampányok leállnak, és akár 14 napig is eltarthat, míg a hirdetések "újratanulnak" és újraindulnak. A Mergado ebben az esetben is jó segítség, mivel a webáruház oldalán bekövetkező kiesés esetén is mindig a legfrissebb frissített változatot küldi a Google-nak.

 

Ha úgy dönt, hogy a Google Shoppingon hirdet, ezek a problémák valószínűleg nem kerülik majd el Önt. Kezelje ezeket a hibákat a Mergado útmutatója segítségével, és tökéletesítse Google feed-jét. Tud még más gyakori Google feed problémákról? Írja meg nekünk a hozzászólásokban, vagy a mergado@mergado.hu címre.

 

A cikk társszerzője Adam Funiok a Proficio ügynökségből.

 

Ezeket olvasta már:

Készítsen a kosár nélküli weboldalához Google Ads dinamikus remarketing-et a Mergado Pack és a Google Web Designer segítségével.

A webáruházakon kívüli szektorok esetében a dinamikus remarketing beállítása technikai módosításokat igényel a weboldalon, továbbá saját feed és egy dinamikus banner létrehozását, amely az elkészített feedből származó információkat jeleníti meg. Az egész folyamatról Hana Kobzová PPC-specialista cikkében olvashatunk részletesebben.

06.05.2021

Megjegyzés hozzáadása