Hogy működnek az árösszehasonlító oldalak és miért érdemes hirdetni rajtuk

A mai online marketing világában az árösszehasonlító portálok a magas konverzió aránnyal rendelkező csatornák közé tartoznak. Ezeken a portálokon több webáruház kínálata közül válogathatnak az érdeklődök. A termékeket nem csupán az áruk alapján hasonlítják össze, hanem a termék elérhetősége, szállítási módja és a webáruház megbízhatósága alapján is.

Az árösszehasonlító, mint marketing eszköz bevételei növeléséhez

Az az ügyfél, aki az árösszehasonlító oldalakon böngész, valószínű, hogy már komolyabb vásárlási szándékkal érkezett. Tehát az ilyen oldalon való jelenlétnek köszönhetően, olyan felhasználók előtt jelenik meg webáruháza, akik valószínűleg vásárlás előtt állnak.

Hogy néz ki leggyakrabban az ügyfél vásárláshoz vezető útja? Miután sikerült kiválasztani egy konkrét modellt megnézi az árösszehasonlító oldalakat, összehasonlítja a különböző webáruházak ár ajánlatát, értékelését, szállítási költségét, és a legmegfelelőbb ajánlat kiválasztása után, áttkattintva a webáruház oldalára befejezi a tranzakciót.

Az árösszehasonlítók további előnye, hogy más marketing csatornákkal ellentétben, alacsonyabb a hirdetési költség. Ezeknek az oldalaknak köszönhetően nagyobb vásárlói körre is szert tehet, amellyel előnyt kovácsolhat konkurenseivel szemben. Ha folyamatosan kedvező árakat, jó termék elérhetőséget, kedvező szállítási költséget, vagy különleges ajánlatokat kínál, akkor az ügyfelek megjegyzik üzletét. Így a folyamatos jelenlét ezeken az oldalakon eredményezheti azt is, hogy webáruháza bekerül a vásárlók tudatába. Ne becsülje le ezért.

Hogy csatlakozhat egy webáruház az árösszehasonlító oldalra

A regisztráció közvetlen az adott árösszehasonlító oldalon tehető meg. Néhány alap információ megadása mellett szüksége lesz az XML feed URL-címére. Ez a link tartalmaz minden fontos információt a termékről, amelyet az összehasonlító oldal naponta több alkalommal letölt. Minden árösszehasonlító más-más követelménnyel rendelkezik, ami a feed formátumát illeti. Ezért fontos annak helyes beállítása, hogy hirdetései az elvárt eredményeket hozzák.

Az egyik legfontosabb adat a feedben a kategória elem helyes beállítása az adott árösszehasonlító szerint (pl.: az Arukereson, Heureka, Olcsobbat). Ez fontos, hogy a termék a helyes termékkártyához legyen párosítva. A feed további fontos elemeket is tartalmaz, mint pl. ID, manufacturer, name, description stb.. További információk a cikk végén találhatóak az adott árösszehasonlító feed specifikációjában.

Termékkártya x Termék rendezés az árösszahasonlítókon

Minden árösszehasonlító szolgáltatónak sajátos termék rendezési módszere van. Többnyire a termékeket termékártyába rendezik. Ebben a kártyában megtalálható a termék fényképe, leírása és az ugyanezzel a termékkel rendelkező webáruházak ajánlatai. Viszont nem minden összehasonlító oldal rendezi így termékeit. Jó példa lehet erre a Favi és a Glami. Ezeken az oldalakon egy oldalra rendeződnek a megegyező kategóriába tartozó termékek és a rendezés sorrendje pedig az ügyfél előző látogatásai, a bidding és a bolt megbízhatósága alapján rendeződik. A termékek rendezéséről a cikk további részében olvashat többet az egyes árösszehasonlítók leírásában, a biddingről pedig, az azt következő cikkekben fog szó esni.

Példa termékkártyákra:

Példa az ügyfelek preferencia szerinti rendezésre:

A legismertebbek és a leglátogatottabbak közé az Árukereső, az Árgép és az Olcsóbbat tartozik. Ennél viszont jóval többet találhatunk a magyar piacon. Némelyik konkrét választékra specializálódik, a többit pedig marketplace-ként ismerjük. Röviden bemutatjuk a magyar piac legismertebb csatornáit.

Árösszehasonlító oldalak

Az Arukereso.hu a SimilarWeb szerint az egyik leglátogatottabb árösszehasonlító szolgáltató a magyarországi e-Commerce területen. Az oldal 2004 óta van jelen a piacon és jelenleg körülbelül 3900 webáruház terméke található meg oldalukon. Az Arukereso havi látogatottsága közel 12 millió. Ebből 2,8 millió valós felhasználó, ami az online vásárlók 71% teszi ki Magyarországon. Rendelkezik mobilalkalmazással is, amelyen bárhol és bármikor figyelemmel követheti az ajánlatokat.

Az oldal rengeteg lehetőséget biztosít a vásárlóknak. Említésre méltó a paraméter szerinti összehasonlítás, kérdezz-felelek szekció, árdiagram, és a vélemények szekció, ahol a termék mellett a bolt is véleményezhető. Többek között ezeknek is köszönhető, hogy az egyik legnépszerűbb oldal Magyarországon. Hirdetőként érdemes lehet kihasználni a Megbízható Bolt programot, amellyel növelhető a vásárlók bizalma. Licitek nem csak kategóriánként, hanem termékeként is megadhatóak. Temékkártyában pedig lehetőség van kiemelt ajánlatok között megjelenni, amelyről a Megbízható bolt embléma az ajánlott ár viszonya többihez és a bolt értékelése dönt. Az oldal jelenleg megtalálható még Bulgáriában Pazaruvaj és Romániában Compari is.

Weboldal: https://www.arukereso.hu/

Webáruház regisztráció: https://www.arukereso.hu/admin/Login#registration

Feed specifikáció: https://www.arukereso.hu/admin/Login#feed-format

Ingyenes feed audit: https://audit.mergado.com/

Ingyenes termékkép audit: https://image-validator.com/

Az Argep.hu 2004 óta van jelen a magyarországi piacon. Legfőképpen a számítástechnikai és telekommunikációs cikkekre fókuszál. Jelenleg több mint 2000 webáruház hirdet az oldalon és közel 12 millió termék közül választhatnak az ügyfelek. Az oldal havi látogatottsága körülbelül 2,6 millió, ezzel magyarország második leglátogatottabb árösszehasonlító oldala. Az anyavállalat Németországban helyezkedik el, jelen van még Ausztriában, Lengyelországban és Oroszországban is. A termékkártyában szereplő termékeket ár szerint növekvő vagy csökkenő sorrendbe rendezik. A felületen továbbá megtekinthető az évi/havi/heti teljesítmény.

Weboldal: https://www.argep.hu/

Webáruház regisztráció: https://www.argep.hu/content_joinform.html

Feed specifikáció: https://www.argep.hu/content_reszvetel.html

Ingyenes feed audit: https://audit.mergado.com/

Az olcsobbat.hu Magyarország legismertebb árösszehasonlító portáljai közé tartozik. A magyar piacon 2005 óta van jelen. Jelenleg az oldalon 5533 webáruház kínálata tekinthető meg, közel 4 millió termékkel. Hirdetőként lehetőség van kihasználni a kiemelési ajánlatokat, amely több látogatót hozhat webáruháznak. Az itt meghirdetett termékek megjelennek a Kirakat.hu oldalon is. Érdemes figyelmet fordítani a Megbízható Bolt és Vélemény programokra is, amely döntő fontosságú lehet az ügyfelek döntéshozatalakor. Az elszámolás ezen a portálon is átkattintási alapon történik. Az oldal rendelkezik hitelkalkulátor funkcióval is.

Weboldal: https://www.olcsobbat.hu/

Webáruház regisztráció: https://partnerportal.olcsobbat.hu/public/registration

Feed specifikáció: https://partnerportal.olcsobbat.hu/static/productlist_upload

Ingyenes feed audit: https://audit.mergado.com/

A listából nem maradhat ki a Google sem, mint a világ legnagyobb árösszehasonlítója. A Google Shopping nem is olyan rég, 2019 június környékén lépett be a magyar eCommerce világába. Ez az új hirdetési módszer abban tér el a klasszikus szöveges google hirdetéstől, hogy a kereső legfelső sorában mutatja a legjobb ajánlatokat képpel, árral és a bolt nevével. A Google Shoppinghoz való csatlakozáshoz, speciális feedre van szükség, amely merőben eltér a többi árösszehasonlító feedjétől.

Ahhoz hogy termék megjelenjen a Google keresőben, szükséges, hogy:

  • Töltse fel a termékei adatait a Google Merchant Centerbe
  • Kapcsolja össze a Merchant Center-fiókját az Ads-fiókjával
  • Kapcsolja össze a Google Analytics-et az Ads-fiókjával
  • Hozzon létre Shopping-kampány az Ads-ban
  • Ellenőrizze a hirdetések teljesítményét a Google Analyticsben

Weboldal: https://www.google.com/

Webáruház regisztráció: https://ads.google.com/intl/hu_hu/home/campaigns/shopping-ads/

Ingyenes feed audit: https://audit.mergado.com/

Ingyenes termékkép audit: https://image-validator.com/

Specializálódott árösszehasonlítók

“A FAVI vezető szerepet tölt be bútor és lakberendezési szegmensekben a Közép-európai interneten”

A Favi egy specializálódott termék kereső. Több száz online és bemutatóteremmel rendelkező üzlet bútorait és dekortermékeit kínálja. Csehországból származik, de jelen van Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában, Horvátországban és immáron Magyarországon is. Az oldal több webáruház termékét gyűjti össze egy oldalra. Az ügyfelek nem csak a bel-, és kültéri kiegészítők és bútorok vásárlásáért járnak ide, de sok esetben inspirációért is.

Webáruháza termékeit XML feed segítségével töltheti fel a Favi oldalára. Fizetnie csak azokért a kattintásokért kell, amelyeknél az ügyfél az Ön weboldalára kattint át (PPC rendszer). A termékek rendezését a minőségi pontszám és a rendszerben beállított kattintásonkénti költség szorzatával határozzák meg. A minőségi pontszámot a termék CTR-je (átkattintási arány), népszerűsége az ügyfelek között, termékkép minősége, elérhetősége és piacképessége befolyásolja. A Favin nem csak Magyarországon hirdethet, hanem könnyen hirdethet a környező országokban is, ahol jelen van.

Weboldal: https://favi.hu/

Webáruház regisztráció: https://favi.hu/uzlet-hozzaadasa

Feed specifikáció: https://help.favionline.com/xml-feed-requirements/#xml-feed-examples

Ingyenes feed audit: https://audit.mergado.com/

Ingyenes termékkép audit: https://image-validator.com/

A GLAMI egy online dívat kereső, amelyet 2013-ban alapítottak Domodi néven, Csehországban. Később, 2015-ben kapta meg a most is meglévő GLAMI nevet. Több országban is jelen van már, mint például Szlovákia, Németország, Franciaország, Spanyolország vagy Olaszország, (jelenleg összesen 18 országban).

Hogyan működik? A GLAMI egy helyre gyűjti a divat webáruházak termékeit, és kategorizálja azokat - ruhák, cipők, kiegészítők vagy ékszerek szerint. A webáruházak termékei 3 módon rendezhetőek. Korlátozott módban: ez a mód ingyenes, ezért szükséges a Glami piXel implementálása, így a termékek a fizetett hirdetések alá kerülnek. Preferált módban: CPC modellen működik és a termékek a nem fizetett hirdetések előtt jelennek meg. Preferált mód GLAMI piXel implementációval: a nem fizetett hirdetések előtt, és a GLAMI piXelnek köszönhetően, az ügyfél preferenciái szerint jelennek meg. Tehát előtérbe kerülnek azok az üzletek, amelyekkel jó tapasztalata van az ügyfélnek.

Hogyan működik a GLAMI pixel

Az ingyenesen letölthető Mergado Pack eszközünknek köszönhetően a GLAMI piXel a Woocomerce, PrestaShop és OpenCart platformokon könnyedén implementálható.

Weboldal: https://www.glami.hu/

Webáruház regisztráció: https://www.glami.hu/info/uzlet-hozzaadasa/

Feed specifikáció: https://www.glami.hu/info/feed/

Ingyenes feed audit: https://audit.mergado.com/

Ingyenes termékkép audit: https://image-validator.com/

Marketplace

Az eMag ugyan nem csupán marketplace, hanem online áruház is. A vállalatot 2001-ben hozták létre Romániában. Elektronikai termékek mellett, biztosításokat, játékokat és kozmetikumokat is értékesít. A vállalat jelenleg három piacon van jelen, a román, a bolgár és a magyar piacon. Magyarországon 2013-ban kezdte meg működését, ahol rövid időn belül a magyar eCommerce éllovasa lett. A 2019 évben két fontos dolog is történt a vállalatban. Márciusban az eMag a Top10 e-Commerce első helyére került, majd az év végén pedig bejelentették az egyesülést a második helyen végző Extrem Digitallal. Célja, hogy közép-kelet Európa legnagyobb B2C vállalatává váljon. A similarweb szerin havi 6,29 millió látogatottsággal rendelkezik.

Weboldal: https://www.emag.hu/

Webáruház regisztráció: https://marketplace-leads.emag.hu/?state={"nounce":"4704497127545149502","redirect_to":"https:\/\/marketplace-leads.emag.hu\/"}

Az Amazon nem vehető teljes értékű árösszahsonlítónak mint az Árukereső, vagy az Árgép, de jó ezzel a lehetőséggel is számolni. Főleg ha a DACH régióba, vagy a Nyugat Európába tervezi expanzióját. Ezeken a nagyobb e-Commerce piacokon a vásárlók általában elsőként az Amazonra mennek termék keresés céljából. A legfőbb ok, hogy ezen a piacon jóformán mindent megtalálható, a gombostűtől kezdve egész a mozdonyig, mindent.

Ha regisztrál a termékhirdetésekre, manuálisan vagy XML-en keresztül töltheti fel termékeit. Későbbiekben hasonlóan működik mint a PPC rendszer. A termékek ezután EAN kód segítségével csatlakoznak a már meglévő termékekhez. Érdemes még megemlíteni egy fontos szolgáltatást, mégpedig az áruk tárolásának és szállításának lehetőségét az Amazon FBA programján keresztül, amelynek köszönhetően elérhetővé vált kisebb webáruházak számára is a hirdetés.

Weboldal: https://www.amazon.com/

Webáruház regisztráció: https://sell.amazon.com/?ld=AZFSSOA&ref_=footer_soa

A következő világméretű marketplace az Ebay. Az egyik legnépszerübb aukciós piacnak is tarthatjuk. Az érdeklődők aukción keresztül kedvező áron, vagy eladó által rögzített fix áron vásárolhatnak. (Az Amazon a legnépszerűbb marketplace, az Ebay pedig a legnépszerűbb aukciós portál.)

Míg az Amazonon szinte minden termék megvehető bármilyen méretben és alakban, úgy az Ebay-en a napi használatban lévő termékek mellet gyűjtői darabok is beszerezhetőek. Az Ebay egy nemzetközi piacnak is tekinthető, amelyen az eladók a világ minden pontjából árulhatják termékeiket. Csupán az eladón múlik, hogy a világ melyik részébe képes termékét kiszállítatni.

Weboldal: https://www.ebay.com/

Webáruház regisztráció: https://signin.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?SignIn&UsingSSL=1&pUserId=&co_partnerId=2&siteid=0&ru=https%3A%2F%2Fcgi5.ebay.com%2Fws%2FeBayISAPI.dll%3FSellHub3%26%26aidZ153%3D%26aid%3D153%26guest%3D1%26userid%3D&pageType=1144

A Mergado 30 napig ingyenes, amelynek köszönhetően programozó segítsége nélkül kezelheti feedjeit a különböző árösszehasonlító oldalak számára. A próbaverzió alatt is igénybe vehető ingyenes konzultációnk (e-mail vagy videóhívás). Megmutatjuk hogy kezelheti XML vagy CSV feedjet, és hogy automatizálható a hirdetés. Ha érdekli az ajánlat, ne habozzon és lépjen velünk kapcsolatba a mergado@mergado.hu címen.

Megjegyzés hozzáadása